Gå til innhold
Fiskersiden

Noen som får noe sjøørret om dagen?


Remy
 Share

Recommended Posts

Tok en sjøørret i dag tidlig, fisket fra lysningen til nå. Fisken var ingen kjempe og veide nesten 1250gram og ble tatt på en hvit killer med noe innslag av rødt gjemt inne i fjærene. Så noen fisk bryte overflaten, men tror det var torsk og ikke sø. Var godt å komme inn på kontoret selv om det ikke var så altfor kaldt ute. Tett snødrev er alltid godt sjøørretfiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 177
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitat:Opprinnelig postet av Remy

Tok en sjøørret i dag tidlig, fisket fra lysningen til nå. Fisken var ingen kjempe og veide nesten 1250gram og ble tatt på en hvit killer med noe innslag av rødt gjemt inne i fjærene. Så noen fisk bryte overflaten, men tror det var torsk og ikke sø. Var godt å komme inn på kontoret selv om det ikke var så altfor kaldt ute. Tett snødrev er alltid godt sjøørretfiske!

...og denne fangsten ble landet hvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en helt herlig dag på Hvaler i dag. Fant flere gode steder å stå fra. Pilkerne på første bru var på plass, og jeg la merke til to-tre båter som stanset opp og pilket/kastet. Og det er jo litt godt å se: at jeg ikke var alene om å ha tro på denne dagen!

Fisket i hovedsak med sluk, da vind og uerfarenhet gjorde fluefiske til en ren negativ opplevelse (...men vinden skal jeg helt sikkert lære å mestre bedre lørdag 4. mars, ikke sant Jan? [ :D ])!

Mine SØ-meritter er fremdeles på 0, men dagen var herlig, og i morgen skal jeg ut igjen. Prøver litt nærmere Moss da.

I morgen skal jeg ha fisk til middag, og ikke kylling fra Obs som i dag [ :D ]!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Daggers

Isfritt at last.

Kom endelig ut, og fikk børstet støv av milo`en. Sola skinte, og det var helt nydelig ute. hadde to gode timer etter ørreten, men den var ikke å se. Men, det er nå det begynner, selv om havet var gjerrig i dag. Hærlig

Det er nå det begynner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av el-nico

da vind og uerfarenhet gjorde fluefiske til en ren negativ opplevelse (...men vinden skal jeg helt sikkert lære å mestre bedre lørdag 4. mars, ikke sant Jan? [ ;) ])!

Joda. Med rett teknikk og utstyr kan man fiske i svært sterk vind. Faktisk er ikke det kastemessige det største problemet bestandig, heller det at det er slitsomt for hue å stå i vindsuset hele tida. Men ofte bruker vi vinden til vår fordel da, i mange sammenhenger.

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar for i morgen! Utstyret er pakket i bilen og jeg går snart til sengs. Håper på mange, mange fluetimer i morgen [ ;) ].

Tenkte å ta turen mot Larkollen/Lille Danmark. Der har jeg da fått fisk før (min venn torsken).

En vennskapelig konkurranse, Daggers? Første ørret?

Det er noe sjarm i å få arbeidsledighetstrygd.

Sender en varm takk til alle dere skattebetalere; dere gir meg frihet og tid til å bli en bedre fisker, og lar meg få mange herlige timer ved havet! Skål på dere! [ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fin på 800 gr og mistet en mindre. Var i Bergen i helgen for å fiske og feste. En tur til Nordåsen (litt mye is) + fana området, en dag i sogn og en dag innover i osterfjorden. Sinnsykt digg å få svingt stangen igjen, men de store i sogn lot vente på seg. Hadde med bellyen den ene dagen. Vet ikke hvorfor jeg ikke har brukt den på SØ fiske før for det var egentlig ganske behagelig fiske, uten frosne tær og baller. Noen som her som bruker bellyen aktivt på SØ fiske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ ;) ][ ;) ][ :D ][ :D ][ :D ][ :D ][ :D ][ :D ][ :D ][ :D ][ :D ][ :D ][ :D ][ :D ][ :D ][ :D ][ :D ][ :D ]

JA JA JA JA JA JA JA JA JA!!!!! Noen FÅR sjøørret om dagen!

ENDELIG!! Det har tatt 33 år, og sikkert kostet over 100.000, men idag ble jakten kronet med hell!

46cm., 920g. og en voldsom fighter! Jeg trodde jeg skulle urinere i buksen (...blir det godkjent?)! Den satt på blå/hvit 16g. sluk, og havet virket totalt dødt før den bet! Den hoppet og danset og ga meg en skikkelig opplevelse.

Senere begynte det å vake skikkelig, og jeg gikk over til flue. Men det ble med den ene! Herregud, så vakker den er.....

2379_s.jpg

Det var nesten som sex, men dette var IKKE oppskrytt [ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det håper jeg da på! Har funnet flere gode steder å kaste fra nå, og da føler jeg også at mye av jobben er gjort. Hva er det man sier; en sjøørret-fiskers beste venn er bilen....?

