Gå til innhold
Fiskersiden

Kroking av fisk til Abbor meite ?


Bonavar
 Share

Recommended Posts

Nå står rundstykkene i ovnen å jeg har pakket alt. Sp kl 08:00 setter jeg meg i bilen mot Langen. Mat,drikke,maggot og Mort er allerede pakket ned. Å fiske saker så klart :)

Nå gleder jeg meg en tur på isen. Håper jeg får på en stor Abbor eller 2 i dag. Vet Gjedda kommer til å sniffe opp Morten min på 2 sekunder. lol !!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super dag på isen i dag. Men ikke så lett å kroke eller få Abboren til å sitte. Min elektroniske nappvarsel peip men i det jeg kom bort til stanga var det for sent. Kanskje bar ene liten Abbor who knows. 

Om noen hær inne har erfaring med kroking av fisk til Abbor meite setter jeg pris på om noen deler sine erfaringer. 

Ble likevel en super fin Abbor på nesten 800g på stor blansepilk. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører 30cm 0,33 FC fortom. 2g søkke og #10 trebbel i enden. Kun 1 krok. Agnfisken er såpass liten at 2 kroker fort kan føre til dyp kroking og vanskelig å gjøre C&R.

Agnfisk str er nok litt forskjellig fra vann til vann. 5-15cm er som regel fint.

En annen viktig ting er så sensitivt oppsett som mulig. Abboren har en lei tendens til å spytta agnet om den kjenner for mye motstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.