Gå til innhold
Fiskersiden

Isforholdene i fjordene på Haugalandet


Fiskemannen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 183
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Isen her i Sauda har værtfall vart et par døgn, før den ga seg. Regner med det er ganske likt ellers i distriktet. Trenger nok en uke med skikkelig kulde før isen er gangbar på noen fjord igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte helst på hvor det IKKE var is, regnet ikke med at isen var gangbar her i nærheten.

Når jeg kjørte hjem fra jobb i dag så jeg at det var is innerst i Førlandsfjorden og i Førdesfjørden. Typisk at bare blir sånn iriiterende is som ikke er gangbar men bare i veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Blir ikke mer gangbar is her i Sauda hvertfall. Selv om isen ligger på hele fjorden nå. Men jeg har en "hemmelig" spot i en annen fjordarm ikke så langt herifra, hvor isen sikkert er trygg nå snart. Skal sjekke rett over helga. [ :) ]

Vi kan ta det på pm, hvis du er int. Så slipper isen å bli "full av folk" [ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Vet at det har vært fisket mye på isen i Ålfjorden før i tiden, isen legger seg rimelig fort der inne (rundt Oa/Erve/Våga). Om den er i nærheten av å være trygg nå aner jeg derimot ikke. ( Dere kan jo sjekke, aller helst med betongtøfler og ryggsekk....)

Det hører med til historien at det er tre gamle brødre som fisker på isen der inne. Når isen skal testes sender de alltid utpå eldstemann (rundt 85), da det ikke er så "nøye" om han faller gjennom!! Søskenkjærlighet på sitt beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke i nærheten av is der nå vil jeg tro, har i mange år ventet på skikkelig is på ålfjorden.... før var det ofte en liten notis i HA med bilder av fin torsk tatt på isen der .

Men ser at idag melder Storm opp til 9grader i Etne, så da bør det bli isfritt der i løpet av dagen vil jeg tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

Er nok ikke i nærheten av is der nå vil jeg tro, har i mange år ventet på skikkelig is på ålfjorden.... før var det ofte en liten notis i HA med bilder av fin torsk tatt på isen der .

Nåja, første nyttårsdag var det såpass med is på ålfjorden at gamlingen som Grutle nevner fikk lurt seg utpå og fisket opp en havbrasme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.