Mye prøving og feiling, og omtrent en milliard kilometer bomturer. Kjenner snart hver eneste sten og hvert bidige tre fra Nesodden i nord og Halden i sør

Men nå har jeg flere alternativer til neste tur, og da bør fisken også være der...

Det er den selvfølgelig [8D]

Der jeg var i dag var det iallefall MYE aktivitet etterhvert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den fisken er fortjent.Gleder meg med deg[ ;) ].Den som leter, den skal finne osv.Det er gjerne slik at det bruker å løsne skikkelig etter den første.Husker selv den første jeg fikk;hvor stor glede dette ga meg.I en time satt jeg bare på stolsekken ogglante på fisken , mens jeg memorerte alt fra høgget til håvingen.Og du vil garantert få sjørret på flua i år! Atter en gang grattis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...en ting til: hvordan var vakene du så? Hissige,rolige,forsiktige småvak?

Dette kan ymte litt på hva som ble jakta på, og således hva slags flue du kunne brukt.Hadde sø'en sild/brisling i svelget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Tom fiskekasse

...en ting til: hvordan var vakene du så? Hissige,rolige,forsiktige småvak?

Dette kan ymte litt på hva som ble jakta på, og således hva slags flue du kunne brukt.Hadde sø'en sild/brisling i svelget?

Vakene var hissige, helt klart. Type 'Jakt i overflaten', eller 'Herregud-jeg-har-lus-og-klør-noe-sinnsykt-men-mangler-tomler'. Helt klart. Ved to anledninger så jeg også nesten hele fisken over vann.

Sjekket svelg og munn på min fisk, men fant ingen ting jeg kunne tyde. Det jeg la merke til, som helt klart ikke var ørreten selv, var noe tykt, mørkt, seigt og nærmest som olje (...delvis fortært børstemark?)

Hadde jeg vært en bedre fluefisker ville jeg kanskje hatt bedre mulighet, men med uerfarenhet, usikkerhet og enormt god hukommelse på senen fra vinterlagring ([} ;) ]) kom jeg ikke lenger enn 5-7 meter ut, og det var for kort denne gangen. For en gangs skyld hadde jeg glemt vaderne ([} ;) ]). Det skal aldri mer skje. Nå ligger de i bilen hele tiden! Matvarer og slikt får bare vike....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vading når man fisker ørret i sjøen er som ved elvefiske. BARE om man absolutt MÅ ! Jeg fikk en gang en fisk i fjærekanten BAK meg etter å ha subba flua i steinene på kastet.

Noe som også funker på sky fisk er en liten flue hengende i en snørestubb festet på krokøyet på sluken. Fisken kommer etter sluken og biter kanskje i irritasjon på fluen ;)

Hvis du fisker med flue så håper jeg du bruker et litt kort klumpsnøre. Da kaster du lett 15-20 meter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av el-nico

[ ;) ][ ;) ][ :D ][ :D ][ :D ][ :D ][ :D ][ :D ][ :D ][ :D ][ :D ][ :D ][ :D ][ :D ][ :D ][ :D ][ :D ][ :D ]

JA JA JA JA JA JA JA JA JA!!!!! Noen FÅR sjøørret om dagen!

ENDELIG!! Det har tatt 33 år, og sikkert kostet over 100.000, men idag ble jakten kronet med hell!

46cm., 920g. og en voldsom fighter! Jeg trodde jeg skulle urinere i buksen (...blir det godkjent?)! Den satt på blå/hvit 16g. sluk, og havet virket totalt dødt før den bet! Den hoppet og danset og ga meg en skikkelig opplevelse.

Senere begynte det å vake skikkelig, og jeg gikk over til flue. Men det ble med den ene! Herregud, så vakker den er.....

2379_s.jpg

Det var nesten som sex, men dette var IKKE oppskrytt [ ;) ]

1000x1000 gratulere killen. Jeg må si jeg gleder meg med deg [ ;) ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Det er UTROLIG gøy å lese kommentarene og gratulasjonene deres!

Må jo si det var noe rart å våkne i dag. Var likssom ikke like mye som trakk meg ut av sengen (arbeidsledig) nå som SØ'en var tatt. Kanskje jeg legger for mye i dette, kanskje jeg priser det for høyt? Jeg vet ikke. Men jeg fant da en grunn til å stå opp! Drar tilbake i morgen, men da blir fluestanga førstevalg. Så da måtte jeg jo opp og strekke litt på senen (gi den hukommelsestap etter vinteren - synes forøvrig det virket veldig bra, men har ikke klart å finne noe i dette forumet om liknende. Strekker dere andre på senen for å rette den ut?), øve på knuter og - selvfølgelig - handle inn mer fluer og en og annen sluk.

Håper egentlig på en bomtur i morgen, ellers er det fare for at jeg blir så hekta og aldri kommer tilbake - bare reiser rundt kysten og fisker, fisker og fisker [ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.