fiskeLine Posted November 7, 2005 Report Share Posted November 7, 2005 KLokka 19.55 i dag, dokumentar om noen ihuga laksefiskere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laksefiskern Posted November 7, 2005 Report Share Posted November 7, 2005 takker for tipset -line! [ ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karleif Posted November 7, 2005 Report Share Posted November 7, 2005 Ikke glem denne. På NRK nå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiskeLine Posted November 7, 2005 Author Report Share Posted November 7, 2005 Det må jeg si var fisketur som jeg kan kjenne igjen [ ] varmt program med søte fyrer synes nå jeg... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vilhelm Posted November 7, 2005 Report Share Posted November 7, 2005 Spennende med garnfiske i Tana ja [ ] De klager over at fisket var så mye bedre før. Ikke rart det med alt garnfisket. Og den første ferks laksen hvert år? kaller ikke det mye fersk laks, det de dro opp....unnskyld meg,men denne dokumentaren var vel mer som begredelig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiskeLine Posted November 7, 2005 Author Report Share Posted November 7, 2005 Dette var vel mere et programm om to karer enn om fiske. Er ikke uenig med deg at garnfiske ikke bør forekomme, men jeg så på dette som et kulturprogram. " Våre forfedre hadde skammet seg"....sa han ett sted. Fiske på denne måten har de sikkert gjort i årevis. Og i et slik perspektiv synes jeg det kan være vel så ineressant å se som for eksempel lese fisk som blir fisket for persen eller konkuransens skyld. Og det selv om konkuransefiske sikker er mer skånsom enn det de drev med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanM Posted November 7, 2005 Report Share Posted November 7, 2005 Fin campingvogn da... Jan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stein Posted November 7, 2005 Report Share Posted November 7, 2005 Det var nok lagt opp som et slags kulturprogram. At det var bedre før er nok ikke så rart når garnfiske er tradisjonen. Stein Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vilhelm Posted November 7, 2005 Report Share Posted November 7, 2005 Joda,er nok enig i deg her fiskeline. Men det viser jo også hvilke frynsegoder samene har der oppe. klart det er tradisjon med garnfiske,på lik linje med notfiske i fjordene spesielt her i midtnorge.Men kanskje noen tradisjoner begynner å bli utdaterte. kanskje man bør begynne å tenke på framtiden, istedet på hva som har blitt gjort i lange tider. Om forfedrene skammet seg, så lever ikke de i dette årtusenet.de hadde nok ikke fått no mer fisk om de hadde levd i nåtiden de heller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts