Gå til innhold
Fiskersiden

14.08.2004 - Rar fisk


 Share

Recommended Posts

Var ut med Remy i dag morges. Vi satset på å få makrell og rar fisk. Alltid moro når man lykkes med å få det man er ute etter. Det ble 8-10 makrell samt noen små rare. Etter en kjapp kikk i boka, så ser det ut til å være en kutling. Kanskje noen fra rovfiskerlaget eller andre småfisk eksperter kan uttale seg om hva slags kutling dette er?

rarfisk2.jpg

rarfisk1.jpg

Fiskene ble tatt på gullhodenymfe, og foret inn med tyggis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutlingfiske er veldig populært hos barna, og jeg må innrømme at jeg i blandt lar meg rive litt med jeg også. Artig å fiske etter fisk man ser. Litt morsomt var det en gang da vi traff på en mann som fisket kutling i Oslofjorden sammen med sønnen sin, og som var bombesikker på at det var små suter de fikk. I saltvann!

Har ellers mange ganger funnet kutling i magen på torsk, så det burde vel kanskje funke som agn. Men det slår vel ikke sild?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, Kutling er den desidert DUMMESTE fisken ever. De tar jo helt av på alt. Beste er å fore de på tyggis, eller snus som jeg og Espen gjorde en gang. De praktiskt talt hiver seg over tingene. Vel vel, målet er enda nærmere og Ulf har nå lovet meg Suter, Karuss, Stam, Sørv, Flire og Gullbust nå veldig snart, så da er målet ENDA nærmere. Asp skal seff oxo opp sammens med gjørs. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Gabrielsen, selvfølgelig, kan man fiske med noe annet da??

Man kan visst det... Tviler på at du brukte fluestanga i båten til Magne. I så fall har jeg en mulig forklaring på hvorfor det ikke ble storfangst, haha.

Bortsett fra gullbusten som jeg ikke aner hvordan man artsbestemmer skulle de artene du nevner være mulig å få på flua forholdsvis greit. Tror jeg for moro skyld også skal prøve å fylle opp fluelista mi med litt morsomme arter.

Gjørs kan vel forresten kanskje ta litt tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Remy

Vel, Kutling er den desidert DUMMESTE fisken ever. De tar jo helt av på alt. Beste er å fore de på tyggis, eller snus som jeg og Espen gjorde en gang. De praktiskt talt hiver seg over tingene. Vel vel, målet er enda nærmere og Ulf har nå lovet meg Suter, Karuss, Stam, Sørv, Flire og Gullbust nå veldig snart, så da er målet ENDA nærmere. Asp skal seff oxo opp sammens med gjørs. :D

Hey, brems litt a... Jeg har lovet deg sørv, gullbust og laue på flue. Når det gjelder de andre artene så har jeg lovet å vise deg steder hvor de finnes, men jeg tror jeg presiserte ganske klart at de ikke er trivielle å ta på flue... Så er det sagt, og jeg har mitt på det tørre [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis størrelsen ikke teller, bare det å ha fått arten, skulle ikke sørv, flire, karuss og suter være så vanskelig. Flire er det jo proppfullt av enkelte steder. Sørv er det også mye av. Skal du være HELT SIKKER på å få sørv i løpet av fem minutter er kapelldammen i Ski stedet. Finnes også vann som koker over av karuss i akvariestørrelse osv....

Spørsmålet er om man prioriterer å bruke dyrebar fisketid på å tulle med småfisk bare for å få de på fluelista......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.