Drømmefisken

- Vinn drømmereise til Alaska for to i Norges nye landsdekkende fiskekonkurranse! Premier for over 500.000 skal deles ut.

DU kan enkelt delta, uansett hvor i landet du bor og hvor mye du fisker. Månedlig premiering. Les mer her; https://goo.gl/3zSMUq 

Helge S

Superdag i Bømlafjorden. Masse bilder.

Recommended Posts

Jan Helge inviterte Even og meg på fisketur til Bømlafjorden og me var ikkje vonde å be. Me gjekk ut fra Sagvåg klokka 9.30 i et fantastisk flott vær og fisket skulle vise seg å bli like bra som været. [ :) ]

Eg gleda meg til å prøve nytt utstyr og det bestod med glans. Me hadde ikkje fiska lenge før det nappa hos meg og opp kom det ei brosme på 10,2 kg. Ei lita stund etter fekk eg ei brosme til på 9 kg før Even fekk ei lange på 15,6 kg.

Etter det løsna dreggen og me dreiv litt. Det tok litt tid før me traff fisken igjen og så var det full fart igjen. Eg fekk ei brosme til på 7 kg og Even fortsatte å dra opp langer. Han fekk ei på 17,5 kg [ :) ], ei på 16 kg og ei på 8 kg før eg også fekk ei lange på 8,5 kg.

Totalt fekk me 5 langer på 17,5 16 15,6 8,5 og 8 kg. 3 brosmer på 10,2 9 og 7 kg. Me fekk også ein del hågjel og et par svarthå.

Tusen takk til vår eminente skipper Jan Helge for ein fantastisk flott tur. [ :D ][ :D ]

16102005214604F82WjRM1sRCH.jpg?95

På tur ut fra Sagvåg.

16102005214603y2YOXI3hbiNl.jpg?90

Endelig igang.

1610200521460379872xapYJYP.jpg?88

Even har på den første langa.

16102005214603fis35x37i69r.jpg?38

Lange i vannskorpa.

16102005214603jTW8v7atRh8s.jpg?10

Jan Helge er sikker med kleppen.

16102005214603a8SQ1Sj3qOLk.jpg?19

Even med langa på 15,6 kg. [ :D ]

16102005214603PaaPQch473J6.jpg?22

Even med ny lange på kroken.

161020052146039oNtg27893M2.jpg?65

Jan Helge veier dagens største.

16102005214603jgVc4htoJ9xy.jpg?87

Even med langa på 17,5 kg. [ :D ]

16102005214604LAGs22sR86qd.jpg?42

Svarthå fekk vi også.

16102005214604E312wHgVL4fN.jpg?46

Artig liten krabat.

161020052146039cOls5a1GQjV.jpg?58

På vei heim i det flotte haustværet.

16102005214603un13C3284h88.jpg?10

16102005214603oIwk3WxeiIia.jpg?14

Masse god mat. [ :D ]

16102005214604uU9tp7uos9rY.jpg?41

Me gleder oss allerede til neste tur. [ :D ][ :D ]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette minner meg om at jeg må skaffe meg båt neste år!! Grattis med syke Langer og annet snadder [ :) ]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det plass til meg også på neste tur?

Blei en smule sulten på tur til Bømlafjorden kan en vel si.

Flotte bilder og fangst folkens.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åfyyf....

Grattis med flott fangst. Jeg blir grønn av misunnelse.

Hvilken dybde? Og ev. hvor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av sveinE

Åfyyf....

Dybde ca 300 meter.

Hvor?? Det står jo Bømlafjorden [ :) ][ :) ]

Helge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

[ :) ]Fisket foregikk på ca. 280-320, det var langt opp for å sjekke agna!Venner frå Karmøy sin havfiske-elite var også i farvannet, uten å treffa storfisken heime[:I]. Men dei hadde nok brukt opp fiskelykka i Nedstrandsfjorden på lørdag. I alt ein topp tur i topp vær og med topp resultat. Sender med ei helsing til Asmund og håper alt gjekk vel med dåpen!![ :) ]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt er vel overstått med dåpen[ :) ], ser at vi seriøst må vurdere å reparere Sabben og få "Knerten" i form igjen, sånn at KIS kan få sine etterlengtede fisker...[ :) ]

Må gratulere Helge som "Nyfødt" havfisker, bra deby!

