Gå til innhold
Fiskersiden

gjedde sluktid


lurven
 Share

Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av lurven

er det noen som veit ca.hvor lang tid det tar fra gjedda ikke er i sluktia til den kommer i sluktia igjen[?]

jeg får nesten ikke abbor på hemnesjøen på denne tida,[ :P ] så jeg venter på at gjedda skal komme i sluktia.

har vært der to turer nå uten å få no fisk[V]

Sluktid? Gjedda er såvidt jeg vet, i "sluktia" hele året.. Er vel heller det å finne ut hvor den oppholder seg som er cluet. Den er ekstra på hugget på våren (gytetida) og nå på høsten. Gjedda biter godt om dagen, det ser du også på fangstrapportene den siste tida!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På denne tiden av året fisker jeg gjerne dypere enn vanlig, og har inntrykk av at gjedda heller faller for en agnfisk, en stor shad-jigg eller andre agn som blir presentert sakte. På våren (når det blir noen åpninger i isen) bruker jeg de samme metodene. Men når gjedda trekker innover grunnere vann, er det ofte effektivt med særdeles vrikkende woblere fisket med meget varierende tempo høyt i vannet. Middagstider er generelt ingen god fisketid, spesielt i kombinasjon med lite vind og sol. Varmt vann gjør gjedda treg. Litt tunge skyer og vind er et pluss!

Nå er ikke jeg ekspert på dette området, men har gjort mange erfaringer og notert meg vær og vind i de fleste tilfellene, og kommet fram til det resultatet[ :P ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.