Gå til innhold
Fiskersiden

Hva har man på seg under flytedressen?


Lille Budda
 Share

Recommended Posts

Scenario: -15 grader og man skal ut på isen og fiske. Ull undertøy underst og flytedress ytterst er greit og en tjukk ullgenser, men hva mer bør man ha på på beina?

I "gamle" dager hadde jeg en tykk ullbukse fra Helly Hansen. Vi kalte det ullfrotte, men det er vel kanskje ikke det rette navnet. Den var som ullundertøy, bare mye tykkere. Dette var noe fadern brukte på jobb. Noen som skjønner hva jeg mener? Har lyst på en sånn ,men finner den ikke til salgs noe sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker kun ull. Det bruker jeg enten det er vinter og kaldt eller sommer og varmt. Det høres sprøtt ut å bruke ull om sommeren, men sannheten er at man ikke blir særlig varm. Ullen transporterer svetten bort fra kroppen slik at man er tørr. Mange som ser rart på meg når jeg går i ull på Hardangrvidden om sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-15 under flytedressen:

Nederst - et par tykke ullsokker som likevel ikke gjør det trangt i SkeeTex-ene

Et hakk lengre opp - foruten fritt valg underbukse, et sett superundertøy i lang og tykk fleece treningsbukse

Enda et hakk lengre opp - Superundertøy, ett stykk Marmot forholdsvis tynn, men ekstremt varm genser + en tykk fleece genser

Aller øverst, men kun under flytedressen om hetten faktisk er på - et stk Lowe Alpine fjellue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig bra erfaring med kombinasjonen ullfrotte (enten Orginal eller Ulvang) og fleece. Hvis du da i tilegg har en av flytedressene fra Normark som puster litt er du så bra kledt for forholdene du kan bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RexHunt

sitat:Opprinnelig postet av Røyekongen

under pilkedressen går jeg alltid kliss naken! Det er det aller beste. Ingen ting puster og holder fukt bedre ute en huden!

Dessuten har jeg bra hårvekst over hele kroppen som isolerer og holder på varmen. Enklere kan det ikke bli, hiv på deg pikledress og lue og du er klar!

Jammen bra jeg leste dette etter at jeg hadde spist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.