Gå til innhold

Rapportkonkurranse

Bli med på rapportkonkurransen 2013! Topic tag din turrapport med "Rapport%måned%2013" eks "Rapportapril2013" - så er du med i konkurransen! Verdier for 22.000,-
Les mer her: http://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=64961 

Siste innlegg

Tittel Skrevet av Skrevet den Forum
  • LarsGodoftheArena
  • Roar Larsen
  • Genervo
  • Mfosb
  • nanablag
  • i dag, 07:33
  • i dag, 07:26
  • i dag, 01:13
  • i dag, 07:33
  • i går, 23:03

Foto

Størrelse på haspelsnelle

• Please log in to reply
7 svar til denne tråden

#1 Runde

Runde

Medlem

• Medlemmer
  • PipPip
  • 100 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Interesser:jakt, FISKE og friluftsliv. Når fingrene er tørre, likar eg og leike med gitarar og andre strenginstrument.

Skrevet 04 December 2011 - 00:41

Skal ha meg ei ny snelle til sjøørretfiske. Frå før har eg hatt ei shimano sahara 2500. Nå har eg sett meg ut ei ny snelle, Mitchell Mag Pro Lite. Hadde planer om og bestille meg ein i str 2000, men har stusset litt på om dette blir for lite til dette fisket?

For og finne ut meir om str på snella, søkte eg etter bilder og filmsnutter på nette. Fant til slutt ein liten filmsnutt der eg fekk sjå snella i str 1000. Eg vart då ganske forbauset over kor stor denne 1000 utgåva såg ut til og vere. Ut i frå det eg såg, kunne denne 1000 snella samanliknast med størrelsen på min sahara 2500 :huh:

Kor stor er då egentlig 2000 utgåva av Mitchell Mag Pro Lite?

Kankje det er berre eg som ser feil og at størrelsane er standar, men vart lettare forvirra av og leike Derick på nett :P

Kanskje her er nokon som har snella eller har sett den og kan utdjupe litt?

:)

#2 Petribror

Petribror

Nytt medlem

• Medlemmer
  • Pip
  • 8 Innlegg:
  • Interesser:Sjø fiske. Telt / Hytte turer, Fluefiske ++
    Aktiv Fisker hele året , Flue / Spinn..
    Ny i år : Fiske fra Kano...(en oppblåsbar sådan Clas Ohlson)
    ganske mye morro , med en slik farkost.

Skrevet 04 December 2011 - 12:51

Husk ikke bare Snella da. Stang ringer må stå litt i forhold til hvilke vekter som skal kastes , hvilke type sene Du bruker. Hva har Du fra før , trenger Du NY snelle?? Hva med å fylle den gamle, med noe sene , så legge den Du skal bruke til sjørett opp på den..kan Jo være kjekt å kansje ha en 2-3 spoler.

Bruker Selv.. ABU 6500 c og 6500 c3 til alt fiske i sjø.. men da med lange(12 - 14 fot) Myke stener , med Rygg. ( kaste vekter fra 13-20 til 150 gr.). Så er altid forberet på det værste / beste..

#3 Runde

Runde

Medlem

• Medlemmer
  • PipPip
  • 100 Innlegg:
  • Interesser:jakt, FISKE og friluftsliv. Når fingrene er tørre, likar eg og leike med gitarar og andre strenginstrument.

Skrevet 04 December 2011 - 16:20

Trenger i utgangspunktet ikkje ny snelle. Har overhalt sahara-snella og har tenkt at eg kanskje skal gi vekk snella og ei passandes stang til ein bror i julegåve :)

Eg er desverre ein utstyrsfreak som likar og teste alt som er nytt, og gjennom 20 år med aktivt fiske har det samlet seg opp ein del stengre og sneller.

Til sjøørretfiske i sjøen brukar eg aldri stengre under 13 for og med ca kastevekt i frå 5-30 gr. Har altid med meg to spolar, ein med mono og ein med multi, fint og veksle på, alt etter behov.

Til tyngre kastefiske i sjøen brukar eg grovare haspelutstyr. Av og til luftar eg slukstanga og min kjære ambassadeur 6000 som eg fekk i 10 års presang :)
Fint og bruke dette utstyret når ein skal pumpe opp storlyren i frå tareskogen :D

Har funnet ut at denne Mitchell Mag Pro Lite 2000 snella er omlag like tung som sahara-snella eg brukar, og dermed vil mest sansynleg passe bra til stanga eg nå brukar med tanke på balanse av snelle/stang. Dette synast eg er viktig, ikkje noke som er så kjedelig som og fiske me "baktung" eller "framtung" fiskestang.

Dermed det vert kjøp av Mitchell Mag Pro Lite 2000. Skal legge ut ein liten vurdering av snella når eg har fått prøvd den litt ut, satsar på det vert feit og fin blankfisk med den i juleferia :)

#4 2Fish

2Fish

Ivrig bruker

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 893 Innlegg:

Skrevet 26 December 2011 - 19:45

Hei, sett på Mag Pro lite snella i 2000 størrelse, har også bestilt meg en til sjøørret og jiggfiske etter lyr og torsk i oslofjorden. Jeg kjente på snella i butikken, og den kjentes veldig bra ut, selv for meg som nesten bare bruker shimano. Er i utgangspunktet spesielt skeptisk til Mitchell, men denne snella hadde en bra brems i alle spektre. Et annet poeng for å kjøpe snella er at den har en grunn spole(270(?) m med 0.10 multi), og en dyp spole (200 m med 0.20 mono). Jeg har trua på snella, og kan prøve å huske på å gi en tilbakemelding på hvordan den er.

#5 ilunga

ilunga

Nytt medlem

• Medlemmer
  • Pip
  • 39 Innlegg:
  • Interesser:Sitting on the dock of the bay

Skrevet 15 January 2012 - 17:46

Mitchell Mag Pro Lite passer ikke til saltvann.
MAG betyr magnesium ,og saltvann ødelegger den veldig fort
Prøv penn slammer 360 eller 460.

#6 2Fish

2Fish

Ivrig bruker

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 893 Innlegg:

Skrevet 15 January 2012 - 19:04

http://www.mitchell-...-lite,7256.html

saltwater resistant- i min engelsk betyr det at den tåler saltvann.

#7 ilunga

ilunga

Nytt medlem

• Medlemmer
  • Pip
  • 39 Innlegg:
  • Interesser:Sitting on the dock of the bay

Skrevet 19 January 2012 - 18:19

OK,OK

Jeg har ikke sett det... :wacko:

Husk å gi tilbakemelding,jeg er veldig interessert hvordan går det med den

Takk

#8 2Fish

2Fish

Ivrig bruker

• Medlemmer
  • PipPipPip
  • 893 Innlegg:

Skrevet 31 May 2012 - 12:02

Har nå hatt mag pro lite 2000 fra rundt starten av april, og kan skrive litt om snella i allefall. Bremsen har ikke fått noen massive påkjennelser, men hittil har bremsen vært silkemyk. Ganske stor spole på 2000 snella, tenkte at den ville gjøre seg bra til sjøørret, men etter litt prøving så tror jeg snella passer best til lett jiggfiske. Hadde også planer om å bruke snella til feederfiske, pga høy utveksling. Det gikk heller dårlig, lineclipen på snella har en eller annen skarp kant, så den kan ikke brukes om man vil slippe å ryke sena. Høy utveksling synes jeg er veldig bra, enkelt å spinnfiske. Har ikke helt bestemt meg om jeg liker foamen i sveivhåndtaket. Ellers så føles snella veldig tight og fin, men blir nok mest brukt til jiggfiske for min del.

0 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere