Gå til innhold
Fiskersiden

fiske i haugesund


Dalislama
 Share

Recommended Posts

Hei

Har akkurat flyttet hit. Kan noen tipse meg om vann hvor det er fint å fiske med flue? (og som har fisk[ :) ] )

Så på et kart over området at "eivindsvatnet" skulle ha fisk. Hvilke arter og størrelse er det på disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørret i Eivindsvatnet. Var mye småvokst fisk der før, har ikke fisket der på lenge. De har fisket ut mye og stengt gytebekken i lange tider så det er nok ok fisk der nå. Og det finnes visstnok småvokst røye. Der er det dessuten fritt fiske der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du gidder å gå litt lenger, er Krokavannet et bra vann (ca20min gange forbi Eivindsvannet)

Har pers på 1.2kg i dette vannet[ :D ] tok 6 ørreter (C&R) på mellom 400-600g for en uke siden.

Ellers er det et fint vann ca.15min kjøretur fra byen, på venstre hånd rett før Grindafjord camping (Grinde) Var i vannet for første gang for to uker siden, fikk en fisk på 700g under en liten klekking av stor døgnflue (E.Danicae?)

Send en PM så kan jeg fortelle hvor og hvordan man fisker Krokavannet

Mvh A.H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for all informasjonen[ :D ] Må jo prøve sjøen òg selv om ørretfiske er favoritten. Har bare tatt med #6 stanga og sneller med #5 snøre på, så lyrfiske kan jo bli spenstige greier!

Krokavatnet virker spennende og innenfor rekkevidde. C&R om noe skulle forville seg på kroken[ :P ] Får ta meg en liten entomologi-ekskursjon snart da.

- Tor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyren bør du prøve deg på ! Har blitt hekta på fluefiske i sjøen. Se om du får fatt i et synkesnøre vis du ska fiske på dagtid. Flyt/intermeditate går greit om Kvelden/Natta. Men selv synes jeg synke snøre er best. Lykke til videre !![ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør helst ha #8-9 stang med skikkelig synk hvis du skal ta storlyr! DET er heftig det.

Sven Kalmar fortalte meg at han en gang måtte la lyren som satt på gå ned i taren og ryke fortommen ellers ville #9'er stanga hans sannsynligvis knukket[:0] regnet med den var 10-12kg. Det var på Kvala i Haugesund.

Fisket i Krokavatnet er spesielt, så hvis du vil ha tyvtriksa får du sende pm.

mMvh A.H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av ford prefect

Helt sant!![ :D ] Prøv SØ i sjøen, eller storlyren på Kvala eller Karmøy[ :P ][ :D ]

Mvh A.H

Ja, og i tillegg har KIS virkelig fått svingen på fluestanga i det siste! Han vet nok hvor godplassene er (hehe)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

For lyren holder det lenge med ei 7'er stang, og de beste plassene for grom lyr ligger langs Karmsundet.

Har selv fisket mye/veldig mye lyr med flue stanga, det er virkelig gøy når du finner "spot'en".

Bruker selv både synk3 og synk6, og kan si at synk3 snøret gir mest fisk, størst også.

Der jeg har fisket mest er noen hundre meter fra "villaen" til ThorEH, og for å få utnyttet plassen best så anbefaler jeg ikke mer enn to med flue på en gang, helst bare en.

Kan nok hjelpe til hvis det kniper på fiskeplasser etter lyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 years later...

Hei.. Jeg ny på forumet og ørretfiske forøvrig.. Dette har ikke gått veldig bra til nå, så det ser ut for at jeg kan trenge litt lånt kompetanse. Har prøvd meg litt på de lokale vann i hgsdområdet uten hell.. Bor ganske nært krokavatnet å har prøvd alle sluker og spinnere her i allslags vær, uten hell.. Ikke et napp en gang.. ("Alle" vil si de Frode på salar anbefalte som startpakke). Ser Ford P. har hatt god fiskelykke her, så det må være noe jeg gjør galt. Noen som vil dele noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.