Gå til innhold
Fiskersiden

Noen som får noe sjøørret om dagen?


Remy
 Share

Recommended Posts

  • Svar 177
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Som Laksefiskeren Henning nevner; Makrell på sjøisen er egentlig ingen sensasjon. I Bunnefjorden har det i en årrekke vært en makrellstamme. Denne beveger seg fra tid til annen også ut i andre områder på vinterstid, men holder hovesakelig til i Bunnefjorden.

Var en tur med fluestanga i går kveld på jakt etter SØ. Var på to stykker. Vil anslå vekt på den ene til mellom halvkiloen og trekvart kilo. Tok skikkelig, skvatt i været og borte vart`n. Nummer to, noe større, kom etter flua som en plog i vannskorpa, grafsa til seg zonker`n, ble med inn til det var 5-6 meter igjen til hoven, og borte vart jaggu den også.

Det var egentlig fine forhold, om man ser bort fra litt kraftige vindkast fra syd. Ellers var det utrolig lav vannstand i fjorden. Rundt midnatt hadde floa kommet et stykke opp og det vbar da fisken tok. Ellers var det ikke tegn til torsk, noe som er ganske uvanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I dag tok jeg årets første sø. Ikke stor men gøy,ca.500g og tynn.

Den kommer vel til å bli større til sommeren.

Fin tur,men kansje litt i kaldeste laget -2,5 grader.

Den ble tatt på møresilda.

Også gøy å prøve den nye stangen og snella.(Fenwick Iron Hawk) og Shimano 2500.[8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

sitat:Opprinnelig postet av Remy

Noen som får noe sjøørret om dagen??

Det er helt stille! Ikke et bett siden det var mildvaer i januar (da ble det en sjoeoerret paa 0,65 kg og noen torsker over 2kg). Til og med de "gode gamle" plassene (som fortsatt er isfrie) her paa Hurum har ikke gitt resultater.

Enten maa noen her gi meg noen gode raad ellers saa faar jeg vente paa mildvaer!-)

Beklager mangelen paa ae, oe, og aa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av el-nico

Jeg sliter egentlig med å finne isfrie steder i Mosseområdet, jeg, hvor jeg kan stå å kaste fra land. Har &%¤# meg snart brukt en formue på bensin. Noen som vil hjelpe en stakkars fisker som SKAL ha SØ på fluestang i år? Hvor er det isfritt?

Vel, på onsdag var det ihvertfall isfritt på Nes, men har ikke peiling på om det går fisk der på denne tiden av året. Var der ute av helt andre grunner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nesten årets første sjøørret i dag. Tok turen til Rota i trondhjemsfjorden i dag. Hadde ikke trua på at det skulle være noe sjøørret der så tidlig i sessongen men der tok jeg feil. Den var vel rund kg,n men ei tangvase sørget for at den ikke ble tatt bilde av [ :D ]

Tok en pause før jeg startet på,n igjen og da gikk det ikke bedre at Thommas&Thomase,n knakk rett av idet jeg trakk opp for nytt kast [} :D ] Men det var en fin tur[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt drivis, glatt underlag, tynne fortommer og supersterk SØ i andre enden av snøret (...for det er den typen jeg skal ha første gang [ :D ]), virker som nøyaktig de ingrediensene man trenger for å få en dag ødelagt...

Men jeg får se.... Tar kanskje turen ut til uken, før kurset, bare for å sjekke. Du sa jo at vi skal stille med maten selv. [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av el-nico

Litt drivis, glatt underlag, tynne fortommer og supersterk SØ i andre enden av snøret (...for det er den typen jeg skal ha første gang [ :D ]), virker som nøyaktig de ingrediensene man trenger for å få en dag ødelagt...

Men jeg får se.... Tar kanskje turen ut til uken, før kurset, bare for å sjekke. Du sa jo at vi skal stille med maten selv. [ :D ]

Det var mange som fiska fra broene der ute. Aner ikke hva de fiska etter. Ja, mat ja, vi spiser gjerne fiskeinvoller vi, råe, sånn i pausene. Det er derfor vi ber elever ta med seg mat for dagen. Noen er så kresne vet du.

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av dagizz

tror ikke d skal være så altfor mye is ut mot jelöya. har du sjekket ut ved roklubben? tenkte se ann en tur selv i morgen, blir vel da på kambo tenkte jeg (för morsdags middagen hehe :D )

Parkerte nede ved Rema 1000 (første stopp på høyre side etter, vel, kall det gjerne en bro), hvor gamlegutta trekker makrell, tidligere i dag og skuet nordover, med Jeløya på venstre hånd. Hvis det er den roklubben du mener er det rimelig pakket med is der.

Har forøvrig stått og sett ganske stor ørret mellom bryggene rett nedenfor Joker på Jeløya (til høyre i første lyskryss på Jeløya), og snakket med en som har fanget flere store der med flue. Det var i høst. Det er is der nå.

Fergeleiet, og overalt ellers, på Moss-siden er isfri, derimot, og jeg lurer på om jeg ikke skal prøve litt der. Om ikke for annet, så for treningen.. Hey - kanskje en liten torsk...[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det er andre steder i landet, men Nordåsvannet i Bergen leverer så det holder.

Snakket nettopp med min bror og han hadde en opptelling på antall SØ fanget i Nordåsvannet hittil i år.

Han kunne fortelle at han har tatt 25 SØ og 1 regnbue så langt i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fisket etter sø ved fritzøe brygge larvik i kveld. så 3 børstemark som svømte fritt i vannet,sikkert bare noen som er vårkåte alt for tidlig? fikk en torsk på ca3hg(hvit morild) så også sel kobbe,sikkert derfor fisket var elendig+mye vind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.