Gå til innhold
Fiskersiden

Noen med erfaring på Daiwa haspelsneller?


herman
 Share

Recommended Posts

Hei

Er det noen som har erfaringer med Daiwa haspel sneller. Jeg har lyst å prøve Daiwa i samme størelse som 2500 snellene til Shimano. har ikke erfaring med Daiwa og har prøvd å lete litt på nettet men finner ingen Norske netbutikker som selger Daiwa? Hva er årsaken? Er det dårlige sneller eller?

Mvh

Herman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daiwa er ikke dårlige sneller, nei! Snarere meget bra, og helt på høyde med Shimano i samme prisklasser i andre land enn Norge vel å merke! Prispolitikken til importøren (BIOS) er nemlig HELT hinsides[xx(][ :) ] Jeg kan vanskelig forstå annet enn at BIOS icke ønsker å selge Daiwa i Norge, hvilket er trist. Daiwa kjøpes derfor fra Cabelas eller andre seriøse leverandører utenlands

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg tittet nemlig på noen Daiwa sneller og ble ved første intrykket meget imponert. Synes faktisk det virket som bedre sneller en shimano osv ved første intrykket. Dette sier jeg kun bare på følelse. Satt med en daiwa snelle og en shimano snelle i prisklassen 2000 kr og syntes at daiwa virket bedre laget osv.Jeg er meget fornøyd med shimano men lengter etter og teste noe annet. Og jeg vurder sterkt å kjøpe daiwa

Herman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daiwa Capricorn er fullt på høyde med for eksempel Stradic. Fordelen med Daiwa er større spole i samme str, og derved litt raskere innsveiving og ørlite lengre kast og større senekapasitet ved bruk av mono. Er meget fornøyd med de dyrere Daiwa-snellene mine, og må vel si at jeg holder en knap på Daiwa framfor Shimano. Ikke minst er Daiwa sine sneller penere å se på enn Shimano sine:)

Du kan jo ta en kikk i denne nettbutikken fra Japan og orientere deg litt.

www.plat.co.jp

Eller hva sier du til denne til 1600 kr:

presso.jpg

Har vel ikke opplevd maken til service noen steder som her, så jeg kan trygt anbefale å bestille herfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daiwa er vel noe av det beste som finnes på snellefronten. Mye finere finnish og kvaliteten ligger over Shimano hvis det faktisk kan være mulig da Shimano har veldig bra sneller.

Eneste ulempen kan jo være at det kan være værre med service på Daiwasneller i Norge, men det vet jeg ikke noe om, men på service skiller Shimano seg ut med veldig godt serviceapparat i Norge.

Det er synd at butikker i Norge for det meste fører Abu og Tica sine haspell sneller. Burde vært mere fokus på Daiwa og Shimano sine produkter da de er i en helt annen liga kvalitetsmessig. Heldigvis har det kommet veldig gode utenlandske nettbutikker, men jo mere vi handler der, så utarmer vi jo butikker med kunnskap i Norge. Og det er jo veldig synd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.