Gå til innhold
Fiskersiden

ennå en kutling, men hva?


Recommended Posts

Var en tur med familien på stranda i dag. Far kunne ikke dy seg, så han måtte ha med seg stanga. Så nemlig sist at stranda var full av små kutlig. Tenkte at detta var sikkert sandkutlig, ettersom det kun var sand der, og de så hvite/gjennomsiktige ut, og var ganske små.

Fisket med str 22 kroker, og små rekebiter. Fikk til slutt lurt opp en krabat. Fisken var ca 6-7cm, og kroppen virket litt hvit/gjennomsiktig. Men er svært usikker, så jeg legger ut bilde. Men er litt redd for at det er nok en svartkutling.

10082004193852x9miCwkOSn6B.jpg?13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet ble det bare svartkutlinger, skal kikke litt nøyere på de artsbetemmelsessidene jeg har funnet.

Men jeg la merke til noe som virket litt underlig. jeg fant et sted der kutlingene stod tett, men bare 2 meter unna var det ikke en eneste, men derimot mylder av grønngylt, er det bare at de har likens levevilkår eller er det en underlig symbiose/følgefiskting ?

Noen som vet noe ?

største var forresten19g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Jeg må beklage å si Robert at denne norgesrekordsandkutlingen din faktisk er en svartkutling. 35 skjell er 20 skjell for lite, samt at halerota er altfor tykk. De svarte prikkene langs sidelinja er også et meget godt kjennetegn på svartkutling.

Og når vi ser at det er KIS som artsbestemmer denne så må det jo være feil :P

Da med store sleivspark til hans tidligere "Bergkutling" pers......

Denne som fiskekongen har her er ganske lik "Bergkutlingen" til KIS så salamanderen har nok rett i sine anntagelser.

(beklager Karl Inge , men jeg bare må.....) ;):lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.