Gå til innhold
Fiskersiden

Tenebrio molitor som agn ?


Arnstein
 Share

Recommended Posts

Har funnet disse i gammelt mel, i skogen og jeg avla dem selv da jeg drev med edderkopper. Også dens større fetter, som jeg ikke husker hva heter i farten. Den store ble opptil 4-5 cm.

OM du skulle avle de selv, etter å ha fått tak i dem, så må du ta noen individer og putte dem for seg selv, slik at de blir biller, de blir ikke det når de er i flok pga kanabalisme. Jeg tok ut en og en o gputta de i filmbokser, det tok ikke mange dagene til de var begynt med forandringen. Når du har en del biller, så hiver du disse sammen igjen.

De var i jaffal seigliva, som pokker, vel bare overgått av kakkerlakkene jeg hadde.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fiska nesten bare med melorm som agn på isen for 30 år siden. Kjøpte dem i dyreforetning og oppdretta selv hjemme. Det er ikke vaskelig.

Problemet med å bruke dem er at det er vanskelig å feste dem på kroken uten at de punkterer. Skinnet er ike så seigt som på maggoten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 16 years later...
Den 14.11.2005 at 8.35, svenna skrev:

Jeg fiska nesten bare med melorm som agn på isen for 30 år siden. Kjøpte dem i dyreforetning og oppdretta selv hjemme. Det er ikke vaskelig.

Problemet med å bruke dem er at det er vanskelig å feste dem på kroken uten at de punkterer. Skinnet er ike så seigt som på maggoten.

Er det bra å fiske med det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.