Gå til innhold
Fiskersiden

Noen som gleder seg?


MC85
 Share

Recommended Posts

Gjest Gateprofeten

sitat:Opprinnelig postet av avkroken

sitat:Opprinnelig postet av Dr.Fish

men dessverre ikke helt oppløftende prognoser fra Meterologisk.

Venter en mild vinter, med middeltemp. rundt 0. Progn. er progn. men allikevel ikke oppløftende.

Dr.Fish

Gledesdreper[ :P !][ :D ]

Gledesspreder mener du vel[ :D ]. En mild vinter muliggjør meitefiske i Østfold hele året bla[ :D ][:I]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Hunter

I Bergensområdet er det bare å håpe på vinterlig vær slik at det blir trygg is på vannene. Det er nemlig ikke så ofte vannene bærer trygg is.

Det skriver jeg gjerne under på. Sist gang jeg og Grutle trasket ut på Søilenvannet ringte folk snuten, stoppet og kikket på oss som om vi var nakne og hadde elleve armer og trafikken stoppet nesten opp. Til slutt måtte jeg ta en tur på land og prate med Onkel. Vi fungerte faktisk som en visuell fartsdump der vi satt ute på isen. Kan ellers legge til at det stadig er 13 varmegrader i overflata på fjorden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av cb

sitat:Opprinnelig postet av Hunter

I Bergensområdet er det bare å håpe på vinterlig vær slik at det blir trygg is på vannene. Det er nemlig ikke så ofte vannene bærer trygg is.

Det skriver jeg gjerne under på. Sist gang jeg og Grutle trasket ut på Søilenvannet ringte folk snuten, stoppet og kikket på oss som om vi var nakne og hadde elleve armer og trafikken stoppet nesten opp. Til slutt måtte jeg ta en tur på land og prate med Onkel. Vi fungerte faktisk som en visuell fartsdump der vi satt ute på isen.

Kan ellers legge til at det stadig er 13 varmegrader i overflata på fjorden...

Husker det gitt, og vi som bare har et par armer hver.... Nei,seriøst; jeg har aldri sett folk måpe så mye for så lite! Kan jo nevne at isen var jevnt over ca.15cm[ :) ]

Og ja,jeg gleder meg til vinterens isfiske.Om det blir isfiske her vestpå er en heeeelt annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til isfiskesesongen starter. Har bedre erfaring med den nye stålisen (har vært utpå 3 cm, med motbakke når jeg skulle i land igjen) enn is som har ligget en stund. Hadde en forskrekkende opplevelse i vår med å tråkke igjennom skru-is på Hemnessjøen. Kameraten min gikk foran og det gikk bra (han er tyngre enn meg). Jeg tråkka på samme sted, trodde jeg, men tråkka rett igjennom og ned til skrevet, heldigvis bare med ene benet. Men en forferdelig ubehagelig følelse. Kasta meg fremover og fikk dratt meg opp i en fart. Heldigvis var det forholdsvis varmt i været, så selv om jeg ble våt på innsiden, blaut på beinet og isete på utsiden av dressen,

fikk jeg fisket noen timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir fint og labbe utpå og borre 5 hull, sette ut stengene og pilke i det siste. Helst sittendes i campingstol med kaffe,sjokolade,matpakke og avis, og vente på at det napper.

Og la tiden gå og vurdere hvor man eventuelt skal borre neste gang.

Det er også litt sjarm og høre lyden av isbilen mens man sitter litt småkald på isen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av avkroken

sitat:Opprinnelig postet av Dr.Fish

men dessverre ikke helt oppløftende prognoser fra Meterologisk.

Venter en mild vinter, med middeltemp. rundt 0. Progn. er progn. men allikevel ikke oppløftende.

Dr.Fish

Gledesdreper[ :) !][ :P ]

Ikke mist håpet, for nå heier vi nemlig på de britiske meterologene. De varsler sprengkulde i vinter, og ber innbyggerne ta sine forholdsregler:) Nå har riktignok britene et litt annet forhold til kulde enn oss her på berget, men likefullt satser vi på at de får rett.

Det gjelder å trekke frem det positive i enhver situasjon:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.