Gå til innhold
Fiskersiden

plasser


poppe
 Share

Recommended Posts

for å fylle spotten kan vi vel starte en trå der vi kan dele gode plasser og slikt med hverandre. kan starte jeg

ferskvann top3

1.akerselven

2.hakloa

3.sognsvann

begrunnelse: det er bra å fiske på de nevnte plasser. i sognsvann har jeg tatt fin abbor.

saltvann top3

1.sjursøya

2.nesodden

3.sandvika

begrunnelse: det er mange forskjellige fiskeslag påå sjursøya og sjansen for stor torsk er til stedet, vet jeg (har også hørt om glimmrende makrell-fiske der). på nesodden hadde jeg på en diger jævel som røk fireline 0.18 og stanga. i sandvika har jeg fått en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

1. Ytterst på moloen på Folkestad, Sunnmøre (Kveite, rødspette, sandflyndre, skrubbe, glassvar, gapeflyndre, lange, torsk, sei, sypike, berggylte, blåstål, rødnebb, gressgylt, grøngylt, bergnebb, makrell, lyr, hyse, laks, taggmakrell, sjøørret, sandkutling, svartkutling, leirkutling, tangsprell, tangkutling, ål, havål, knurr, brosme, svarthå, lysing, sild, hvitting, lusuer, vanlig ulke, dvergulke, rognkjeks, ålekvabbe og åttearmet blekksprut er arter jeg har fanget innen kastehold her.)

2. Rålarbenkjen i Mofjorden, Modalen

3. Håddøytarrinn ved Ottersøya, Namsos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg plutselig lyst til å fiske ytterst på moloen på Folkestad! [ :D ]

Har faktisk ikke noen skikkelige all-round hot-spot til sjø-fiske i Oslofjorden. Heller forskjellige plasser som egner seg til det og det fiskeslaget på de og de tidene av året.

Jo, Moloen på Filtvedt er vel muligens et slikt sted. Og Sævareid på Vestlandet.... Ikke dypvannsbrygga i Øygarden i hvert fall - haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.