Gå til innhold
Fiskersiden

Skjærgården i Mandal:)


Pero
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var en tur ute med Prikken og dorget litt den 09.04. Han dro et par stykker, og da spes. på wobbler.

Her er et par av dem.....

1304200611195rLg2PYB9XgZuUvqoN.jpg

130420061129H5z889XWNkqX5jLvgH.jpg

130420061154f182lhAVOcZjv7Mlug.jpg

Ikke de største i verden, men dog fisk:)

Tempen i vannet lå på 0.9 som kaldest og 2.8 som varmest. Dette var den 9. I går var tempen oppe i 3.0 som varmest og den krøp ikke lengre ned enn 2.... Mistet en flott en helt inne ved båtsiden i går.... Utenom denne ble det en haug med småtorsk.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt et par turer etter sø de siste dagene, og bettet har faktisk vært bra. Har vel totalt sett fått rundt 15. De største ligger rundt kiloen, så det er jo ikke akkurat stor fisk det er snakk om. Har et par bilder liggende, men hiver ut noen av de jeg tok i dag...

Var ute sammen med kompisen i dag, og jeg fikk i alt 6 sø. Beholdt 2. Fikk 4 på flua og 2 på tasmanian. Kjørte og mistet 3 på flua.

Var i dag i utløpet av harkmarksfjorden.

Litt action.....

160420061608iFsYwkld5VZdo8O6Mz.jpg

Dagens minste.....

160420061617lscITuMOE5KrRfE6AQ.jpg

Nr 2 på tassie....

160420061610Z57iZRTWPOrxMQttPt.jpg

Middagen...... Dagens flue... :(

160420061611hTl6zJqzNkMKvU7mps.jpg

I morgen blir det et nytt sted, muligens sammen med prikken om han er klar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute i hele går sammen med 3 venner fre tyskland som er her på sitt årlige besøk. Vi skal fiske frem til torsdag:)

Var ute på tungegrunn og ved ryvingen og hadde et helt knall treff på lyr og sei. Prøvde oss på dypet og dro en fin svartkjeft. Hadde på flere større saker som ikke ville følge med opp...... Reiser ut igjen nå hvert øyeblikk:)

Ligger noen bilder fra turen på hjemmesiden vår, får vel hive inn noen her å etterhvert som jeg rekker det

.....

Maik med sin svartkjeft:

220420062009dNiQjbm7Nlc1qZqVO2.jpg

Fiskerglede?

220420062039pVOYAFjzYSCasi8WXL.jpg

Det er 3 året vi fisker sammen, gutta er fra dresden og fisker kun denne uka de er i Norge.....Resten av tiden går med til rigging av utstyr og planlegging av neste tur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens tur var uforglemmelig for noen av deltagerne:) Hovedfangstene ble gjort ute på Tungegrunn.

Majk perset igjen med en torsk på 15 kg/117 cm lang. Kontrollveid på land med saltervekta...

260420061904aKrADivO5TwTXCDdtW.jpg

og Andreas fikk en på 4.5 og en på 5 kg.

260420061951IjZKid2Olmr9tOhROh.jpg

Felles bilde:

260420062011476MmAdf6Y398x.jpg

Og et bilde "guiden" måtte være med påB)

260420061920gy3ELTSbFfJRhiJEge.jpg

Resten av bildene og storyen ligger på hjemmesiden vår....

Ikke gæærnt detta til å være på sørlandet? B):D

Endret av Pero
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, du kan så sei. Men du la da i det minste merke til at det ble tatt en grom torsk her i Mandal da.

Ikke så galt når du ser de i sammen: kompisens på mellom 6-8 for et par helger siden, og de tre vi tok denne uka på hhv. 4.5, 5 og 15. Alle i samme område........

Du får nok vurdere å bli med ut en tur, og elgge igjen sjøsyken hjemme :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SØ 1.5 opp i båten og kjørte 4 til... Luftige sprang og alle tok en blå tasmanian. Testet dypriggen litt, men kun sei og torsk. Største torsk på rundt 3 kg.

All Sø tok i overflata og i et område rundt Gismerøya hvor tempen lå på 6.5 grader. Mannefjorden holdt i dag rett rundt 4.5 mens det innover bankefjorden, under brua og innover krøp opp igjen til 6.5-7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Ja da mistet jeg min første laks fra kajakk på sjøen for i år.... :) rundt 5 kg, på 10-30 grams haspel merkes fra kajakk :D Fikk den helt inn til kajakken, men uten hov og en fisk som dro rett til værs, så sier det seg vel selv hva som skjedde. Men en morsom opplevelse var det da! Drøssevis av store kubber som var oppe og veltet seg.

Endret av Pero
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da mistet jeg min første laks fra kajakk på sjøen for i år.... :) rundt 5 kg, på 10-10 grams haspel merkes fra kajakk :D Fikk den helt inn til kajakken, men uten hov og en fisk som dro rett til værs, så sier det seg vel selv hva som skjedde. Men en morsom opplevelse var det da! Drøssevis av store kubber som var oppe og veltet seg.

Bra det er noen som tar slikt med godt humør. Tror jeg hadde blirr ganske så fortvilet om det hadde vært meg som mistet en slik. Som du sier selv; en morsom opplevelse.

Krysser fingrene for at den sitter neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pero,

laks og SØ fra kajakk høres moro ut, og jeg har også planer om å handle meg kajakk (imorgen den dag faktisk). Hvilken type kajakk har du, og hva vil du anbefale? Har vel sett meg ut en 14-foter med ror foreløpig, men er litt usikker. Kajakken skal brukes vel så mye i ferskvann som i sjøen tenker jeg, og den må også være skikkelig stødig. Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører nå rundt med 4 stk Dagger mod. delta liggende på hengern etter bilen. Jeg kjøpte først min, så ble kompisen og brødrene mine hektet. Kompisen satset først på en "ordinær" havkajakk, men kvittet seg raskt med denne etter et par turer og endte så opp med en tilsvarende min. Vi bruker kajakkene hovedsakelig til sjøfugljakta og til fiske både i sjø og ferskvann. Gir jo noen kule opplevelser med tørrfluestanga da etter innlandsørret:)

Du må helt klart ta noen valg her, bredde og stabilitet går jo helt klart på bekostning av hastighet. Samtidig vil den kajakken jeg bruker ikke kunne benyttes til f.eks. rulle. Går du rundt, er det enten å kravle seg opp igjen og tømme kajakken, eller å svømme til land med den på slep. Vi er ute året rundt, og jeg har enda ikke klart å velte med den. Velter du med denne har du på en måte gjort noe så alvorlig feil at du ikke fortjener annet:) Som i alt annet gjelder det å bruke huet. Jeg har mer enn nok plass i denne til alt jeg trenger å ta med meg, og den tåler juling. Vi bruker den ikke til langdistansepadling, til dette blir den for tung og treg i sjøen. Spruttrekk er et must.

Fant et bilde av en her, http://www.flyfishing-adventure.no/index.php?page=kajakk ,

ellers så ser du jo avataren min og du vil kunne finne noen flere bilder inne på hjemmesiden vår. Har selv padlet alt fra konkurransekajakk til turkajakker opp gjennom tiden, men har altså endt opp med denne som passer mitt behov helt perfekt. Prikken hadde ikke særlig erfaring med kajakk og satte seg rett ned i denne og fisket ivei uten problemer av noen slag.

Er flere som har endt opp med denne etter å ha tatt min på en testrunde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert, var jo noen bilder av kajakkene på nettsidene dere har. Jeg har testa den kajakken for noen år siden, og den er forresten til salgs nå da kameraten min har slutta helt med padling. Husker den var veldig stødig som du skriver, og det er som sagt viktig for meg. Er ikke noe ror på daggeren ser jeg, men det er kanskje ikke noe problem..? Blir nok testing av dagger denne helga, så får vi se hva jeg bestemmer meg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det med ror er en vanesak. Sliter ikke så mye med det, og tror vel det har mye med hvordan du fordeler vekten. Merker jo selvsagt at en av og til tar en del ekstra tak med det ene årebladet, men synes ikke selv at denne kompenseringen er problematisk. Tror nok du kan sette på et, men blir da ikke bevegelig og mer ment for å gjøre den enda mer retningsstabil. Jeg liker absolutt best den store plassen i cockpiten og at den er flatbunnet og ergo kommer frem over alt. Drar den rett opp på fjellet uten at dette skader den noe særlig. Men vind og bølger takler den ikke på langtnær så godt som en ordinær havkajakk ville ha gjort. Er vel hovedsaklig ment at du skal holde deg noe mer "innaskjærs". Så tenker du langdistansepadling o.l. langturer til havs, er dette ikke kajakken for deg. Men ifht. å hovedsakelig skulle fiskes og jaktes fra, så hadde ikke jeg vært i tvil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

En fin rapport der Pero og godt å se at du også får fangst! Må si at å være ut i sniksfjorden i dag måtte ha vært helt fantastisk, er jo litt missunlig. Selv sitter her opp i fjellene på jobb hvor alt er enten for kaldt eller is dekket.

Men jeg kan ikke takle at i går kjørte sikkert forbi det stedet to ganger hvor den 3 kg SØ ble fanget og den hadde ikke intresse for min wobbler. Sånne ting gjører meg sprø......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.