Gå til innhold
Fiskersiden

Forbanna blinde båtførere


Hunter
 Share

Recommended Posts

Så skjedde det igjen. Sto ved Nordre Straumsund bru (kjent for de som var på treffet) og fisket da en; unnskyld utrykket idiotisk båtfører som kjørte midtfjords "plutselig" slo om kursen og kjørte rett over senen min. Noe som medførte at 200 meter fireline for av snellen i en vannvittig fart.

Denne karen gjorde dette med fullt overlegg. Han kan prise seg lykkelig over at jeg ikke hadde noe tungt i hendene. Da hadde jeg kastet det etter ham.

Så da var det bare å ta frem lettspinnutstyret og fiske videre. Fikk masse fin makrell. Moro med lettspinnutstyr.

Men at noen mennessker kan være så full i fanden har jeg problemer med å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner det der godt igjen Hunter..

Det er fortærende!

Jeg har fått mine sener overkjørt 3 ganger denne sessongen.

Den ene gangen fikk jeg faktisk ropt og skjelt ut han som kjørte over den. Noe som ga meg en viss følelse av deilig utblåsning.

Kameraten min sa at det minnet om den IF reklamen med han som kaster golfkøllen i en bil. "Var det du som kastet den kølla!??!!" der jeg stod og skrek for full hals at fjorden var stor, så det var liten vits i å kjøre akkurat der han ser at noen fisker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en lingnende opplevelse på hytta på sørlandet for noen år siden. Vi var to som dorget og så kom det en far med dattra si på vannski. Mannen kjørte rett bak vår båt og fikk tømt begge snellene med 0,40. Det som var gøy var at båten stoppet pga. av dette og dattra sank ned i vannet.

Vi kjørte bort kjærvetløs alt som var i proppelen. Satte snøret inn på snellene igjen og dorget videre. Dattra lå i vannet i 5 minutter og begynte vel å bli noe kald. Og far var flau.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute og dorget litt på lørdag kveld, og opplevde noe av det samme. Det som var spesielt denne gangen, var at tullingen faktisk hadde med seg flere stenger selv. Blinking med lanterner, tuting og hoing av typen "se deg for din tulling" hjalp lite. Tosken ploget rett over de to snørene vi hadde ute. En ting er at "vanlig" båtfolk oppfører seg som idioter, men en skulle tro at en sportsfisker skjønte hva det betyr når noen kjører i to knops fart med et par stenger til værs... [ :) !]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har aldri hatt problemer med dette ,men jeg dorger aldri lenger vekk fra båten enn 35 meter, stortsett 15-25 meter bak, lenger bak har ingenting for seg. Altfor mange dorger 50-70 meter bak båten ,det er helt unødvendig. sluken som er nærmest båten er ofte den som gir mest fangst......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fisket fra land da kom det en båt i en jæ... fart den tok med seg ca 150-200 meter med sen. eg mener at dei båtene som ikkje holder avstand fra land må få 1500 kr i bot + betale ny sen.

Hva trur dere om det [?]

Kor langt fra land skal en båt gå. Eg mener at minst 250 meter fra land er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig og fryktelig irriterende det der ass[} :) ] At ikke folk klare å se seg for eller bare bruke rent folkevett. Mange ganger jeg også har stått rolig for meg selv og fisket når det har kommet noen som skal bade 5 meter fra meg selv om det er 100 andre steder å bade[ :) !][ :) !]

Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å forstå....???

Men det er vel noen folk da som ikke liker og fiske og skal vel presisere ett poeng ved at hvis ikke jeg fisker, så skal ingen andre fiske heller?? IKke vet jeg, men forferdelig annoying hvertfall.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk "temt" en 19 foter i fjor. Var ute og dorget, ei dame og en gubbe la fra land. Jeg løftet stengene for å vise at jeg dorget men dengang ei.. Klinte over snørene og ett av dem hektet i den andre båten.. En foran i båten fikk tatt stanga og jeg ga flatt jern. fikk heldigvis opp farta før snella var tom og tok rask igjen den andre båten... De stoppet og lurte på hva vi hoiet og vaiet for.. Kjerringa kjørte båten selvfølgelig!! Fikk Fortalt vedkommende hvor landet lå og heldigvis løsnet wobleren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt min dose av dette og.

