Gå til innhold
Fiskersiden

Hvitting og lusuer, Trondheim, 15-16.10


SMS
 Share

Recommended Posts

Klubbtur med THK i 15.10, tregt fiske, og ganske dårlig konkurransemessig for min del, men fikk i hvert fall årsbeste på hvitting på 1720. Faktisk fikk de fleste av oss 9 som var ute større hvitting enn meg, så det sier litt om potensialet for hvitting her. Formann Sigurd fikk den største hvittingen på drøyt 1900 gram. Mye sild på 100-200 gram i fjorden, men bare èn sei på rundt 3 kg ble tatt, hvorfor det ikke var torsk og storsei hjemme fatter ikke jeg siden maten var servert.

Ny tur i morgen, kommer kort rapport fra den også.

Bilder:

IMG_1011.jpg

IMG_1012.jpg

Dagens største hvitting på vekta, bildet ble litt ødelagt, en vekta stemmer: 1920.

IMG_1013.jpg

Årsbeste på hvitting for min del, 1720, glemte å ta bilde av den før jeg sløyde den, hadde IKKE glemt det om det var ny pers (> 1820), men det kommer en ny sjanse i morgen.

IMG_1014.jpg

Ambassadeur 7000 og enda en drøy hvitting.

Søndag 16.10

Tynnlinetur, jeg ønsker ikke å påføre meg selv et slikt tøysehandikapp, og fisker derfor utenfor konkurransen. Bare 5 stk med på tur, men det ble ganske artsrikt likevel med 13 slag; torsk, sei, lyr, hvitting, hyse, sild, kolmule, sypike, øyepål, lusuer, lange, rødnebb og knurr i tillegg til at vi hilste på svarthå og slimål ørti ganger.

De som fiska i konkurransen fikk torsk opptil 4 og sei opptil 6 på pilk, hadde vært misunnelig hadde det ikke vært for turene til Titran og Mausund i sommer... Selv satsa jeg bare på meite, endel med kroker ned i 26, men vi fiska stort sett veldig dypt, og det det ble ingen mikrofisk.

Det ble tatt hvitting opptil 1,8 i dag, jeg måtte nøye meg med to stk på 1,21 og 1,27, god matfisk, men ingenting å rope hurra for når man fisker utenfor Trondheim:

IMG_1020.jpg

IMG_1022.jpg

Dagens store høydepunkt ble et slipp på ca 120 meters dyp hvor det kom opp to fisk som jeg først trodde var uer. De andre på båten sa det sikkert var uer, men jeg beholdt et lite håp om at det var lusuer og var spent på å sjekke i Pethon hjemme (husker aldri forskjellen på lusuer og uer). Og joda, piggene pekte bakover de synes jeg (på uer peker de nederste nedover), og det er en solid forbedring, nesten dobling, av den gamle persen min på lusuer:

IMG_1038.jpg

Lusuer på 510 gram [ :) ]

IMG_1024.jpg

På samme nedslippet fikk jeg også denne på 450 gram, som ble sprengt i motsetning til den største:

IMG_1028.jpg

Flere bilder og evt artsdiskusjon her:

https://www.fiskersiden.no/forum2/topic.asp...?TOPIC_ID=12720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.