Gå til innhold
Fiskersiden

Kutling


Recommended Posts

Fikk en liten kutling i dag og etter det jeg kan lese meg frem til så kan det være en Leirkutling,pga skråbånd inne ved brystfinnen.

Men har i dag oppdaget at dette micromeite og fotografering er et sandt H****te ,umulig å få tatt bilder av ryggfinne uten att denne går i stykker.

Legger ved 2 bilder her så kansje det er noen her som kan se hva det er....

1523_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/744/1523.jpg

1524_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/744/1524.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting man bør tenke på ved fotografering er bruk av lys. Vanlig lyspærer gir ofte et gult lys. Sollys er klart best, men lysstoffrør gir vel også hvite bilder.

Ved første øyekast kan jeg være enig i leirkutling, dog kan det godt være en sandkutling også, men klarer du å telle sidelinjeskjellene så er det lettere å avklare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av avkroken

Hvis den mangler skjell i nakken er det en mudderkutling.

Trenger fortsatt antall skjell langs sidelinjen.

Dette har ikke jeg øyer til å telle i allefall,skjellene er jo på størrelse med atomer.

Hmm, dette var ikke enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening er dette en jobb for en filatelist, de har slike øyne for usynlige detaljer.

De har også utstyr som pinsett og forstørrelses-glass.[ :P ]

Ei havmus skulle vel også jeg klare å identifisere, selv om jeg aldri har sett ei med egne øyne.(live)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av avkroken

Klarer du å ta et bilde som viser tverrbåndet?

Det beste bilde jeg klarte å ta av tverbåndet er det bilde som allerede er lagt ut, men fisken mistet en del farge etter at den døde.

men Tverbåndet var ganske tydelig og ble lagt merke til av både meg og vilhelm rett etter at den ble fanget.

Men det blir bare spekulasjoner dette så jeg får heller glemme denne kutlingen og komme sterkere tilbake på neste kutling etter at jeg har investert i microskop og diverse,hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.