Jump to content
Fiskersiden

Anatema

Members
  • Posts

    870
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by Anatema

  1. Bare for å lodde stemningen litt, og ikke minst fordi noen av forummedlemmene har erfaring med bokskriving: Hva slags sportsfiskebøker liker dere å lese? Jeg har en drøm å lage en stor bok som omhandler mye forskjellig, jeg vil gjerne dekke mangfoldet i fisket vårt, og legge det opp som gode fisketurskildringer ispedd metode- og strategivalg. Bildene skal være gode og delikate, og boka skal fungere som reinspikka inspirasjon, en sånn bok som kan leses om og om igjen, litt sånn "fiskeporr"...

    Kom gjerne med innspill hvis dere vil, det hadde jeg satt pris på, også tips om gode forlag.

    Kjør på med historier, fiskerapporter, "sagn", hemmelige hot-spots osv.

    Kanskje spice det hele opp litt med litt utradisjonelle metoder osv?

  2. Noen ganger blir jeg flau på vegne av menneskerasen, dette er et av de tilfellene. At mennesker klarer å gjøre noe mot dyr generelt er for meg uforståelig...

    http://www.thewest.com.au/default.aspx?Men...ContentID=97412

    Håper virkelig de klarer å få tak i de to uverdige karene som står bak. Er blitt en slags menneskejakt i australia pga dette. Spørs om ikke straffen som noen foreslår i bloggen hadde vært noe:

    "A good punishment would be to put them in a Cage fight with a Pro UFC fighter, let them have them for a couple of 5 minute rounds, then post it on You Tube! Or better still National TV.

    I know it would make me feel a hell of a lot better, and a lot of other people!"

    Herregud.

    Hvor mange MENNESKER blir ikke banket på samme måte, eller værre, hver dag?

    Mennesker > Dyr.

    Er enig i at det er en ganske stygg sak, men $20,000 i reward ?

    Hva med $1000 i reward per voldtektsaker x20 e.l ?

  3. Hørte via noen andre at det skulle være tatt noen "eksotiske" fisker i Stokkevannet.

    De jeg snakket med visste ikke hvilke art det var snakk om.

    Så spørsmålet er; er det tatt noen "eksotiske" fiske arter i Stokkevannet den siste tiden ?

    Tenker da på arter som gullfisk,karpe,dvergmalle,solabbor osv.

    Du tenker helt sikkert på Suter.

    Ikke en spesielt eksotisk fisk mtp at den har vært i Norge i mange mange hundre år. Ikke er den en nykommer i Stokkevannet heller.

    :angry2:

  4. Ok bilde med fin bakgrunn som står godt til sneglene. Mangler litt på skarphet, men jeg liker komposisjonen og fargene. Tråkka du på beista etterpå? :)

    Tråkka ikke på de nei ;)

    Var hundrevis av de i området, så det hadde ikke hjulpet særlig.

    Og tror ikke det mangler så mye på skarphet der det skal være skarpt.

  5. Ok !

    Har aldri sett solabbor . Ser av bilder at den har flotte farger ja .

    Jeg har selv en liten dam i hagen og har erfart at det er kun fisk med gul eller hvit rygg jeg ser noe til .

    Innendørs akvarie er nok helt annerledes .Stingsilden skal vistnok ha en interresant atdferd (revir/rede osv )

    Har observert revir-knuffing mellom 2 hanner ja.

    Helt sikkert tøft å ha i akvariet, spesielt hvis du har et stort nok til å få en lek på gang. (Innbiller meg at de har ganske lik atferd som ciklider).

  6. Her er noen bilder, men neste gang skal stativ og langt bedre innstillinger til:

    øj, lage bildene litt mindre før jeg laster de opp, komprimeringen til fiskevatn.no drepte jo bildene... to sec

    da ble bildene bedre, fiskevatn.no komprimerte bildene så sinnsykt dårlig av en aller annen grunn

    Ai ai ai!

    Sykeste lyn jeg noen gang har sett!

    Råe bilder i hele tråden!

    Fin komposisjon på det siste bildet rage!

  7. Skal nok ha men 8 fot ul med 0.20 mono. Håv må også med. bruker nok en langskafta krok i 12.str.. holder lenge. Skal nok ta med stativet også. Avhenger litt på hvor jeg eventuelltt ender opp hen i norges land. Prøvde oppe ved pukkverket ved rv40, men der fikk vi ingen syter, bare noe tryte og vederbuk.

    Han er med andre ord ute etter microsuter.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.