Jump to content
Fiskersiden

Esox Lucius

Members
  • Posts

    1,988
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by Esox Lucius

  1. D.v.s. at jo høyere utveksling, desto mer snøre tar snella inn pr. omdreining på sveiva :) Men ikke glem at desto høyere utveksling snella har, desto "svakere" er den i innsveivingskraft. Blir litt som å kjøre i gang bilen i første gir, kontra femte gir, dersom du skjønner hva jeg mener...... :lol:

  2. edit: Nye opplysninger kom meg i forkjøpet, gitt....:) ROTEMIKKELER:lol: Ellers så funker jo Freestone støvlene også :) Dersom sjappa har et minimum av kundebehandling fixer de dette glatt :):lol:

  3. Objektivet er blitt sendt inn som en garantisak i dag

    edit

    Bare for at denne tråden ikke bare skal bli snakk om hvor dårlig objektivet mitt er, så legger jeg her ut en liten liste over observerte fugler i hagen - som jeg derfor har ett lite håp om å klare å avfotografere på ett eller annet tidspunkt i løpet av vinteren (etter at jeg har fått objektivet tilbake selvsagt)

    Grønnspett/Gråspett

    Flaggspett

    Linerle

    Gjerdesmett

    Rødstrupe

    Svarttrost

    Kjøttmeis

    Svartmeis

    Blåmeis

    Skjære

    Kråke

    Stær

    Gråspurv

    Pilfink

    Bokfink

    Grønnfink

    diverse måker

    Rotte

    Kan være at ett par av disse kun er her om sommeren...

    Gidder du utdype, Thor? :)

  4. Kjøp for all del ikke de billige Advent laptop'ene du får til 4k hos Elkjøp. Disse suger yakpung, selv for en 7 åring.

    Disse er dog ikke så gærne:

    http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=342044

    http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=342818

    Blir levert m XP, så da slipper du å kjøpe til mer RAM med en gang... :)

    Edit; eller denne dersom du spanderer på 1GB RAM i tillegg... :)

    http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=339033

  5. Skrivefeilene gir jeg en god dag i! Det jeg personlig reagerer på er den nærmest totale mangelen på fakta og priser, mens sidene formelig flommer over av markeds mumbojumbo.....Type: "den mest avanserte carbon", "lange og behagelige kast", "presentasjon av flua er følsom og pen" etc. WHAT?????

    All den tid jeg antar at de ikke spisser inn produktene mot dagligvarebransjen, men mot aktive sportsfiskere, synes jeg dette virker lite seriøst og gjennomarbeidet.

    At man er skeptisk, kan jo også ha litt historiske årsaker. Det er jo tross alt ikke veldig lenge siden et høyt profilert konsept med en meget kjent og erfaren aktør i ryggen gikk på trynet......

    Men nå er jo jeg en gretten gammal gubbe også, da :)

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.