Gå til innhold
Fiskersiden

Havål i kyst- og havneområder


SMS
 Share

Recommended Posts

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nei, veien går ikke helt ned... det du ser på, bilde er jernbanen som de fraktet stein med... det er vell 150 meter fra veien og ned til der du kan fiske fra....

Da er det uaktuelt, eller hva Karl Inge?

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Gjest RexHunt
Et siste spørsmål, hvor langt nordover langs kysten vil det være sannsynlig å kunne møte på havål? Er f.eks. Trondheimsfjorden innenfor kjerneområdet?

Jeg nevnte denne tråden for en kompis som driver med dykking, han var 100% sikker på at han så havål under et dykk utenfor Ekne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også en hotspott her hjemme ett havål. Er tatt ganske mange i ruser og teiner. Hvilke agn er å foretrekke, og hva slags stenger brukes. Er det kun Surf som gjelder? Vet Audun fisket med Karpestenger, men han synstes det var for lite rygg i dem. Han sleit visst godt med å få den på land. Siden man fisker såpass nærme land, vil det kanskje la seg gjøre å fiske med litt lenger båtstenger også?

Hvilken tid på året er det som gjelder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den tia som skal være godtia ja.. er ihvertfall på den tia av året bl.a CB har hatt sine gutsinger (vellykkede sådann) på vestlandet.

Når det gjelder utstyr så er det kraftige surfraier som gjelder, med rygg til å brekke opp sinte havål med! F.eks Century Euro, DAM Speedcast Surf osv. Og sneller i samme klasse. Shimano Big Baitrunner LC, PowerAero eller multisneller, slik som Ambiss 10000 eller Penn 525/535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel å ta hardt i, all den tid jeg i det minste var utenom døra i mitt forsøk :(

Når det gjelder agn leste jeg forresten en plass at lokal fisk var å foretrekke... jeg har derfor prøvd noen timer med en stang med sypike, uten at det ga noe resultat.

Da har jeg ordna meg med et par dager i Hjørundfjorden/Storfjorden i begynnelsen av juli, og regner havålen som bankers:)

Alt annet enn 15kg+ blir som fiasko å regne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel å ta hardt i, all den tid jeg i det minste var utenom døra i mitt forsøk

Du mener den 2 timers turen du var i Ålfjorden og fiska med 1/6 makrellfileeter ? BAH... det er ikke satsing vettu :(

Vi får vel ta det igjen i år.. jeg for min del ble vel litt "lei" når Rein Egil bare dro ut og henta havål :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg ordna meg med et par dager i Hjørundfjorden/Storfjorden i begynnelsen av juli, og regner havålen som bankers:)

Lykke til, det skal bli spennende å høre mer om. Conger skulle vi hatt mer fangst rapp. på her! Skulle hatt et par selv også, men først får vi satse litt på Angullia angullia. En hissigtass det også :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.