Gå til innhold
Fiskersiden

Fenwick enhånds


Beastmaster
 Share

Recommended Posts

Eagle bør du holde deg langt unna. Hmx har jeg en av selv, og det er en stang jeg anser for å være en brukbar nybegynner til midt-på-treet- stang. Relativt rolig aksjon, og ganske jevn sådann. Personlig synes jag at dise stengene gjør seg best med ett snøre lettere enn det Fenwick mener, men dette blir jo litt spørsmål om smak og behag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en Eagle #5 komplett med snelle, snøre og tube i vår og har hatt mange fine opplevelser med stangen. Allikevel er jeg ikke helt fornøyd av disse grunner:

- snella er for liten og de siste metrene med snøre må tvinges på. jeg fikk i tillegg en løpetur nedover elva da jeg plutselig oppdaget at jeg kun hadde noen få meter med backing...

- snøret er litt ruglete

- jeg synes stanga er litt "vinglete", noe som gir upresise kast. her skal det påpekes at jeg er ganske uerfaren og dette kan derfor like gjerne skyldes min mangelfulle teknikk...

Prisen på settet er ikke noe å klage på (underkant av 1500) men i siste utgave av Alt Om Fiske scoret en del enda billigere sett høyere. Ta en kikk på denne testen før du kjøper!

Roy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte en techna AV #5 når jeg var hjemme i trøndelag forrige uke. God stang som lett legger ut hele snøret. Ble likevel ingen handel da jeg nok liker stenger med kjppere aksjon. Techna ble for myk for meg, spesielt når det ble litt vind. Prisen på ca 4500,- er vel også litt i overkant når det er Eagle eller HMX du har tenkt på tidligere.

Ta heller en tur til Nordisk Fiskerutstyr og skaff deg en Redington. De har butikk i Bergen. Disse ligger i et prisleie som burde passe bedre. Du vil ikke bli skuffet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.