Anatema
-
Posts
870 -
Joined
-
Last visited
Content Type
Profiles
Forums
Gallery
Posts posted by Anatema
-
-
Blir litt feil å fiske arapaima i asia syntes jeg :\
-
Bare for å lodde stemningen litt, og ikke minst fordi noen av forummedlemmene har erfaring med bokskriving: Hva slags sportsfiskebøker liker dere å lese? Jeg har en drøm å lage en stor bok som omhandler mye forskjellig, jeg vil gjerne dekke mangfoldet i fisket vårt, og legge det opp som gode fisketurskildringer ispedd metode- og strategivalg. Bildene skal være gode og delikate, og boka skal fungere som reinspikka inspirasjon, en sånn bok som kan leses om og om igjen, litt sånn "fiskeporr"...
Kom gjerne med innspill hvis dere vil, det hadde jeg satt pris på, også tips om gode forlag.
Kjør på med historier, fiskerapporter, "sagn", hemmelige hot-spots osv.
Kanskje spice det hele opp litt med litt utradisjonelle metoder osv?
-
-
-
Jeg må ha 2 billetter til AC/DC.
Helst telenor arena, men globen i sverige funker også.
Hvis du kun har 1 billett er jeg også interessert!
Har du flere enn 2 billetter og trenger å bli kvitt alle er jeg helt sikkert også interessert

PM ASAP.
-
Ølbrygging er en av de tingene jeg skal vie livet mitt til etter at ungene har flyttet ut.
-
Virka ganske troverdig den der da.
Spes pga caps lock.
-
Et typisk trekk hos sosiopater er hvertfall å ha mer empati med dyr enn mennesker

-
Noen ganger blir jeg flau på vegne av menneskerasen, dette er et av de tilfellene. At mennesker klarer å gjøre noe mot dyr generelt er for meg uforståelig...
http://www.thewest.com.au/default.aspx?Men...ContentID=97412
Håper virkelig de klarer å få tak i de to uverdige karene som står bak. Er blitt en slags menneskejakt i australia pga dette. Spørs om ikke straffen som noen foreslår i bloggen hadde vært noe:
"A good punishment would be to put them in a Cage fight with a Pro UFC fighter, let them have them for a couple of 5 minute rounds, then post it on You Tube! Or better still National TV.
I know it would make me feel a hell of a lot better, and a lot of other people!"
Herregud.
Hvor mange MENNESKER blir ikke banket på samme måte, eller værre, hver dag?
Mennesker > Dyr.
Er enig i at det er en ganske stygg sak, men $20,000 i reward ?
Hva med $1000 i reward per voldtektsaker x20 e.l ?
-
Bergen sportsfiskere antar jeg

...
http://www.pinsebevegelsen.no/
Altså ikke noen spesielt stor bragd av de såkalte "hackerne"
-
Er dere sikre på at pinsemenigheten.no faktisk er domenet til pinsemenigheten?
-
Et nydelig stykke arbeid.
Var det den du fikk på sild i sognefjorden, tror jeg har lest om det i et blad, eller er jeg helt på jordet?
Det var sei på sild såvidt jeg husker.
Syk rapport den og.
-
Har ikke fått fisk under 2kg der i år.
Sykt snitt der oppe.
-
Har ikke hørt at det skal være noe spessielt i Stokkevannet, bortsett fra at det er Bambles beste gjeddevann.
Men jeg tror at det forsatt er gullfisk i nedre Synken.
Hva/hvor er nedre Synken?
-
Hørte via noen andre at det skulle være tatt noen "eksotiske" fisker i Stokkevannet.
De jeg snakket med visste ikke hvilke art det var snakk om.
Så spørsmålet er; er det tatt noen "eksotiske" fiske arter i Stokkevannet den siste tiden ?
Tenker da på arter som gullfisk,karpe,dvergmalle,solabbor osv.
Du tenker helt sikkert på Suter.
Ikke en spesielt eksotisk fisk mtp at den har vært i Norge i mange mange hundre år. Ikke er den en nykommer i Stokkevannet heller.

-
Ok bilde med fin bakgrunn som står godt til sneglene. Mangler litt på skarphet, men jeg liker komposisjonen og fargene. Tråkka du på beista etterpå?

Tråkka ikke på de nei

Var hundrevis av de i området, så det hadde ikke hjulpet særlig.
Og tror ikke det mangler så mye på skarphet der det skal være skarpt.
-
Ok !
Har aldri sett solabbor . Ser av bilder at den har flotte farger ja .
Jeg har selv en liten dam i hagen og har erfart at det er kun fisk med gul eller hvit rygg jeg ser noe til .
Innendørs akvarie er nok helt annerledes .Stingsilden skal vistnok ha en interresant atdferd (revir/rede osv )
Har observert revir-knuffing mellom 2 hanner ja.
Helt sikkert tøft å ha i akvariet, spesielt hvis du har et stort nok til å få en lek på gang. (Innbiller meg at de har ganske lik atferd som ciklider).
-
Hvorfor rydde forumet for morsomheter?

Mye av moroa ved å lese gjennom tråder her er jo humoren

Hvis det går helt over stokk og stein kan jeg skjønne det, men det absolutt værste jeg veit er overmodererte forum!
Bare en tankevekker

-
Her er noen bilder, men neste gang skal stativ og langt bedre innstillinger til:
øj, lage bildene litt mindre før jeg laster de opp, komprimeringen til fiskevatn.no drepte jo bildene... to sec
da ble bildene bedre, fiskevatn.no komprimerte bildene så sinnsykt dårlig av en aller annen grunn
Ai ai ai!
Sykeste lyn jeg noen gang har sett!
Råe bilder i hele tråden!
Fin komposisjon på det siste bildet rage!
-
-
Feit gitt.
Jeg gjetter 1.4 kilo veid med vekt, og 2.3 kilo veid med telt.
-Minst- 2.3 veid med telt.
-
Har ikke så mye peil på canon, men mener det er et 17-55(usikker på om det er 55) f/2.8 som du kanskje burde vurdere istedenfor 28-135 objektivet.
-
Skal nok ha men 8 fot ul med 0.20 mono. Håv må også med. bruker nok en langskafta krok i 12.str.. holder lenge. Skal nok ta med stativet også. Avhenger litt på hvor jeg eventuelltt ender opp hen i norges land. Prøvde oppe ved pukkverket ved rv40, men der fikk vi ingen syter, bare noe tryte og vederbuk.
Han er med andre ord ute etter microsuter.
-
Sørv
in Vestlandet
Drep de små, slipp ut igjen de store


Død Snø
in Testforum
Posted
Sammenlignet med skuespill, manus, og produksjon, er zombiene den absolutt beste delen av filmen.