Fine bilder.

Godt Karmøybuen fekk "bomtur"[ :D ][ :D ][ :D ]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rå fangst! Bra med masse flotte bilder, men du burde lagt en noe mindre stang og snelle over fisken på siste bilde :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

[ :) ]Dei fekk vist ein sei på Tråvåsen, men det var vist fasiten på 3 mann i 2 båter denne dagen. Eg veit kven dei er, men det er nok utan interresse på dette forumet1[ :) Topp dag med topp skipper! Hadde lenge håp om å treffa norgesrekorden heima, men den var nok ein annan plass i dag.[ :D ]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

[ :) ]Hei, MP, no har det seg slik at det utstyret eg har fiska med er det som vert avbilda. Stanga er ei 6/0 Starrod, snella ei 6/0 Everoll. Dersom dette setter fiskane i eit dårleg lys, kan eg jo unnlata det ved neste innlegg, eller ikkje legga inn fangstraport?[ :) )]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Helge S

sitat:Opprinnelig postet av sveinE

Åfyyf....

Dybde ca 300 meter.

Hvor?? Det står jo Bømlafjorden [ :) ][ :) ]

Å Bømlafjorden ja... Ja heilt presist der ja.[ :D ] Takk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sæt`n heller, dette var kanon fisker. Bra dere fikk opp varmen med grov fiskepumping, for dere så noe kalde ut på første bilde [ :) ]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkelte ganger skulle en ønske at man bodde på vestlandet... Flott fangst!

Jeg syntes portrettbildet av svarthåen var gøyalt! Det minte meg om en mannlig politiker i et ikke ukjent parti som er ganske mørkeblått... Klarer dere å se likheten også? [ :) ]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sitat:Dei fekk vist ein sei på Tråvåsen, men det var vist fasiten på 3 mann i 2 båter denne dagen. Eg veit kven dei er, men det er nok utan interresse på dette forumet1[ :D Topp dag med topp skipper! Hadde lenge håp om å treffa norgesrekorden heima, men den var nok ein annan plass i dag.

Det var flotte fagster dere fikk[ :) ] På tråvåsen var det ikke mye fisk å få den timen vi lå der. 3-4 seier der den største tipper jeg lå rundt 6-7kg. Strømmen ble etter hvert så inn i hampen sterk at det var umuligt å ligge der lenger.Vi var oppe i 1.5 kg lodd og strømmen bare dro dette med seg. Vi flyttet da nedover til der dere lå, til et punkt vi hadde. Fikk ikke feste og havnet helt nede i ingemannsland[ :D )] Her var det kun store mengder med svarthå og hågjel. [} :) ]Den største hågjelen var på 1423gram.

Det gjelder å ha lokaltkjente skippere og litt tur med dregginga. Da går alt så mye bedre. Gratulerer med kjempefangster[8D]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med finfine fisker....

MEN

1610200521460379872xapYJYP.jpg?88

grenser ikke dette til juks(a) ?? Man bør vel i det minste holde stanga selv (evt sele den fast til kroppen)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av ThorEH

Grattis med finfine fisker....

MEN

grenser ikke dette til juks(a) ?? Man bør vel i det minste holde stanga selv (evt sele den fast til kroppen)

Hvis du ser på dei andre bildene så brukar me sele og holder stanga. Når fisken tar setter me kroken mens stanga står i holderen før me tar på oss selen.

Her kan du sjå:

17102005164613wy32SW6QqC81.jpg?30

17102005164613ByCP2n8gmx3n.jpg?82

Fornøyd nå Thor [ :) ][ :) ]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

OM jeg glemte å si det, stiller jeg gjerne som ballast på en slik tur :-)

Hold kontakten med Even så skal du sjå at det ordner seg, Karl Inge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sitat:Hvis du ser på dei andre bildene så brukar me sele og holder stanga. Når fisken tar setter me kroken mens stanga står i holderen før me tar på oss selen

Finfin forklaring det[ :) ]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå