Gå til innhold
Fiskersiden

Artslister : spm og svar


Recommended Posts

Se på listene våre Jørgen! Kis, Thor og jeg har over 60 arter, men ikke Ålekvabbe (fant kun fire som hadde ålek. av de noen og tjue som har lagt ut lista si). MEN det er visstnok en veldig lett art hvis du treffer rett plass til rett tid (jfr. Tom Oles 150 stk på en dag i Nevlunghavn...).

Vi er vel på leit etter en slik plass.

To av de viktigste tingene når du samler arter: Research and location![8D] (i tillegg kommer tid, penger, lokale helter, snille koner, flaks, tålmod, dyktighet, lettere skader på sinnet og ingen bluferdighet ved bryggefiske etter småfisk mellom båtfolk og badere...)

(det var like mye innenfor som utenfor parantesene i dette innlegget)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta et par testfisketurer til denne plassen. Forholdene som rådet når jeg fikk kvabbene mine var som følger: de ble tatt på høsten på reke, det var mørkt, det var synkende vann(tror jeg), og de ble tatt rett under en brygge-lampe, kunne virke som om dette lyset tiltrakk seg endel fisk. Og ja, det er ved en av de største bryggene på Nøtterøy, så ingen sjenanse på denne turen. Som sagt, rapport følger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gullfisk måå jeg ha på lista. Litt feil å telle med den siden det ikke er godkjent n-rek ennå, men ordner seg vel. Eller hur, Tor Inge?

Men jeg er redd for at neste gang jeg er på reisefot sover gullfisken uansett. Noen burde kultivere litt heromkring oxo! Hvor troverdige er ryktene da Jørgen? Skal du ut å sjekke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flemms! Jeg bare lurer, har du virkelig klart å få rødknurr men ikke vanlig knurr?

Grunnen til at jeg spør er jo det at vanlig knurr er nesten en plage enkelte ganger når det meites, mens rødknurr kun fanges hvert skuddår med skjegg...

Det er selvfølgelig mulig, asså, men det virket bare litt sprøtt[:0]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.