Gå til innhold
Fiskersiden

Knekklys


SMS
 Share

Recommended Posts

Har brukt knekklys både over vann på dupper og under vann på kroksett noen få ganger. At det funker bra på dupper ved nattmeite er det vel liten tvil om, jeg lurer mer på om noen har erfaringer med å bruke kjemisk lys som attraktor ved meite eller slukfiske? Med mindre noen har hatt suksess med det, ville jeg ikke prøvd det til arter som suter og ål, men hva med mer "glupske" og "ukritiske" arter? Har noen f.eks. erfaringer med bruk av knekklys til:

* nattmeite etter gjørs, skremmes eller tiltrekkes den?

* meite på dypt vann i sjøen, hvilke arter blir skremt eller tiltrukket?

* flyndrearter?

* annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knekklys kan være bra brukt som tubeflue etter laks og sjøørret.

Det er også bra som attraktor foran wobblere under sjøørretfiske

Man får faktisk kjøpt vobblere som har innfelt et spor i buken til å sette knekklys i tror det er yosouri (blå rygg klarblank kropp)

Har også snaket med folk som har brukt knekklys rett over agnet når de fisker sjøørret med dupp og agnsild.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

Vi bruker det endel ved meite i sjøen på litt dypere vann. Virker som f.eks lange liker det godt, men det fordyrer tacklet endel.

Har et inn-med-teskjeer-spørsmål: bruker dere knekklyset like ved pilk/søkke som attraktor, eller like ved selve agnet, slik at fisken ikke bare lokkes av lyset, men også forsøker å spise det?

4.-5. september blir min debut med "ordentlig" havfiske, så jeg forsøker å samle tips frem til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.