Gå til innhold
Fiskersiden

Bilder av SVÆRE sjøørret


b2
 Share

Recommended Posts

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitat:Opprinnelig postet av boblerør

Mangen fine fisker her inne nå. Men dere SØ eksperter, hvilken fisk mener dere er den "fineste" av de?? trenger vel nødvendigvis ikke vere den største eller??

Det må vere en av de som fortsatt lever, oppfordrer alle dere som har lagt inn bilder av dø fisk til å slippe ut noen av de store i fremtiden[ :P ].

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min største til nå i Mandalselva, tatt tidlig på kvelden på ei dobbel 12èr stoats tail, sink tip, enhånds 7èr. Et parti av elva med ekstremt svak driv med dypvading med vann til under armene. Hvor jeg måtte følge etter et godt stykke nedover hvor du bare måtte håpe på at du ikke tråkket feil, eller havnet i et dypere parti... Under greiner og over røtter med null sjans til å i det hele tatt tenke på å komme opp på noen elvebredde. Med ei enhånds 7èr er det liksom ikke helt greit å vite hvem som egentlig kjører/styrer hvem til tider med en fisk på denne sizen.. Klarte etterhvert å komme frem til en sandbanke hvor landingen etterhvert lot seg gjennomføre, og utfordringen mht. å finne ut hvordan en skal ta tak i en slik fisk under landing er jo en historie for seg selv:)

En av mitt livs beste/stiligste opplevelser faktisk:) Samme stedet har flere ganger før gjennom årene gitt fisk av tilsvarende kaliber... 6++

Jeg fikk samme året en til her på 3.5...

121120051527SFexxDz5timZqwHvYu.jpg?17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Her er billeder af de 3 største SØ fanget i Dansk Småbådsklub

13.74kg:

1054DCP_1898c.JPG

13.1kg:

842HAVØRRED%2013,1.jpg

12.5kg:

701Børge%20havørred%2012,5%20kg.jpg

flere kan ses her:

http://www.smaabaadsklub.dk/ -> fangster -> top10

Blev iøvrigt ringet opp av min god ven gry tidlig i morges. Han ville bare fortælle at de havde fanget en SØ på 8.5kg og en laks på 6kg + en mindre SØ på 1.5kg fra hans båt. Sikken en måte at starte sin søndag på[ :P ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av øystein

sitat:Opprinnelig postet av boblerør

Mangen fine fisker her inne nå. Men dere SØ eksperter, hvilken fisk mener dere er den "fineste" av de?? trenger vel nødvendigvis ikke vere den største eller??

Det må vere en av de som fortsatt lever, oppfordrer alle dere som har lagt inn bilder av dø fisk til å slippe ut noen av de store i fremtiden[ :P ].

Må henge meg på her.. Bedriver ikke sjøørretfiskere catch and release i noen særlig grad, eller er det matauk og ikke sportsfiske (eller begge deler..)?

Fikk liksom inntrykk av at 98 % av fiskene på bildene var temmelig døde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av caddis

Fy fabian for noe fisker !!!!!

praebel ble den tatt i dag ??

Hvor er dette å hva ble den tatt på ??

Bare å gratulerer[ :P ][ :) ]

Ja, Jesper og hans gast Claus fangede den igår på lous flak, øresund, Danmark. Den tok et Grizzly spoon fisket 6 meter nede over 20 meter vand. Jesper, som den fair skipper han er, havde lovet Claus at han skulle få tag den første fisk og opp kommer der er SØ på 8.5 kg..

Nu forstår jeg hvorfor jeg nogen gange savner at bo i Danmark[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Gjeddebob

sitat:Opprinnelig postet av øystein

sitat:Opprinnelig postet av boblerør

Mangen fine fisker her inne nå. Men dere SØ eksperter, hvilken fisk mener dere er den "fineste" av de?? trenger vel nødvendigvis ikke vere den største eller??

Det må vere en av de som fortsatt lever, oppfordrer alle dere som har lagt inn bilder av dø fisk til å slippe ut noen av de store i fremtiden[ :P ].

Må henge meg på her.. Bedriver ikke sjøørretfiskere catch and release i noen særlig grad, eller er det matauk og ikke sportsfiske (eller begge deler..)?

Fikk liksom inntrykk av at 98 % av fiskene på bildene var temmelig døde...

Dette varierer nok voldsomt og dette temaet har vært heftig diskutert her før. Selv setter jeg nok ut rundt 80-90% av sjø-ørretene mine og skulle gjerne ønske at flere gjorde det[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Fishermen

Er det virkelig ikke råd å sende inn bilder av døde fisker uten at man får kommentarer om å sette dem tilbake hele tiden?[ :P !]

Greit att man har synspunkter om dette men det var ikke det denne tråden handlet om!

Enig, dersom noen ønsker å ta den debatten igjen kan de starte en egen tråd, her vil vi rett og slett se bilder av store sjøørret-om de er satt ut eller nydt ved middagsbordet er uvesentlig i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.