Gå til innhold
Fiskersiden

fisketreff på jæren/vestlandet


 Share

Recommended Posts

prøver å dra i gang en oversikt over treff månedene som kommer.

som mange har fått med seg har davidsen flere ganger invitert til diverse treff, og dette er noe vi kan bygge videre på, hvis interessen er til stede.

tidligere har vi hatt (eller Øystein Davidsen har hatt)

juni- sørvtreff 3 deltagere

juli- ingenting

august-bekkerøye

september- ingenting

oktober-piggvar

november-lyr

tidliger har Davidsen stilt med premie til største fisk, kanskje dette kan ordens fremover også? kan fikse noen premier jeg og...

forslaget til Novembertur fra Davidsen:

Sø-fiske i Egersund

noen som har inspill, ideer eller forslag til turer de neste månedene?

eller enda mer viktig: er det noen som vil være med på slike treff?

Månedsliste med forslag:

Desember- SØ fiske, Egersund 9-10 deltagere, største fisk 1,7kg https://www.fiskersiden.no/forum2/topic.asp...?TOPIC_ID=13709

28.januar06- sjøfiske, Jøssingfjord https://www.fiskersiden.no/forum2/topic.asp...?TOPIC_ID=14999

februar-hvitting evnt hai?eller sik/lagesild i frøylandsvannet- andre ideer?

mars-piggvar?

april-

mai-ørrettur?

juni-

juli-sørvtreff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I juni var det også et havabbortreff i Flekkis...

Erfaringsmessig er det vel slik at det er få som stiller - men tror ikke det skal hindre oss i å lage treff i fremtiden. Å prøve å finne en dato det passer for alle er en langdryg prosess som sjelden fører noensteds hen. Slik er det bare.

Men ja, gode forslag og ønsker mottas med stor interesse.

Vinteren burde vel heller ikke forløpe uten en skikkelig lagesild/sik-satsing i Frøylandsvannet? Hvittingen i Jøssingfjord er alltid en suksess. Pigghå og lange er jo fine vinterfisker.

Når det gjelder desember-treff, har vi her i Okka by en plan som burde resultere i fine sø. Den må vi gjennomføre snart. Følg med, still opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil været avgjøre.

I følge lokale helter (med erfaring fra garn - uten is) er det klare vinterdager som er tingen - da er fisken nær land(visstnok i mengder).

Og mister Gram er velkommen til å fiske fisk som måles i kilo(den var dårlig, den - men må man, så må man).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal prøve å få til minst en tur pr måned, men treger her hjelp av de mer rutinerte fiskerne angående hvilket fiske som er best når.

regner med at Davidsen kommer med aktuelle datoer for SØ fiske i desember?

hva med lagesild/siktur i januar eller februar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av laksen23

er med på alt som innebærer fiske jeg da. Har nesten ikke fikset etter laksesongen varover Og dt er lenge siden

hmmm... ikke bra![ :) ] finnes så utrolig mye spennende å fiske etter i sjøen(og ferskvann).

kanskje fiskersiden kan hjelpe deg med å komme i gang med morsomt vinterfiske. bare spør, så skal vi prøve å hjelpe deg. ser at du er fra området, så trenger du fisketips, gi beskjed!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har båt i Frøylandsvannet så det kan jo ver at vi kan ta ut en tur i den. Vett om en del bra plasser når det gjelder sikefiske på vinteren. Langesild har jeg ikke så mye erfaring med men den er vel å få den og tenker jeg. Men de er jo forbehold om is på vannet da. Vet også om plasser der man kan stå på land for sikefiske men har best erfaring fra båt. Kommer der jeg vil da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Davidsen

Mulig vi må forske litt før vi har et slikt treff, men en eller annen gang.

Vi hadde et treff i januar-04 i Jøssingfjord. Det var suksess - kanskje det er tingen?

høres spennende ut!

da setter vi opp det på januar[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.