Den fineste av dem var uttafor arendal der pappagutter fant ut at de skulle mobbe meg og begynte å kjøre rundt meg. Snøret viklet seg opp i propellen (ca 200m 0.35) og klarte å kile den helt fast. De ble liggende å drive og rope om at jeg måtte hente hjelp. Jeg nøyde meg med et stort glis og en finger.

Dessverre skjønte de til slutt at det bare var å svømme med en kniv, skulle virkelig likt å se dem drive på land.

Og man trenger ikke murstein, man har da som regel bly tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte en stårry fra det blide sørland forleden; En kollega og svigers var rimelig plaga av hensynsløse røvere med grove propeller som med viten og vilje kappa sener til fiskere. "Du kankje fiska her vettø" (...)

Tror det gikk en relativt kort grense for hvor mye fireline de gadd å kaste på sjøen, og jeg kan etter sigende garantere at fin stålwire har den "tiltenkte" effekten på både båtmotorer og propeller... (say no more)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på kjeften "poppe" fikk for ufin språkbruk i sin tråd, gleder det meg å se de seriøse uttalelser som kommer i denne tråden.

Poppe hadde et ufint ord i overskriften, men ellers var vel innleggene hans frie for banning og uttalelser utover det akseptable?.

Jeg fikk ikke med meg hvilket ord som tidligere stod der **** står nå i overskriften til "poppe". Videre skal det være sagt at jeg støtter sletting/sensur av banning. Dette er derfor mer en kommentar vedr. "likhet for loven", snarere enn en forsvarstale for "Poppe".

Mvh

Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående ufine ord så kommer det vel an på øyet som ser og øret som høre osv.

Dessuten er det vel litt viktig å lese hele setningene for å se sammenhengen.

Men eller er jeg enig i at man bør holde en noe grei tone her inne.

Husk på at i deler av landet er de ordene som noen oppfatter som banning dagligdags tale andre steder.

Drittslengine er noe annet, det bør ikke forekomme.

Dessuten når jeg leser tråden en gang til så er fyordene av den ufarlige arten LES: (forbanna og idiotisk) Dagligdags for de flese av vil jeg tro.

Men la nå ikke dette ta over for det som er det viktigste innholdet i tråden, nemlig at noen båtførere ikke tar hensyn til dem som står langs land og fisker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser poenget ditt Hunter, og som du sier inneholder denne tråden ord og uttalelser som "forbanna" og "idiotisk".

I tillegg inneholder tråden uttalelser som "fanden". Videre er det diverse trusler om å kaste "tunge gjenstander" etter mennesker. Som forslag er nevnt "bly" og "murstein", for ikke å snakke om "dynamitt" og "etpar håndgranater".

Videre er "tulling", "tullingen" og "idioter" representert. "Tosken" er også med, og noen er visstnok også "hjernedøde".

Noen skriver om noe som er "jæ...", og det betyr antakelig det jeg tror det betyr.

Og mot slutten har vi noe om "stålwire" mot propeller som jeg ikke helt forstår.

Ellers var det ikke noe særlig å sette fingeren på.

[ :D ]

Mvh

Arild

Moralens vokter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok vi begge er enig i at dette er en uttrykksform som egentlig er underbygger en mening uten å være alvorlig ment.

Ordene håndgranater og dynamitt stammer vel fra et av mine innlegg i tråden og er nok ikke ment så alvorlig. Burde vel kanskje ha brukt uttrykksikoner for å vise hva jeg egentlig mener.

Tror nok også de andre mener det samme som meg. Stor i kjeften og lett i tanken.

Jeg pleier ellers være så "flink" å bruke ikoner [:I][:I][:I]

[8)][8)][8)]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.