Gå til innhold
Fiskersiden

Røyevarp i Åsane


Hunter
 Share

Recommended Posts

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 10 months later...

Ikke noe å se i dag heller.

Denne veka har eg drege med meg surfutstyret til Bergen, og då er det røya som er mest aktuelt. :) Jammen godt at eg har ei sø-stang liggande fast i arbeidsbilen, dersom røya skulle vera aktuell. Kva skjer i området Bergen - Meland kommune denne veka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å komme med forslag til hva du har lyst til å fiske det så skal vi altids finne en tid :)

Som du veit, Jan, så er eg altetande, bortsett frå om det er haibonanza, eg tenkte på eit ok fiske etter alt anna enn hai.... :)

Mitt mobnr har iallefall Svein, for andre er det 90511297, eg vert i denne delen av Hordaland fram til torsdag.

Endret av Even A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 10 months later...
  • 1 year later...

Jeg var nede på den ene plassen ved Liavatnet og så ingenting. Men jeg hørte at andre hadde fått noe fisk på et av de andre varpene3 i samme vannet.

Takk for svar. Får vente litt til så det kan bli mer futt i fisket. Har som mål å få røye på flue. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Helt nøyaktig, hvor er det folk fisker? Jeg har aldri vært der, men må foreløpig gå etter googles kart. Det skal være 3 varp?

Kan det være vits i å fiske nå for tiden? Isfiskeabstinensen melder seg...

Det ene varpet er ved siden av Essostasjonen. Der hytten som Åsanedrapet ble begått sto i sin tid. Det andre er i krysset Flaktveitvegen/ Liavegen. Det går et rør ut i vannet der. Det siste jeg vet om er ved "Badeplassen" ved Liavegen.

Det har neppe noe for seg å fiske der nå. Røyen pleier å være på varpene i oktober/november.

Det som har spesielt de 2 siste årene er at det knapt har vært fisk på varpene, og om de har vært der har det kun vært et par dager.

Hva som er årsaken har jeg ingen forklaring på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.