Gå til innhold

Rapportkonkurranse

Bli med på rapportkonkurransen 2013! Topic tag din turrapport med "Rapport%måned%2013" eks "Rapportapril2013" - så er du med i konkurransen! Verdier for 22.000,-
Les mer her: http://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=64961 

Siste innlegg

Tittel Skrevet av Skrevet den Forum
  • havtryta
  • tah
  • beerbellybob
  • limanda
  • Petter Lind
  • i dag, 12:38
  • i dag, 11:26
  • i dag, 11:21
  • i dag, 11:26
  • i dag, 10:41

Foto

Sjøørret Bodø

• Please log in to reply
8 svar til denne tråden

#1 Jenny77

Jenny77

Nytt medlem

• Medlemmer
  • Pip
  • 20 Innlegg:

Skrevet 29 May 2012 - 11:44

Hei, jeg fant ingen annen tråd spesielt på bodø, så håper det er ok jeg lager denne tråden.

Jeg kom i går i prat med en hyggelig fisker som tipset meg om en bra sjøørret plass i bodø. Han sa at man måtte kjøre over saltstraumen brua og mot evjen, da skulle man komme til en avkjørsel der trailere kan skifte kjetting på dekkene sine. Nå har jeg sett over med www.norgeibilder.no og finner denne plassen overhode ikke. Det eneste som ligner i området er en plass som heter Åselistraumen her er et bildet av avkjørselen: http://www.norgeibil...&srs=EPSG:32632

Til dere som er kjent i bodø\dette området, er det sjøørrett å få her?

Håper noen kan hjelpe meg her :)

#2 Genervo

Genervo

Medlem

• Medlemmer
  • PipPip
  • 111 Innlegg:
  • Kjønn:Mann

Skrevet 29 May 2012 - 12:46

Det er nok sjøørret å få i Åseli strømmen men det finnes nok mange plasser som er mye bedere (Mjønes, Kistranda, Vågan osv.)

Jeg tok en tur i går på innersiden saltstrømmen og fant bare en plass på måfå som jeg aldrigt har fisket før. Fikk 3 ørreter på ca.40 kast 0,6 0,8 og 1,1kg mistet i tilegg 4.stk. Det viser bare at det er sjøørret over alt bare du treffer på dem. De jeg fikk var fulle av småsild og tobis.

#3 Jenny77

Jenny77

Nytt medlem

• Medlemmer
  • Pip
  • 20 Innlegg:

Skrevet 29 May 2012 - 12:47

Takk for input:) Men er ikke evjen eldoradoet i bodø?

#4 celine2

celine2

Medlem

• Medlemmer
  • PipPip
  • 143 Innlegg:
  • Interesser:Fiske
    Mål for 2013.

Kveite +100kg
    Sjøørret magiske 10kg
    Laks
    Torsk Må være stoor
    sei 20kg

Skrevet 29 May 2012 - 13:21

Hei sjøørret er det mange plasser ,men du fikk gode tips hvor jeg fisker mye .Stor fin sjøørret og få der.Til helga er det konkurranse fiske der inne etter kveite og sjøørret vil ikke overraske meg om vinner fisken på sjøørret vil ligge på mellom 8.5-10.5 kg.Nedover kystriksveien er det også muligheter og få fine fangster av sjøørret.Har ikke fisket fra land rundt evjen ,men dorga en del på sjøen i disse områdene og det er ørret der.lykke til

#5 tarrator

tarrator

Medlem

• Medlemmer
  • PipPip
  • 153 Innlegg:

Skrevet 30 May 2012 - 20:16

Åselistraumen er en flott plass for småtorsk. Jeg tror ikke det var der han mente. Innenfor Saltstraumen er det flere flotte plasser. Mjønesodden anbefales

#6 Vesterålen fisker

Vesterålen fisker

Medlem

• Medlemmer
  • PipPip
  • 230 Innlegg:
  • Interesser:Fiske etter laks, sjø-ørret, ørret og kveite.

Skrevet 13 June 2012 - 20:12

Mjønes og sagelva området har jeg tilbragt minst 100 timer uten å få noe som helst! Har fisket med møresilda 22 gram sølv og sort rygg, samt 27 gram sølv og blå uten hell.

Jeg lurer på om noen bodø væringer (folk som har peiling) kan fortelle meg hvor jeg finner Kjellingstraumen og Beiarevjen? Finner det ikke på google earth eller norge i bilder..... Her ble jeg anbefalt å prøve meg, noen som har peiling hvor man kan parkere etc?

Dette innlegget har blitt redigert av Vesterålen fisker: 13 June 2012 - 20:12

#7 lennartbl

lennartbl

Nytt medlem

• Medlemmer
  • Pip
  • 13 Innlegg:

Skrevet 17 June 2012 - 16:21

kjellingstraumen ligger under kjellingstraumbrua på RV17 litt forbi nygårdsjøen. for å komme til evjen, tar man av til venstre rett etter kjellingstraumbrua og følger den inn til evjen i beiarfjorden. se norgeiblider og du vil se mange fine fiskeplasser :)

#8 Thomas Wilmann Henriksen

Thomas Wilmann Henriksen

Nytt medlem

• Medlemmer
  • Pip
  • 19 Innlegg:

Skrevet 08 January 2013 - 22:04

Hei. Ser det er en stund siden denne tråden ble oppdatert, men siden sesongen er i full gang skyter jeg inn et innspill :)
Det er nevnt mange fine plasser for sjøørret over, vil egentlig påstå at hele veien fra mjønes til valnesfjorden er helt fantastisk når det kommer ti SØ, Misværfjorden er også glimrende. Åselibrua er vel mest kjent for laks?

Vesterålen fisker: i fjor fisket jeg x antall timer på mjønes-valnesfjorden og landet minst 50-60 SØ(fra veldig smått og opp til 3kg) dem aller fleste tok jeg på sølvpilen, gul/rød på dagtid og blå/sølv på kveld og natt .

I år har jeg valgt og satse for fullt på fluestanga i jakten på SØ og lurer på om noen her inne har tips ang denne kalde årstiden?

#9 Lystfisker´n

Lystfisker´n

lystfisker

• Medlemmer
  • PipPipPipPip
  • 1234 Innlegg:
  • Interesser:Fiske,Reiser,Musikk,PC-bygg/modding,Bil,Poker...
    the list goes on and on....

Skrevet 09 January 2013 - 00:08

I år har jeg valgt og satse for fullt på fluestanga i jakten på SØ og lurer på om noen her inne har tips ang denne kalde årstiden?

Hei og velkommen på forumet :thumbsu:
Det finnes en veldig fin søkemotor i øvre høyre del av forumet som gir tilgang til eldre tråder. Bruk den for det det er verdt - "tonnevis" med info tilgjengelig.
Som du sikkert har sett på forumets forside så er det oppdelt i temaer. Når du stiller spørsmål så husk alltid å spørre deg selv om det er i rett del av forumet - dette for å holde trådene mest mulig on-the-point, men også for å sikre at flest mulig med kunnskap om det du etterspør, faktisk ser spørsmålet ditt.

Som eksempel burde faktisk hele denne tråden vært plassert i kategorien "Fangstrapporter og lokale diskusjoner - Nord-Norge" og ikke her på "Fisketeknikker-Sjøørettfiske".... MEN om jeg derimot skjønner ditt spørsmål rett så hører DET hjemme her :D

Dette innlegget har blitt redigert av Lystfisker´n: 09 January 2013 - 00:10

0 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere