Gå til innhold
Fiskersiden

fluering for SØ-prototyper


 Share

Recommended Posts

  • Svar 186
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

[V][V][V][V][V][V][V][V][V]

Jeg sender ut for meg og Ulf - hentet fluene hans i forrige uke og flyttet også mine ut i bilen for å kunne svippe innom et postkontor innimellom når det passet. Nuh har jeg bare et lite problem - antakelig har jeg kastet den lille posen med mine (HELDIGVIS) fluer etter opprydding i bilen etter Skogseidturen. I hvertfall er de ikke å oppdrive (har snudd bilden på hodet 3 ganger nå). Er sjeleglad for at Ulf sine fortsatt ligger der jeg trygt plasserte dem. Ingen annen utvei enn å gjøre jobben igjen, men det er en rask flue å binde så jeg skal nok få bundet dem opp igjen i løpet av kvelden og coater dem i morgen. Om ønskelig kan jeg sende ut Ulfs med en gang, men om det er ok sender jeg våre sammen ut på lørdagen.

Og til evt ansatte i renholdsverket: Om du husker hvor du som tømte søpla utenfor kontoret til Lysteknikk mandagen etterpå tømte bilen, kan du om du gjør en innsats med å grave litt i haugen antakelig forsyne deg med en bunke pene og like fluer[:0]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Takker for bildet af min flua.

Desvære har min PC svære problemer, derfor er/har jeg været væk fra tråden.....Håber at det bedrer sig snart!

Glæder mig til de nye fluer i posten....snart....[ :) ]

Min flua,

Rød Fris:

Krok: Stinger

Hale: Rød Marabou

Hackel: Brun Badger (kan ribbes efter ønske)

Vinge: Rød polarræv (kan bindes som Matuka, eller sonker også)

Belastning: Kuglekædeøjne

Fisker godt på fluestang og efter dub. Prøvet den i sidste uge og fik 3 små SØ, selvom det var svært at lægge line ut for is på stang og linen.[ :) ]

Håber at alle har fået flua fra mig og Lars-Henrik fra DK?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av kim andre

har selv vært sent ute denne gangen, blir ikke supermotivert når halvpaten er sporløst forsvunnet fra tråden, men skal vi satse på at alle fluene ligger i postkassene mot neste uke?

Hvad mener du med det Kim. Er vi kun 5 tilbage????[:0]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heskoe og jeg talte lidt om at lave et treff for denne ringen i DK. evt. i 2007. kunne jo være kult. egentlig har vi begge været i kontakt med en del på denne side om eventuelle møder i DK. men det ser ud til at interessen ikke er så stor alligevel. når turen nærmer sig.

om man er villig til at bo spartansk. er der fine muligheder for en fin og billig tur. man behøver ikke være prof. fluefisker for at deltage. sluk og kastedubb går også fint og både Heskoe og jeg skal gerne guide en uges tid om vi kan arrangere i god tid.

slutteligt. vi ønsker ikke at tjene penge på sådan et treff. det blir "NON-Profit". vi ønsker blot at skabe kontakt over landegrenser, samt at udveksle gode råd og have et godt socialt samver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Lars Henrik

heskoe og jeg talte lidt om at lave et treff for denne ringen i DK. evt. i 2007. kunne jo være kult. egentlig har vi begge været i kontakt med en del på denne side om eventuelle møder i DK. men det ser ud til at interessen ikke er så stor alligevel. når turen nærmer sig.

om man er villig til at bo spartansk. er der fine muligheder for en fin og billig tur. man behøver ikke være prof. fluefisker for at deltage. sluk og kastedubb går også fint og både Heskoe og jeg skal gerne guide en uges tid om vi kan arrangere i god tid.

slutteligt. vi ønsker ikke at tjene penge på sådan et treff. det blir "NON-Profit". vi ønsker blot at skabe kontakt over landegrenser, samt at udveksle gode råd og have et godt socialt samver.

jeg er vel en av de som har sagt ja fra første stund, og det er nok flere som ville ha vært med på et treff i Danmark, om vi var så hedige å bli invitert[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det nu giet en økonomisk bedre mulighet fra Kr.Sand til Hanstholm i den nye færge der http://www.masterferrys.com

69,- for en enkelt MED bil og 7 mann.

Jeg er frisk på et privat treff til efteråret (2006) Eller et par dage i Aprli (2006, men har MYE arbeide, så kan desvære ikke ei hel uge[ :) ])

Men bare si til, hvis dere har ønsker!!! Kunne være STORT![8D][ :) ][^]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg foreslår våren 2007 i april. september 2006 havde også været fin, men jeg er i Norge på dette tidspunkt. havde ellers været høysæson både til SØ i elv og i sjø.

med en tidshorisont på næsten et år. skulle det været muligt med et godt planlagt arrangement. jeg forestiller mig max. 10 personer. det giver heskoe og jeg bedre muligheder for guiding.

samtidigt kunne vi jo lave et indlæg/brevkasse på forum, hvor man kunne få svar på de spørgsmål man havde til turen, grejtips m.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Hunter

Vil bare anbefale alle som har mulighet til å være med Lars Henrik på guidet tur i Danmark. Jeg har vært så heldig å bli godt kjent med ham og må bare opplyse om at han er en kjernekar på alle måter.

Lykke til om det blir tur.

Word!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Lars Henrik

heskoe og jeg talte lidt om at lave et treff for denne ringen i DK. evt. i 2007. kunne jo være kult. egentlig har vi begge været i kontakt med en del på denne side om eventuelle møder i DK. men det ser ud til at interessen ikke er så stor alligevel. når turen nærmer sig.

om man er villig til at bo spartansk. er der fine muligheder for en fin og billig tur. man behøver ikke være prof. fluefisker for at deltage. sluk og kastedubb går også fint og både Heskoe og jeg skal gerne guide en uges tid om vi kan arrangere i god tid.

slutteligt. vi ønsker ikke at tjene penge på sådan et treff. det blir "NON-Profit". vi ønsker blot at skabe kontakt over landegrenser, samt at udveksle gode råd og have et godt socialt samver.

Det kunne jo absolutt vært trivelig!!!! Dersom vi kunne få til å slå oss sammen vedrørende transport etc??? Jeg har litt avspasering til gode på jobb jeg [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av kim andre

har selv vært sent ute denne gangen, blir ikke supermotivert når halvpaten er sporløst forsvunnet fra tråden, men skal vi satse på at alle fluene ligger i postkassene mot neste uke?

IKKE BORTE nei!!!! Bare ikke like aktiv på tråden siste tiden!!!!

I tankene har jeg så absolutt vært med, har hatt sinnsykt mye å stri med, jobb og privat+++++, men mentalt har jeg vært med!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.