Gå til innhold
Fiskersiden

Noen som får noe sjøørret om dagen?


Remy
 Share

Recommended Posts

  • Svar 177
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vet om en som har fått i indre Oslofjord på flue de siste 3 turene i hvertfall. Han fisker normalt fra midt på dagen og utover. Har vært veldig varmt i fjorden (6 grader) enkelte steder i det siste, noe som antakelig kommer av noen dager med sterk vind som fikk rotert litt på vannmassene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av laksen23

siste 3 turene jeg har hatt har det største problemet vert at ringene fryser igjenn. Vanskelig å få ut lina da ja. Men bare å rense trinsene, så er flua avgårde igjenn. Håper også på litt mildvær, gjerne den kommer på bettet igjenn da

Ja, er det strengere enn -5, så får man det problemet. Jeg bruker evt. iceoff-produktet jeg, hvis jeg er ute når det er så kaldt. I pastaform. Det hjelper, men bare kortvarig da. Istedet for å bare få kastet 3 ganger, så får man kanskje en 10-15 kast ut av det, før man må rense. Og det er greit nok. En annen måte er å binde fast T-lys i hver ring, og så tenne på, men du må kaste j.... forsiktig da. Kast som piggsvinene formerer seg, forsiktig... meget forsiktig...

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en liten (300 gr?) SØ i Drammensfjorden her om dagen. Den gikk rett ut igjen. Observerte faktisk en mye større en inne ved land, men den var ikke i form til å bite så til slutt ble den skremt. Tror de fleste er slitne etter gyting, fisken så veldig tynn ut. Tar vel litt tid før de inne i fjorden er i toppform. De større står vel ute i havgapet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute noen turer i romjulen. Har blitt SØ på hver tur,men bare smått. ca 0,3 - 0,7. Alle ble satt ut igjen. På hver tur har det også fulgt SØ etter helt inn til land uten og ta, og de har selfølgelig vært større, ca kiloen, men har sett lange og tynne ut...

Alle turene har vært i Sandebukta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer inn fra tur nå i holmestrand - horten områdene. Fisket i 4 timer ca. Hadde noen hugg, og en pen på. Men ellers var det lite liv. Også av en eller annen grunn, så var det slik at UANSETT hvordan jeg plasserte meg, blåste det hatter og skjorter midt i fleisen. Argh.. Ett sted blåste det nord-vest og ett annet nærmest sør-øst. Irriterende :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har hatt noen turer i Horten i romjula. har aldri opplevd svartere vann. Det har ikke engang vært torsk i området. Hmmm. HAr litt for mange bomturer på samvittigheten i det siste. Men det har da vært koselig rundt bålet da (det er det vi sier da vi ikke får fisk.) Fikk besøk av to gutter på nyttårsaften som tente fyrverkeri mens de tok seg et bad rett i ørret fatet mitt. syke folk, og enn god unnskyldning for å ikke få noe på land!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært noen turer ved Svartebukta (Snarøya) med nyinnkjøpt flueutstyr, men ikke sett eller kjent noen ting bortsett fra en 3 kilos torsk (rapala)i høst. Er ganske fersk når det gjelder fiske i Oslofjorden, men det er utrolig mye bra info å finne på nettsiden her. Uten tvil den beste fiskenettsiden jeg har vært borti. Kommer snart med fangstrapport :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fisker på Bunnefjorden, men er primært ute etter hvittingen. Den er av absolutt toppkvalitet nå om dagen. Den går på 20 meters dyp og dypere. På det dypet er SØ uhyre sjelden å få. De som får SØ får de på en 2-5 m dyp. Forrige år fikk de også mye torsk og fin Sei på det dypet. Fangsten er veldig avhengig ab brislingstimene som søvømmer rundt omkring,

På 20 m dyp ble det fanget MAKRELL utenfor Breivoll. Det må vel være litt av en sensasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.