Gå til innhold
Fiskersiden

KIS-Havål -Andre fangstrapport


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

  • Svar 168
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke bestemt enda. Skal handle noe stæsj nå, Det blir ikveld/natt til tirsdag.

Blir Ålfjorden, var nedom Rossebø kaien idag og der var det lite trivelg å sitte en natt.

Sitter og binder noen tackler nå, blir å forsøke med glidende og paternoster variant tenker jeg.

Er det noen som jobber kveld/natt som har mulighet til å legge ut en oppdatering eller 3?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av ThorEH

Har jo gjort en del mer research en deg på fisket etter denne rakkeren : så jeg får vel gi deg noen tips jeg har fått fra bl.a CB.

Tackle : glidende paternoster med dupp, minst 0,9 mm, store kroker. Ryktene forteller at sirkel funka dårlig på havål i kanalen, så en stor og kraftig j-krok er vel kanskje løsninga.

Agn : Hel fersk makrell, ala den Ståle fikk lyren sin på. Men og spennede å teste bla hel sypike ja

Sirkel funket forsåvidt også, men som annen ål så svelger den gjerne uansett. Og dessuten så var det kraftige ben i kjeven, så om sirkelen satt perfekt, så satt den også forbannet fast. Så ja vi gikk over til store j-kroker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storm har plutselig økt på vindstyrken også...er ikke til å stole på lenger storm tjenesten!!!

Kan bli veldig surt om det blir frisk bris frea nord ja....men vi får se. Tar med klær og varme pølser så holder jeg vel noen timer tenker jeg. Viktigste er de mørke timene til ca 02-03 eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan bli morro Karl, jeg gleder meg til å se om det blir noen resultater. Jeg skal jobbe i hele natt fra 23.00 - 0700 så si ifra på forumet om det ble noe Havål på deg med en gang du kommer hjem vil du?, hvis du kommer hjem før 0700 imorgen tidlig da. Jeg er på nett hele natta og følger spent med [ :) ]

Skitt fiske mann !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første rapport:

Det blåser ikke så ille i Ålfjorden som ute ved Karmøy, heldigvis. Kis har nappet opp et knippe sypiker om han har foret litt med og agnet med. Han har også hatt litt action på de store agna, men regner vel med at det er lyr. Ikke det at det trenger være noen nedtur, i og med at størrelsen på lyren kan være drøy der inne.

Nå stikker jeg inn og holder han med selskap en liten stund, og kommer med oppdateringer om det har skjedd noe før jeg legger meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karl kan melde at han akkurat hadde et lite run på en halv makrell. (Et lite run betyr vel at det tikket noen ganger, men var dødt ved tilslag?). Ellers har det vært en del run uten kroking. Det har blitt tatt en del småfisk på lett meite. Det blåser en del nå og mørket senker seg.

(Lykke til herfra)

(Alt i parentes anmerkninger fra red.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blev inget[:I]

Hadde vel totalt en 7-8 run på mellomstore-store agn uten å få kroket en enda fisk. Endel av runène var typisk lyr, mens et par var vanskeligere å definere. Hadde også endel bevegelse på en hel sypike, uten at det ble noe av det heller. Ble småsurt som Ståle er inne på, da det var litt vind fra nord, den kommer hele veien inn fjorden og rett på kaien der jjeg står.

Med lett-stanga fikk jeg 5 sypiker, en blåstål, en liten torsk og en kiloslyr. Sånn mens jeg ventet liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...kanskje vi må ta en avstemning om det også, hehe.

Blir uansett flere forsøk etter conger`n, men med en annen lokalitet tenker jeg. Her jeg var idag er det veldig utsatt for vind, og slem bunn. Var "heldig" idag og dro bare av et par tackler, men da var det til gjengjeld godt og mørkt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av ThorEH

Fikk du virkelig ingenting ??

Prøvde du halv eller hel makrell ?? Prøvde du de tacklene du fikk tips om ??

Men ærlig talt! Kaller du dette gutsing ? Å gi seg allerede i 2 tia ?

Nei, dette kan vel knapt nok kalles mer enn en prøvetur

Dette har vi vært gjennom før teh, men jeg gjentar-skal du uttale deg om gutsing får du gutse litt selv først. Du har vel enda ikke fått Karuss har du vel? Der har du et prosjekt du kan gutse litt på, om du ikke feiger ut og plukker en damkaruss på østlandet[ :) ]

Fisket fra 20:15-02:45 dvs nærmere 7timer. Hadde tenkt å fiske en stund lenger, men da jeg slet for andre gang ca 02:30 på den tyngste stanga ga jeg meg, da hadde jeg mistet 2 tackler inkludert topshot på under 1time.

Fiskinga artet seg ca sånn:

Fisk med stor makrellfilet:

ca 5stangtimer (fordelt over hele økta)

Fiske med halv makrell:

ca 3stangtimer (på det mørkeste)

Fiske med makrell-filet

ca 3stangtimer

Fiske med hel sypike (punktert sådan):

ca 3stangtimer

Neste gang blir det et helt annet opplegg, planlegger å avlegge en av de små fiskemottakene vi har på Karmøy og prøve nattfiske der, tror kanskje muligheten er like stor en slik plass, om ikke større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ICKE utbasunert gutsing, hverken på det ene eller andre [ :) ]

Men om jeg hadde laget en tråd over 4 sider om en gutsing hadde jeg ICKE, jeg gjentar ICKE, gått hjem i 2 tia.. Spesielt ikke når det er nattfiske det er snakk om!

Og når det gjelder meg og min gutsing på havål så kommer den i august/september, må bare få unnagjort en haug med 60-70 timers arbeidsuker først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.