Fiskersidens Forum: Forecast not looking good for B.C.'s salmon stocks this year - Fiskersidens Forum

Jump to content

2
Side 1 av 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Forecast not looking good for B.C.'s salmon stocks this year

#1 Bruker er avlogget   Olav Moberg 

• Seniorbruker
  • PipPipPipPipPip
  • Gruppe: Medlemmer
  • Poster: 1.666
  • Ble medlem: 03-april 08
  • Interests:Lakse og sjøørretfiske

Postet 08 mars 2010 - 12:20

Et lite klipp fra Canada. http://www.vancouver...9458/story.html Den samme gamle historien igjen. Det går til Helv******... med villaksen. Nå konkluderer ikke denne artikkelen med hvorfor det skjer og innrømmer at årsakssammenhengene kan være komplekse, men jeg merket meg et lite avsluttingpoeng her. "Although counts vary, some recent studies show the recreational fishery sustains almost 7,500 jobs, paying $125 million a year in wages and benefits and more than $75 million a year in taxes to provincial and federal governments. It generates almost $650 million a year in retail sales and distribution." Dette er store tall, og forteller sitt om viktigheten av et velforvaltet laksefiske for staten. Da er jo ikke viktigheten av laksen for urbefolkningen liv og kultur tatt med. BC har mye å tape på kollaps i laksebestandene, uansett hva som ligger bak. Regner med at man her også prøver å selge ideer som store sildebestander (man VET jo for eksempel det er dette som er problemet i for eksempel Norge, vil det vel bli sagt), til tross for at man i Canada faktisk har svært gode tall på lusas påvirkning av villfisken. Spennende tider, dere Olav

Hva er det egentlig som er galt med frumet nå? Ingen av edit funksjonene virker. Ikke kan jeg skrive kursiv, ikke kan jeg sette navn på lenker, og ikke virker return, Alt jeg skriver kommer på en linje, og slik har det vært lenge. Hmmmmmm

Denne tråden er endret av Olav Moberg: 08 mars 2010 - 12:20

#2 Bruker er avlogget   Trym 

• Mellomrosa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Gruppe: Moderatorer
  • Poster: 7.262
  • Ble medlem: 18-mai 04
  • Interests:Karpe
    Meite
    Gjedde
    Sjømeite

Postet 08 mars 2010 - 12:30

Om du tar spørsmålene rundt forumet i denne tråden Olav, så får du nok svar fortere fra Espen/Remy... ta med hvilken nettleser og versjon du benytter i samme slengen.
http://www.fiskersid...showtopic=52197

#3 Bruker er avlogget   PerH 

• Seniorbruker
  • PipPipPipPipPip
  • Gruppe: Medlemmer
  • Poster: 2.496
  • Ble medlem: 16-oktober 06
  • Interests:Fiske, Jakt, og forvaltning..!

Postet 09 mars 2010 - 08:26

Se postOlav Moberg, av 08 mars 2010 - 12:20, skrev:

Et lite klipp fra Canada. http://www.vancouver...9458/story.html Den samme gamle historien igjen. Det går til Helv********... med villaksen. Nå konkluderer ikke denne artikkelen med hvorfor det skjer og innrømmer at årsakssammenhengene kan være komplekse, men jeg merket meg et lite avsluttingpoeng her. "Although counts vary, some recent studies show the recreational fishery sustains almost 7,500 jobs, paying $125 million a year in wages and benefits and more than $75 million a year in taxes to provincial and federal governments. It generates almost $650 million a year in retail sales and distribution." Dette er store tall, og forteller sitt om viktigheten av et velforvaltet laksefiske for staten. Da er jo ikke viktigheten av laksen for urbefolkningen liv og kultur tatt med. BC har mye å tape på kollaps i laksebestandene, uansett hva som ligger bak. Regner med at man her også prøver å selge ideer som store sildebestander (man VET jo for eksempel det er dette som er problemet i for eksempel Norge, vil det vel bli sagt), til tross for at man i Canada faktisk har svært gode tall på lusas påvirkning av villfisken. Spennende tider, dere Olav

Hva er det egentlig som er galt med frumet nå? Ingen av edit funksjonene virker. Ikke kan jeg skrive kursiv, ikke kan jeg sette navn på lenker, og ikke virker return, Alt jeg skriver kommer på en linje, og slik har det vært lenge. Hmmmmmm

Bruk "Slett mine kapsler" nederst på siden, Olav. Hadde samme problem - fønka for meg!

Del denne tråden:

Side 1 av 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Postet bilde

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users

XXL Adventure 90*50 Campelen Annonse Lopez Design Anglerboard - utvekslingsknapp Gotland Rods & Reels 90*50 Bårdsen 90x50 Out Fishing 90*50 Avkroken 90*50 Fluefiskebutikken Fiskewebshop