Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøørret og størrelsen på fanget fisk.


rug
 Share

Recommended Posts

Gjest F. Mortensen

sitat:Man skjønner at singellivet frister

Får du bare 200 sø i løpet av ett år, blir for mye kaffedrikking? Må stå på alle de 10 timene og ikke drikke kaffe, røyke og prate i 7 av de 10 timeneDa blir det mye mer fisk på kroken!

[ ;) ] Blir faktisk temmelig mye kaffedrikking - og 10 timer var nok litt i overkant fra den godeste Øystein. Han har forresten fremdeles litt å lære i forhold til kaffepauser og nyte turen[:0]

Bli mann og drikk kaffe Øystein.[ ;) ]

Ellers er jo fiskespiserne fangbare med flue også - selv fra land. Likevel, på vinteren er det nok også annen kost som står på de eksemplarenes meny. Reker og tanglopper er lette bytter i kaldt vann slik at større eksemplarer nok kan få i seg en del føde med et lite forbruk av energi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitat:Opprinnelig postet av øystein

Tres bien , får du mer en 200 sø over målet pr år???

Nei, men så denger jeg ikke 287 dager i året heller dessverre[ ;) ]

Den dagen jeg får tid kommer nok jeg og til å dra dit dere drar for å fange de store[ ;) ]Da blir det mest fiske tenker jeg hehe.

Kaffe kan jeg drikke i dåper, bursdager, bryllup, etter barnestell og på jobb osv. osv.

Men som dere sier: det er innsatsen som teller.

Fiska "mye" sø her ett år, altså mer enn det vanlig, langt fra 200 dager, men respektabelt, da får man jo litt fisk.

Min erfaring er at det kun er innsatsen som kan gi større fisk, selvsagt avhengig av sted, men i bunn og grunn, blodslit, forflytning, timing og litt kaffedrikking/coladrikking.

Endel dager er det vanskelig så å finne perfekte forhold gjør man bare om man fiskermye og tenker mindre på den berømte huggtabellen som aldri har slått til her i gården. Ut på tur,lur en sø eller annen fisk, som når Mortensen smugfisker.

Kommer til å bruke fiskekreditten fra kona til laksen!

Vel noen få turer i sjøen må jeg ha for å døyve sulten samt noen kasteturer og demoer[ :) )]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av cb

sitat:Opprinnelig postet av JanM

sitat:Opprinnelig postet av cb

.

Landfisket sjøørret i Oslofjorden har stort sett vært små.

Ja, men fisker DU med flue, Cato? [ ;) ]

Mvh. Jan.

Har dengt det også ja. Faktisk der snittstørrelsen er klart minst...

Hmmm... javel. Det var rart. Jeg vet hvor erfaren du er Cato, på nesten alle områder, så det skulle vel ikke stå på det akkurat, men hvor mye svinger du fjærviftern egentlig?

Vel, Tres med flere var forøvrig inne på det med forbruk av tid igjen. Ser jo det jeg, som i år kanskje ikke har mer enn 50 dager ved fjorden, og alle turer slike korte. Blir ikke effektivt det vettu, og når man i tillegg har med seg bikkje, så flytter man ikke på seg så ofte heller enn tidligere, man søker seg til steder med minst mulig folk og fe. Tror ikke jeg har mer enn 30-35 sjøørreter jeg, i år. Skikkelig sinke, og Tom ler av meg. Men nå har jeg hengt ham opp i vadebukseselene sine ute i vedskjulet, så nå tenkte jeg å få tatt'n igjen litt. Tilbringer man nok tid, er på riktig sted, har litt erfaring, og kastingen er effektiv (dette siste punktet mener jeg faktisk er vesentlig, og da handler det ikke bare om lengder, men at du fisker effektivt), ja så støter man på større fisk også, omsider.

Så til dette med rapportering; de fleste av oss rapporterer svært sjelden, kanskje noe oftere i senere tid, men så og si aldri før. Hvorfor skulle vi på død og liv gjøre det her inne? Folk er forskjellige da.

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av JanM

sitat:Opprinnelig postet av cb

sitat:Opprinnelig postet av JanM

sitat:Opprinnelig postet av cb

.

Landfisket sjøørret i Oslofjorden har stort sett vært små.

Ja, men fisker DU med flue, Cato? [ ;) ]

Mvh. Jan.

Har dengt det også ja. Faktisk der snittstørrelsen er klart minst...

Hmmm... javel. Det var rart. Jeg vet hvor erfaren du er Cato, på nesten alle områder, så det skulle vel ikke stå på det akkurat, men hvor mye svinger du fjærviftern egentlig?

Vel, Tres med flere var forøvrig inne på det med forbruk av tid igjen. Ser jo det jeg, som i år kanskje ikke har mer enn 50 dager ved fjorden, og alle turer slike korte. Blir ikke effektivt det vettu, og når man i tillegg har med seg bikkje, så flytter man ikke på seg så ofte heller enn tidligere, man søker seg til steder med minst mulig folk og fe. Tror ikke jeg har mer enn 30-35 sjøørreter jeg, i år. Skikkelig sinke, og Tom ler av meg. Men nå har jeg hengt ham opp i vadebukseselene sine ute i vedskjulet, så nå tenkte jeg å få tatt'n igjen litt. Tilbringer man nok tid, er på riktig sted, har litt erfaring, og kastingen er effektiv (dette siste punktet mener jeg faktisk er vesentlig, og da handler det ikke bare om lengder, men at du fisker effektivt), ja så støter man på større fisk også, omsider.

Så til dette med rapportering; de fleste av oss rapporterer svært sjelden, kanskje noe oftere i senere tid, men så og si aldri før. Hvorfor skulle vi på død og liv gjøre det her inne? Folk er forskjellige da.

Jan.

"Tror ikke jeg har mer enn 30-35 sjøørreter jeg, i år. Skikkelig sinke, og Tom ler av meg. Men nå har jeg hengt ham opp i vadebukseselene sine ute i vedskjulet, så nå tenkte jeg å få tatt'n igjen litt."

Svar: Det er vel mer det at jeg får en litt sånn faderlig omtanke,og synes litt synd på deg...[ :) ]for det er fali å le av fiskekompisen sin-da skal du banne på at han(eller hun, for de som er så heldig å ha det)for lang tid framover plukker 80% av fisken når man er på fiskeur sammen.Hovmod står for fall osv er det visst noe som heter...[ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Tres Bien

sitat:Opprinnelig postet av ThorEH

Hovedpoenget mitt Svein, var vel at det ICKE er mange fangstrapporter på forumet med fisk på over 3 kg, noe rug påstår at det er....

Kanskje noen går igjennom fangstrapportene og kommer med ett antall ??[ ;) ]

Jeg sier ikke at det er mange sø over 3 kg som tas i Norge noen steder eller spesielt mange av folk på forum, men hvorfor tror du at alle gidder rapportere like mye dere i "kjernen" gjør på fangstrapporteringen?

Det jeg kommenterte var jo som sagt antallet 3kg's fisk som blir rapportert på forumet! Jeg vet at du og mange andre får mye bra fisk som ikke blir rapportert her inne, men en rapport i ny og ne er vel kanskje noe av det dere burde gi tilbake til forumet ? Mener ikke at du/dere skal rapportere like mye som bl.a meg, selv om jeg sjelden rapporterer turene selv, rapporterer stort sett bare når det er noe nytt, stort eller spennende

Eller er det slik at dere ikke vil ha ut rapportene for da kommer det til flere sjøørretfiskere i fjordene, slik at dere ikke får ha gromplassene for dere selv ? [ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.