Gå til innhold
Fiskersiden

Røyevarp i Åsane


Hunter
 Share

Recommended Posts

  • 11 months later...
  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Steike! Burde vist at dere drev og fisket i liavannet etter røyen. Glemmer ikke at eg som 13-14åring drev og fisket der med en kompis etter røyen og det var så mye fisk at man gikk lei til slutt av å få de. De har vel ikke blitt noe større enn sist vel. Det må være noe helt enorm store mengder med smårøye i det vannet der. Er det noe å få i langavatnet som kanskje er større? Mener kompisen fikk større fisk der men var langt vanskeligere å få. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tok dere dem?

Borte i skogen med hytten?

Ja der hytten sto tidligere.

Steike! Burde vist at dere drev og fisket i liavannet etter røyen. Glemmer ikke at eg som 13-14åring drev og fisket der med en kompis etter røyen og det var så mye fisk at man gikk lei til slutt av å få de. De har vel ikke blitt noe større enn sist vel. Det må være noe helt enorm store mengder med smårøye i det vannet der. Er det noe å få i langavatnet som kanskje er større? Mener kompisen fikk større fisk der men var langt vanskeligere å få. :D

Vi har ikke prøvd i Langevatnet enda, men det er et fint varp ved rundkjøringen i Vågsbotn.

Elin la ut noen bilder her.

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?...topic=19454&hl=

Endret av Hunter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 11 months later...
  • 2 weeks later...

Noen som har forsøkt seg ?

Turen til Ikea, fortoner seg langt hyggeligere hvis jeg kan fiske mens hun handler

:unsure::D

@

Jeg var nede på søndag og da var det ikke en fisk å se.

For en og en halv uke siden sto det tett med fisk helt inne ved land.

Jeg har aldri opplevd at røyen har stått så kort tid på varpet. Muligens den kommer inn igjen. Normalt står den i ca 4 uker før den trekker ut på dypet igjen.

Jeg sjekker med jevne mellomrom fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nede på søndag og da var det ikke en fisk å se.

For en og en halv uke siden sto det tett med fisk helt inne ved land.

Jeg har aldri opplevd at røyen har stått så kort tid på varpet. Muligens den kommer inn igjen. Normalt står den i ca 4 uker før den trekker ut på dypet igjen.

Jeg sjekker med jevne mellomrom fremover.

:D Uff då, Svein, røyene fekk auga på deg og røymde ut på djupet att. :unsure: Du får kamuflera deg med caps og solbriller neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen smakt på røyen, eller er det røyr man sier i bergen; Tilberedte en 10- 12 røyer fra Liavannet for ca 10 år siden og de var kjempegod, trosds advarsler på daværende BS sitt forum.

Ellers er jo Jordalsvannet en perle mht røyefiske......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen smakt på røyen, eller er det røyr man sier i bergen; Tilberedte en 10- 12 røyer fra Liavannet for ca 10 år siden og de var kjempegod, trosds advarsler på daværende BS sitt forum.

Ellers er jo Jordalsvannet en perle mht røyefiske......

Vi sier røye i Bergen, jeg tror det er fiske forbudt i Jordalsvannet utenom for grunneiere. Jordalsvannet

inngår i byens drikkevannsforsyning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.