Gå til innhold
Fiskersiden

Tid for isfiske for mange.


Gjest pikewallis
 Share

Recommended Posts

Siden det er mange lesere i alle aldre vil jeg presisere hva jeg tror er en direkte årsak til flere dukningsulykker. Ikke tenk datoer og måneder på når isen skal være trygg. Selv om man har gått tvers over isesjø i Romjula hvert år gjennom femti år er det ike sikkert det skjer i år! Ta alltid alle forholdsregler om vi så er midt i Januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet tips når det gjelder sikkerhet på isen: Mange tar med seg en ryggsekk full av saker og ting. Man bør aldri ta på seg ryggsekken med begge bærereimer. Bruk bare en av bærereimene, slik at du lett kan dumpe sekken i en situasjon hvor du har gått gjennom isen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier bare en ting til alle som går ut på den første tynnisen med alskens forhåndsregler som løs sekk, ispigger osv osv.....

Sansynligvis drukner dere uansett. Skal dere virkelig vite hva dere går til HVIS dere går igjennom er det bare øvelse som gjelder. Med andre ord, øv!!!

Dvs gå igjennom med overlegg mens dere har noen til å hjelpe dere hvis dere selv ikke klarer å komme dere opp.

Selv går jeg, etter noen selsomme opplevelser på høyfjellet i februar/ mars, aldri ut på isen hvis ikke andre har vært der før meg slik at jeg da et at det er rimelig trygt.

Tro meg, isvannet GJØR noe med kroppen deres når det omfavner dere....det er ikke bare å smette av seg sekken (som henger i en stropp), finne frem ispiggene som henger der de skal og så karre seg opp igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
hmm.. kanskje man skulle ha kjøpt det..er det slik at den er høvelig vanntett også? hvis man har ullundertøy,pigger,generelt bra vintertøy, en fiskekompis og to mobiler skulle vel det holde? 1200kr er jo ikke så mye, men kan man spare her blir det jo flere balansepilker..
"nye" G-sport i storgata har halv pris på flytedresser nå.

Jeg kjøpte en Sunridge på G-sport storgata (oslo). Vet ikke om det er en annen modell enn den som selges fra elbe nå, eller om den bare har fått nye farger.

Jeg gjorde et meeeget godt kjøp :o , tror noen hadde klussa det til med strekkodene - de har flere igjen...

Endret av beerbellybob
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.