Gå til innhold

Rapportkonkurranse

Bli med på rapportkonkurransen 2013! Topic tag din turrapport med "Rapport%måned%2013" eks "Rapportapril2013" - så er du med i konkurransen! Verdier for 22.000,-
Les mer her: http://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=64961 

Siste innlegg

Tittel Skrevet av Skrevet den Forum
  • Dr. Hook
  • Martin S
  • scampern
  • GinTonic
  • Skaptrønder
  • i dag, 13:30
  • i dag, 13:30
  • i dag, 13:17
  • i dag, 13:08
  • i dag, 13:06

Foto

Sølvreven jakter på Gigalaksen

• Please log in to reply
936 svar til denne tråden

#931 Rype

Rype

Nytt medlem

• Medlemmer
  • Pip
  • 6 Innlegg:

Skrevet 10 May 2013 - 10:00

Eg fiskar Nedre Kåsen og har med tungt hjarta registrert at SP fortsetter sitt idiotiske maktspel i Melhus som på landsplan. Vi kjenner jo alle til at OEM Borten Moe flytta ei kraftlina vekk frå gården til ein partifelle og inn i verna område. Melhus har gjort same grep, flytta vegen vekk fra dagens trasè, og over på vestsida.  Resultat; minst 2 brukryssinger av elva, fleire fiskestrekk rasert, eit heilt grendalag rasert, mykje høgare kostnader. Kvifor ? Jau, da bur nåken SP medlemmer på austsida som gjerne vil at samfunnet og vestsida skal betala dyrt for å få flytt vegen på falske premisser. Gleda ved å fiska i ei elv, som er livsnerva i ein kommune og som blir verna om som kronjuvelar, er stor. Tullingene i formannskapet i Melhus får ikkje hovudverk av at dei raserer elva, til det manglar det heilt klåre forutsetningar.

#932 jodo

jodo

Nytt medlem

• Medlemmer
  • Pip
  • 42 Innlegg:

Skrevet 10 May 2013 - 14:32

Eg fiskar Nedre Kåsen og har med tungt hjarta registrert at SP fortsetter sitt idiotiske maktspel i Melhus som på landsplan. Vi kjenner jo alle til at OEM Borten Moe flytta ei kraftlina vekk frå gården til ein partifelle og inn i verna område. Melhus har gjort same grep, flytta vegen vekk fra dagens trasè, og over på vestsida.  Resultat; minst 2 brukryssinger av elva, fleire fiskestrekk rasert, eit heilt grendalag rasert, mykje høgare kostnader. Kvifor ? Jau, da bur nåken SP medlemmer på austsida som gjerne vil at samfunnet og vestsida skal betala dyrt for å få flytt vegen på falske premisser. Gleda ved å fiska i ei elv, som er livsnerva i ein kommune og som blir verna om som kronjuvelar, er stor. Tullingene i formannskapet i Melhus får ikkje hovudverk av at dei raserer elva, til det manglar det heilt klåre forutsetningar.

Trodde nå at H også står bak dette. Kom over en  en gjeng politikere  på "befaring" på NK en søndag kl 07.15 ! Vet ikke om de er blitt konfrontert med dette uanmeldte besøket av folk fra bygden. Ble paff når jeg oppdaget at det var politikere som ikke ville bli sett der og som derfor stillte der grytidlig. Men sett ble de, og rapportert ble det. Er det bare SP som styrer dette?

Dette innlegget har blitt redigert av jodo: 10 May 2013 - 14:39

#933 Rype

Rype

Nytt medlem

• Medlemmer
  • Pip
  • 6 Innlegg:

Skrevet 10 May 2013 - 14:53

Trodde nå at H også står bak dette. Kom over en  en gjeng politikere  på "befaring" på NK en søndag kl 07.15 ! Vet ikke om de er blitt konfrontert med dette uanmeldte besøket av folk fra bygden. Ble paff når jeg oppdaget at det var politikere som ikke ville bli sett der og som derfor stillte der grytidlig. Men sett ble de, og rapportert ble det. Er det bare SP som styrer dette?

