Gå til innhold
Fiskersiden

snelle til jerkbait


Recommended Posts

  • 9 months later...

Til gjedde.

for min egen del så bruker jeg en ambassaduer 6500C3. En snelle som fungerer meget godt for min del, men har sett på en ny som heter Revo som kommer til norge etter jul. En snelle som ser meget flott ut og ikke alt for dyr. http://www.tackletour.com/images/picicast2006reels0104.jpg (link fått av Michael)

Det som er viktig er at man finner sneller som gir go kontroll og balanse. og så er det viktig at du finner en snelle som ligger godt i hånden. etter som man lukker hånden rundt snella. Som line bruker jeg power Pro 0,41 og siden jeg gikk fra 0,38 til 0,41 har jeg ikke opplevde at det blir krøll i snelle og kastelengden er abselutt lang nok.

snella bør ha plass til ca 100-110 meter med power-pro resten fylles opp med vandlig mono.

Til abborjerk bruker jeg åpen haspel 2500 størrelse. line 0,18 power-pro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken som er best er vel egentlig umulig og si, men snella må være solid, ha jevn brems (som med alle sneller).

Jeg mener Ambassadeur c3/4 evt CB 6001 er de snellene som gir deg mest for pengene, den er solid, har god brems og ikke minst, enkel og vedlikeholde.

Michael

Jeg ble anbefalt Ambassadeur Record av Trumman i vår.... Og den har jeg virkelig fått nytte av! :) Den er helt sjef av alt jeg har prøvd hittil... Fåes i høyre og venstre-sveiv!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja recorden er nok ikke av veien, om den holder god gammel Abu kvalitet, er av natur skeptisk til nye ting. Lar som regel ting ha et år eller 2 på baken før jeg hopper på ting. Blir vel at jeg bestiller en eller 2 i løpet av vintern.

Hvilken av Recordene er du har?

Michael

Har Ambassadeur Record 51 venstre.. Ellers hadde den jo hett 50.. :D Hvor mye må du gi for en slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har jo fler forskjellige, i hvertfall to, High Capasity og ... Ikke high capasity :D Alså RCN 60/61HC, ser at 50 modellen ikke har HC.

Hva man må gi? Det den koster i USA ...

Men man for se, c3'ne og c4'ne mine holder stand enda, og jeg trenger vel egentlig ikke fler sneller, men har man lyst.. :D

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.