Et lite klipp fra Canada.
http://www.vancouver...9458/story.html Den samme gamle historien igjen. Det går til Helv******... med villaksen. Nå konkluderer ikke denne artikkelen med hvorfor det skjer og innrømmer at årsakssammenhengene kan være komplekse, men jeg merket meg et lite avsluttingpoeng her. "Although counts vary, some recent studies show the recreational fishery sustains almost 7,500 jobs, paying $125 million a year in wages and benefits and more than $75 million a year in taxes to provincial and federal governments. It generates almost $650 million a year in retail sales and distribution." Dette er store tall, og forteller sitt om viktigheten av et velforvaltet laksefiske for staten. Da er jo ikke viktigheten av laksen for urbefolkningen liv og kultur tatt med. BC har mye å tape på kollaps i laksebestandene, uansett hva som ligger bak. Regner med at man her også prøver å selge ideer som store sildebestander (man VET jo for eksempel det er dette som er problemet i for eksempel Norge, vil det vel bli sagt), til tross for at man i Canada faktisk har svært gode tall på lusas påvirkning av villfisken. Spennende tider, dere Olav
Hva er det egentlig som er galt med frumet nå? Ingen av edit funksjonene virker. Ikke kan jeg skrive kursiv, ikke kan jeg sette navn på lenker, og ikke virker return, Alt jeg skriver kommer på en linje, og slik har det vært lenge. Hmmmmmm
Denne tråden er endret av Olav Moberg: 08 mars 2010 - 12:20