Gå til innhold
Fiskersiden

Garn


rug
 Share

Recommended Posts

Hei

I fiskevesken min har jeg alltid et garn liggende. Ikke en full 25-metring, men jeg har klipt og sydd til et stykke på 5 m.

Dersom fisket er håpløst med tradisjonelt utstyr så trekker jeg dette garnet ut i skumringen og trekker det ved soloppgang.

Alltid fisk å få! Dog er det jo ikke lov å bruke garn overalt.

Rug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du laget denne tråden litt på ert. Uttalelser om garnfiske har jo en tendens til å sette i gang et alvorlig rabalder![ :D ]

For min del må du fiske så mye med garn du bare orker. Selvsagt forutsatt at fisken spises og at garnet er lovlig satt.[ :) ]

- Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ært? Jeg? Vel....Man må jo skape litt liv....

Språket er et morsomt verktøy......

Rett ordvalg på rett sted og vips!

Uansett, jeg spiser all fisk jeg får, såfremt den ikke kvalifiserer til å slippes ut....(Selv jeg slipper ut fisk en sjelden gang.

Ad lovlighet så dreier det seg atter om grensesetting.....Hva er værst? At jeg tar et par tre ørreter i garn eller at en eller annen tulling uten selvkontroll fisker uhemmet med lovlig utstyr og dermed tar 10x mer fisk enn jeg? Altså, jeg en tur i vannet "garner" litt, deretter plukker jeg blåbær og kantareller resten av sesongen, mens Jørgen Hattemaker fisker hver dag hele sommeren?

Rug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.