Du har heilt rett jodo, må ta med Høgre(og resten tå formannskapet). Håper uansett at denne saka kjem opp i full bredde. Om det er slik eg har lese meg til er det vestlige alternativet dyrare enn å justera eksisterande trasè, med tillegg av miljøraseringa, må formannskapet i Melhus ha ein skult agenda. Om nokon trur eg snakkar for meg sjølv no, så er eg roleg på eigne vegne. Eg er så gamal at eg nok kjem til å fiska Nedre Kåsen som urørt i mi tid, om ein ser historisk på kor fort vegplanar vert realiserte. Men allereie no verkar desse planane inn på korleis grunneigarane kan utvikla ei attåtnæring til gården. Så eg er nok håplaust stivna i tankegongen, når eg som utgangspunkt tek SP som interessepartiet til bøndene. Høgre veit vi jo kvar vi har. MEN uansett, nærare 1 juni har eg ikkje vore i år :)

#934 h1rik

h1rik

Seniorbruker

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPip
  • 2125 Innlegg:
  • Kjønn:Mann

Skrevet 10 May 2013 - 16:00

Det er lett å bli litt fortvilet når en ser hvor mye idiotisk presumptivt smarte folk klarer å fu&%? opp. Når de så i tillegg tror dette snuskete spillet ikke oppdages, er det veldig vanskelig å gjennvinne tiltro til kommunepolitikere. For Melhus sitt vedkommende, hadde det ikke kunnet bli værre om kommunestyret hadde vært sammensatt av en gjeng skadeskutt elg!

#935 jodo

jodo

Nytt medlem

• Medlemmer
  • Pip
  • 42 Innlegg:

Skrevet 10 May 2013 - 23:27

Nei nå får du ta deg sammen h1rik, du må ikke fornærme halvdaue elger. Er det noe man kan gjøre?

#936 kvinalax

kvinalax

Medlem

• Medlemmer
  • PipPip
  • 166 Innlegg:

Skrevet 12 May 2013 - 06:01

Hva tror du sølvreven, blir d vann igjen til åpningen:-) smelter bra nå oppi ålen/haltdalen.
Regnet må vel hjelpe til om d skal bli mye vann utover i juni.
D blir nok liv og røre og gledesbrøl langt tidligere oppover Gauldalen i år en i fjor.
Då var d vel mer fylle brøl, fortvilelse, roping på elgen og etc i juni:-)
Blir spanande og fylje med .d nærmer seg....
Mvh kvinalax

#937 sølvreven

sølvreven

Lystposter

• Medlemmer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 5762 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Interesser:Laksefiske, The Rolling Stones, RBK

Skrevet 14 May 2013 - 11:07

Må innrømme at jeg har ikke vært så engasjert i år, til å sjekke ting og tang ang. snømengde i fjellom etc. Men våren kom jo sent i år her oppe, såpass har jeg fått med meg. Og deretter snøsmelting og 5-600 kbm/s i Gaula som vi har just nu. Men vil tro det blir endel vann igjen til juni, men elva vil nok ikke bli stor og kald så særlig lenge uti juni vil jeg tro. Og man er vel prisgitt endel regn utover medio juni skal den holde seg oppe på et nivå som er vanlig i juni. Men jeg tror nok at laksen ikke blir så sen på å gå fossen i år, som ifjor. Tidligere temp.stigning og tidligere synkende elv er nok mine spådommer. Er jo meldt knallvarme nå fremover så det vil gå endel snø vil jeg tro. Men uansett, 100kbm/s er jo ikke verst det heller da. Har fisket bra på denne vannstanden i juni, på de rette plasser. Det gjelder å ta`n når den kommer og godplassene blir jo bare mere konsentrert :shifty: . Laksen skal opp uansett. Og den går hurtigere forbi når elva er på 100 kubikk og er endel varmere enn normalt. Mine drømmer er enten 300kbm/s og synkende ned til 200-180, eller rett ned til 100kbm/s og synkende. Eller gjerne 4-700kbm/s og marskfiske på utsøkte plasser :shifty:. Men alt må jo tilpasses valdets forhold, og man kan jo utnytte de fleste vald på så og si alle vannstander egentlig. Skitt fiske iallefall til alle eder som vil friste lykken i sumar.

Dette innlegget har blitt redigert av sølvreven: 14 May 2013 - 11:08

0 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere