Jump to content
Fiskersiden

Anatema

Members
  • Posts

    870
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by Anatema

  1. Hallo.

    Tenkte jeg skulle ta turen til Tinnsjøen/Tinnoset til onsdagen. Så om noen skulle ha fritid og slå ihjel midt i uka er det bare og henge seg på. Drar i fra Bø ca kl 8 om morran med en kamerat eller 2. Målet er røye og kanskje en ørret eller 2 på agnfisk.

    Bare og henge seg på.

    Hadde blitt med, men har ikke noe isfiskeutstyr i bø akkurat nå.

    Er du Even forresten? :)

  2. Skulle gjerne fått noen tips om røyevann i Telemark. Fortrinnsvis innefor ca 1 times kjøring i fra Bø da det er der jeg holder stand. er tipset super hemmelig kan det veldig godt taes på PM og en eventuel rapport vil bli anonymisert så det blir hardt og kjenne igjen vannet.

    På forhånd takk.

    Student?

  3. Carassius gibelio

    http://fishbase.com/Summary/speciesSummary...iesname=gibelio

    http://jjphoto.dk/fish_archive/freshwater/...ius_gibelio.htm

    Eastern European or wild form of the goldfish (Ref. 1739). Omnivore; feeds on plankton, benthic invertebrates, plant material and detritus(Ref. 41072 and 59043). Able to reproduce from unfertilized eggs (gynogenesis) (Ref. 41851). Lake dwelling individuals move into river mouths to avoid low oxygen water in winter

    Synonym/samme som auratus???

  4. Strengt talt så lukter ikke propan så mye, men etanthiol tilsettes så man enkelt skal lukte lekkasjer. Forslaget om å teste om det er propanlekkasje med fyrstikk bifalles ikke.

    True that.

    Kan hende noe lignende var tilsatt freongassen i kjøleskapet?

  5. etter at oppgavebehandling har lukket ie og ff og en prøver å starte leseren igjen så svarer pc at programmet er på. Og da må en restarte for å få dette til.

    Du må lukke prosessen firefox.exe f.eks, som ligger under prosesser når du har oppe oppgavebehandling.

    Da kan du starte programmet igjen etter at du ser prosessen har forsvunnet fra lista.

    Mitt tips er å oppgradere til Windows 7 beta, eller ta backup og installere windows XP.

    Vista takler jeg rett og slett ikke.

  6. Her kommer Fredag kveld's vitsen. Den er paa Engelsk, men den viser godt hva gamlingene kan finne paa, naar De har tid:

    "The IRS (Inland Revenue Service) decides to audit Grandpa, and summons him to the IRS office.

    The IRS auditor was not surprised when Grandpa showed up with his attorney.

    The auditor said, 'Well, sir, you have an extravagant lifestyle and no

    full-time employment, Which you explain by saying that you win money gambling.

    I'm not sure the IRS finds that believable.'

    I'm a great gambler, and I can prove it,' says Grandpa. 'How about

    a demonstration?'

    The auditor thinks for a moment and said, 'Okay. Go ahead.'

    Grandpa says, 'I'll bet you a thousand dollars that I can bite my own

    eye.'

    The auditor thinks a moment and says, 'It's a bet.'

    Grandpa removes his glass eye and bites it. The auditor's jaw drops.

    Grandpa says, 'Now, I'll bet you two thousand dollars that I can bite

    my other eye.'

    Now the auditor can tell Grandpa isn't blind, so he takes the bet.

    Grandpa removes his dentures and bites his good eye.

    The stunned auditor now realizes he has wagered and lost three grand, with

    Grandpa's attorney as a witness. He starts to get nervous.

    'Want to go double or nothing?' Grandpa asks 'I'll bet you six

    thousand dollars that I can stand on one side of your desk, and pee into that

    wastebasket on the other side, and never get a drop anywhere in between.'

    The auditor, twice burned, is cautious now, but he looks carefully and decides

    there's no way this old guy could possibly manage that stunt, so he agrees

    again.

    Grandpa stands beside the desk and unzips his pants, but although he strains

    mightily, he can't make the stream reach the wastebasket on the other side,

    so he pretty much urinates all over the auditor's desk.

    The auditor leaps with joy, realizing that he has just turned a major loss into

    a huge win.

    But Grandpa's own attorney moans and puts his head in his hands.

    'Are you okay?' the auditor asks.

    'Not really,' says the attorney. 'This morning, when Grandpa told

    me he'd been summoned for an audit, he bet me twenty-five thousand dollars

    that he could come in here and piss all over your desk and that you'd be

    happy about it!'

    Don't Mess with Old People!! " :rolleyes:

    Det er en annen og BEDRE versjon av denne vitsen i Desperado :P

  7. Jeg er jo først og fremst havfisker, men også blitt en ivrig artsjeger... Men har ikke meitet så mye i ferskvann.... Snakker vi dupp med loff/mais maggot ???

    Har veldig lyst på vederbuk og gullfisk på lista iår :)

    Area

    Kasta ut dupp og mais foran en 50-60 gullvederbuk, og de snuste litt på den og mista interessen.

    Så gikk jeg omtrent halvveis rundt vannet hvor litt større fisk, ca 300-600gram, gikk litt mer for seg selv.

    Hadde med fluestanga, stalka og kasta en fjærmyggpuppe i trynet på fiskene, og dro vel rundt 10 fisk på ca 15min. Største på 650gram.

    Meita på bånn med mark/mais hvis jeg ikke husker feil etter gullfisken. Var vel sånn halvveis friline, men jeg merka ikke nappet før stanga sto i en solid bue mens fisken gikk å "stanga". De mindre fiskene er ikke spesielt følsomme.

  8. Heiv ut kjøleskapet før jeg kjørte hjem ja. Trudde jeg svarte i denne tråden i stad, men jeg gjorde visst ikke det.

    Tenkte at det kunne bli litt farlig hvis jeg dro hjem til skien for helga, og kjøleskapet sto og lakk propan hele helga, så jeg satt det bare rett på utsida av hybelen imens.

  9. Start utlufting umiddelbart, åpne alle tilgjengelig dører og vinduer . Husk at propan e romtrent halvannen gang tyngre enn luft, så bor du i en kjellerleilighet bør du være eksta oppmerksom. En liten gnist ved riktig blandingsforhold, sender både deg og leiligheten til himmels. Dette er ikke noe du bør sitte forran dataen å fundere på, propanlukt skal du ta på ALVOR.

    Ja. Pælma det ut varandadøra her nå. Er på vei til skien så det får bare ligge der fram til søndag.

    Det var den luksusen... zzz..

  10. Det lukter skikkelig propan i hybelen min.

    Jeg har et gammelt kjøleskap og 1 oljeovn her inne, og det er vel egentlig det eneste, utenom pc og tv.

    Det må vel være kjøleskapet som er syndern? Hvis jeg lukter inni lukter det ikke annet enn råtten mat, men på utsiden lukter det propan. Lukter jo i hele hybelen egentlig, men hvis jeg lufter så all lukta går ut, begynner det å lukte igjen rett ved kjøleskapet.

    Oljeovnen står rett ved kjøleskapet men det kan umulig komme fra den?

    Og det er vel egentlig ikke propan i et kjøleskap? Det kan jo selfølgelig være en annen gass i den familien, men det lukter hvertfall helt som propan.

    Kjøleskapet er vel MINST 20 år gammelt.

  11. Jeg vet ikke om det er vanlig karuss i disse vannene, men det kan det jo kanskje være. Og et problem er det jo at sølvkaruss og vanlig karuss hybridiserer; ja det hevdes endog at avkommene er fertile. I noen vann i Øst-Europa har man til og med observert den uhyre sjeldne mekanismen gynogenese; der de to artene gyter sammen, men hvor melken fra vanlig karuss ikke blander seg med eggene fra sølvkaruss; de stimulerer kun egget til å begynne å dele seg. På den måten vokser det opp en generasjon av hunfisk av sølvkaruss som er kloner av sin egen mor. Veldig fascinerende!

    Jøss! Det var fascinerende ja.

    Men hvis artene er så like som de er, vet du om Carassius carassius har noen andre fargevarianter på lur i genpoolen, som auratus?

  12. Cap'n Morgan gikk jeg for lei av gitt... Drakk den vel i 1 år ca, og nå takler jeg det ikke mer.

    Southern comfort/de fleste typer whiskey går derimot rett ned.

    Hva med razz? Har hørt at det er rom det og.

  13. Nekter å tro på Wikipedia !

    Jeg krever litt mer vitenskaplige bevis - visste at det var utsatt både arrowana og arapaima i Asia, men ikke at noen av dem fantes der opprinnelig ?

    En ting som er omtrent 900% sikkert er at de arowanane som er til salgs på den måten, er oppdrettsvarianter av en av de søramerikanske artene.

    Mellomamerikansk bekk

    Sverddrage kar med andre ord? :)

    Hvis du tenker deg en kulp kan du kanskje få godkjent en eller annen ciklide art. Mener jeg leste om et sebraciklide funn i noen kulper på cichlidae.com.

  14. Synes det er like grusomt med "catch and release". At man for sin egen fornøyelses skyld seigpiner og matter ut fisken så den ikke klarer å svømme mer, for deretter å slippe den. Helt forkastelig.

    Helt enig.. Catch and release burde ikke vært lov... Skal man ikke ha fisken kan man like godt holde seg hjemme!

    :)

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.