Gå til innhold
Fiskersiden

Kystmeitetreff på Østlandet 30.10.05


Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Her er kartlink til Skiphelle

Legger også ved et bilde :

2410200512060255t5h8S2iAnb.jpg?90

I bakgrunnen ser dere stranden og vestsiden av bukta.

Det går fint ann å stå og fiske langs hele stranden samt at det er murt opp enn gangsti langs vestsiden som er fin å stå på.

Bildet er tatt fra en brygge som er ganske rett nedenfor hotellet, denne brygga kan ha 3 fiskere.

Det er grei og gratis parkering ca. 200 meter unna sjøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Trym

Det går fint ann å stå og fiske langs hele stranden samt at det er murt opp enn gangsti langs vestsiden som er fin å stå på.

Denne stranden går vel inn under 100m sonen til bekken fiskersiden har adoptert?

sitat:Det er grei og gratis parkering ca. 200 meter unna sjøen.

Er faktisk satt opp en betalingsautomat nå. Koster 10kr tror jeg for de som gidder å betale det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokker... det er sånn bekk der ja, det hadde jeg glemt.

Da går det ikke ann å stå på stranden... [ ;) ]

Parkeringsavgift?? Det var jo ikke så dyrt da... så det går vel greit.

Er en stund siden jeg var der sist, så det hadde jeg ikke fått med meg.

Hvem er det som har inntekten av parkeringen der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm.... kanskje sette opp noen sånn bokser andre steder også da... og skrive ut dummy parkeringsbøter.

[ :D ]

Tilbake til deltaker:

Lille Budda (Startet tråden og kommer vel?)

Westside (er det kommet noe i veien, eller dukker du opp??)

Permagnar

Bunker

Balder

Eirik (kommer kanskje innom...)

Erlend

Trym

Noen flere som møter opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes j*****g kult ut det der treffet! Bare synd at jeg nå er i nord norge,av en ikke "helt" frivelig grunn(hint se navn), for ellers er det jo som hjemmebane å regne. Bra med fisk der, har bla. fått flere torsk på over 5kg og en rødknurr på ca 450g. Så kos dere, dere som kan. Så får jeg trøste meg med "små" nord norske torsk når jeg får perm[^]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry boys [ :D ] Er annet som er på lista den helgen - og det annet er at madamen kommer hjem, ikke sett ho på 3 uker og skulle likt å funnet på en unnskyldning god nok for å ikke være sammen med henne denne helgen + hun skal ha med meg på no halloween kjafs og familie middag.

Er greiere å være singel til tider, men har sine goder å ikke være det og da.

Skitt fiske til dere som skal!!

Håper det blir flere, så skal jeg satse alt på å få blitt med neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Lille Budda

Selvfølgelig kommer jeg! Mtp konkurranse kunne vi vel gått for minste torsk????? Alle tar med en sjokolade til ca. 10kr and the winner takes all...[ :D ]

Ser for meg en bunke voksne folk med tung kystmeiteutstyr stå å veie torsk rundt kvart kiloen, men heiing og buing rundt brygga der[ :D ].

Men det hadde vært kult med en veldig uhøytidelig konk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av ThorEH

sitat:Denne stranden går vel inn under 100m sonen til bekken fiskersiden har adoptert?

100 meters grensa gjelder vel bare for sjøørret/laksefiske i sjøen !?!? Kan da vel umulig gjelde for fiske med makrell etter flyndre for å si den sånn !

Eirik ba meg svare på denne. Nå i fredningstiden, når 100-meteren altså gjelder, mener jeg bestemt at alt fiske innenfor er forbudt. Det gjelder altså selv om du ikke bevisst er ute etter anadrom fisk.

Har jeg rett, noe jeg mener jeg har, så står den på en måte litt i kontrast til forbudet mot dorging i en UTVIDET vernesone (utover 100 metern). Der er nemlig ikke dorging forbudt etter andre arter, men kun etter anadrom fisk...

Ergo kan det være forvirrende. Men et elveutløp er litt spesielt da.

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskrift om fisketider for fiske etter anadrome laksefisk i sjøen sier dette: § 2. Fiske ved utløp av vassdrag

I fredningstiden for det enkelte vassdrag er det ikke tillatt å fiske nærmere grense elv/sjø (elvemunningen) enn hundre meter.

I praksis gjelder forbudet mot fiske av anadrome laksefisk som forskriften omhandler, ikke andre arter. Se lokale forskrifter for spesifisering. Lokale forskrifter for Rogaland sier for eksempel dette:

"Utanom fastsett fisketid for dei enkelte vassdraga (sjå s. 3), skal fisket etter laksefisk i sjø ikkje skje nærare elveos (grensa mellom elv og sjø) enn 100 m. Innafor 100 m-sona er det berre tillate å fiske frå land - fiske frå båt er ikkje tillate."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Havengel

Forskrift om fisketider for fiske etter anadrome laksefisk i sjøen sier dette: § 2. Fiske ved utløp av vassdrag

I fredningstiden for det enkelte vassdrag er det ikke tillatt å fiske nærmere grense elv/sjø (elvemunningen) enn hundre meter.

I praksis gjelder forbudet mot fiske av anadrome laksefisk som forskriften omhandler, ikke andre arter. Se lokale forskrifter for spesifisering. Lokale forskrifter for Rogaland sier for eksempel dette:

"Utanom fastsett fisketid for dei enkelte vassdraga (sjå s. 3), skal fisket etter laksefisk i sjø ikkje skje nærare elveos (grensa mellom elv og sjø) enn 100 m. Innafor 100 m-sona er det berre tillate å fiske frå land - fiske frå båt er ikkje tillate."

Ja... jeg ser den Havengel. Skal snakke med fiskeforvalteren for Oslo/Akershus jeg, å bli helt sikker på hva som gjelder for våre områder. Ellers har jo Karl Inge et poeng.

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av JanM

sitat:Opprinnelig postet av Havengel

Forskrift om fisketider for fiske etter anadrome laksefisk i sjøen sier dette: § 2. Fiske ved utløp av vassdrag

I fredningstiden for det enkelte vassdrag er det ikke tillatt å fiske nærmere grense elv/sjø (elvemunningen) enn hundre meter.

I praksis gjelder forbudet mot fiske av anadrome laksefisk som forskriften omhandler, ikke andre arter. Se lokale forskrifter for spesifisering. Lokale forskrifter for Rogaland sier for eksempel dette:

"Utanom fastsett fisketid for dei enkelte vassdraga (sjå s. 3), skal fisket etter laksefisk i sjø ikkje skje nærare elveos (grensa mellom elv og sjø) enn 100 m. Innafor 100 m-sona er det berre tillate å fiske frå land - fiske frå båt er ikkje tillate."

Ja... jeg ser den Havengel. Skal snakke med fiskeforvalteren for Oslo/Akershus jeg, å bli helt sikker på hva som gjelder for våre områder. Ellers har jo Karl Inge et poeng.

Jan.

Greit å få det avklart, ja. Det finnes også forbudssoner hvor alt fiske er forbudt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Eirik

Grensen på dette “treffet” er 100m

Dvs ingen står nærmere en 100m fra utløpet.

Vi har plass nok til alle.

[ :D ]

selve regelen kan diskuteres videre i egen tråd...

Så enkelt kan det sies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.