Gå til innhold
Fiskersiden

Undervannskamera


serator
 Share

Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av serator

Ble fristet og bestilte meg en, men angret nesten med en gang!! Uansett, kjekt å ha. Planlegger å se på kjempestore laker i vinter!

Hehe, det hørtes ut som meg selv, det der. Jeg også har en tendens til å hive meg over ting som dette, for så å lure på hva i huleste jeg har gjort,like etterpå.

Siden du allerede har bestilt en, serator, kanskje du kan legge ut en melding og gi oss en oppdatering etter at du har testet den. Jeg er veldig fristet til å kjøpe en selv, men først skulle jeg gjerne likt å vite:

1) Hvordan er bildekvaliteten?

2) Hvordan er sikten, dvs hvor langt ser man med kameraet på f.eks 5 meters dyp ven normal klarhet i vannet?

3) Hvor mye veier utstyret?

4) Hvor lenge varer batteriene før de må lades?

5) Er det kun sanntid film man ser, eller har apparatet noen form for opptakerfunksjon? Eventuelt stillbilde funksjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jau jau... nå har det gått både 14 og 19 dager, og jeg må innrømme at jeg har ventet i spenning på rapport på denne "gadget'en". Har du fått testet den, Serator? Virket den? Din øredøvende taushet i etterkant av handelen får meg til å mistenke at dette kanskje ikke var århundrets oppfinnelse?? Håper du legger ut litt info, siden jeg har sittet klar med VISA-kortet, ivrig etter å kjøpe en selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Breiflabben

sitat:Opprinnelig postet av serator

Ble fristet og bestilte meg en, men angret nesten med en gang!! Uansett, kjekt å ha. Planlegger å se på kjempestore laker i vinter!

Hehe, det hørtes ut som meg selv, det der. Jeg også har en tendens til å hive meg over ting som dette, for så å lure på hva i huleste jeg har gjort,like etterpå.

Siden du allerede har bestilt en, serator, kanskje du kan legge ut en melding og gi oss en oppdatering etter at du har testet den. Jeg er veldig fristet til å kjøpe en selv, men først skulle jeg gjerne likt å vite:

1) Hvordan er bildekvaliteten?

2) Hvordan er sikten, dvs hvor langt ser man med kameraet på f.eks 5 meters dyp ven normal klarhet i vannet?

3) Hvor mye veier utstyret?

4) Hvor lenge varer batteriene før de må lades?

5) Er det kun sanntid film man ser, eller har apparatet noen form for opptakerfunksjon? Eventuelt stillbilde funksjon?

Jeg har vært litt på kikkern på no slikt selv. Og utifra hva jeg kan lese på cabelas sitt kamera så har det ikke utgang for opptak (noe alle andre modeller opplyser at de har, om de har det).

Edit: Cabelas kameraet er laget av Marcum, og Marcum sin vs350 modell HAR utgang for opptak.

Man må opp i $500 klassen for å få kameraer som tar opp på selve uniten (Ihvertfall på Aqua Vu modeller, med forbehold at jeg har oversett noe).

Går du på Aqua vu sin hjemmeside, så har de et kamera i samme prisklasse, men med utgang for opptak, men da må man vel ha med seg bilbatteri og videospiller/dvdrecorder/harddiskrecorder/laptop med mulighet for sigaretttenner tilkopling. Av aqua vu sine modeller ser det ut som de veier fra 14lbs og oppover, og skal man da i tillegg ha med noe til å ta opp med + bilbatteri/blyakk. batt. så blir det jo noen kilo å dra på. Så jeg ser for meg at dette er noe å ha i båten :D

http://www.aquavu.com/av_scout.html

Men med et kamera som ser ut som en liten fisk er jeg litt bekymra for hissige storgjedder :P

Videone på outdoorsfirst er filmet med et Marcum kamera i hvertfall (de nyeste), og på forumet der er det nå en diskusjon ang. uv kameraer.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://setthehook.com/fishlocators/Marcum%20VS560.htm

http://redrockstore.com/Catalog/index.php?...ion=show_detail

Blir ikke noen fiske imitasjonskamera nei!!!

Linken over er de jeg vurderer. Enten 460 eller 560.

Vi får se hva det blir til. MEn kanskje greit at alle venter litt itilfelle vi skal forsøke og få en bedre pris samlet. Har sendt en del email så vi får se. Hadde ikke tenkt og kjøpe med en ganhg heller. Men vi får se[8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote"

Hello, at this time we would not feel comfortable shipping the Marcum

Cameras overseas, the company has had a lot of trouble with the cameras

working correctly this year. We currently are waiting for this situation to

be resolved. Until this is done sorry we will not ship them overseas check

back with us in a couple of weeks OK.

Thanks Bill

Thorne Brothers "quote end

Dette var jo greit og vite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ideelle her måtte jo ha vært at kameraet var trødløst og mellom 40-100g så kunne jeg brukt det i steden for søkke ved laksefiske.

Tenk å kunne hatt monitoren montert på stanga og kameraet rett foran marken. Kunne blitt mange spennende stunder når storlaksen kommer fossende mot marken:-)

Er det noen som har fått testet kameraet på isen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har vært ute og prøvd undrvannskameraet i dag. Hjemme i stua virket alt så lovende med fine skarpe bilder. Men når jeg prøvde på isen var det ikke så enkelt. Jeg fisket på mudderbunn, det var 50-60 cm is med 20 cm snø oppå. Mulig det ble for mørkt. Boret to hull ett for kameraet og ett for snøret med stor blink og krok. Klarte ikke å få øye på blinken uansett hvor mye jeg prøvde, selv like under isen. Mulig avstanden var for stor (1-1,5 m )Bobler så jeg imidlertid mye av. Dette anbefales foreløbig ikke av meg, men jeg skal gi den et par sjanser til før den havner i kottet! Prøver igjen senere denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... ikke helt tilbakemeldingen jeg forventet. Dette er snakk om den billigste versjonen. Har den UV, eller nattlys, eller night shot function? Vet du dette?

Sakset fra http://setthehook.com/:

Nite-Vu lighting system greatly reduces particulate reflection and improves viewing distance. The VS460 lights are positioned above the lens, like rack spotlights on a pick-up cab, which greatly minimize the reflection from particulates. The LED's emit a special blue light that our research has shown to yield the best water penetration and picture under all water conditions. It makes a huge difference in picture quality.

What I Found

It's a nicely made, well designed unit. Everything from the camera to the rechargeable gelcel battery, to the 60 foot wire has a place to be stored. The hardest part about using this camera is making the hole in the ice. After that, you just drop the camera in the water and push the on button.

The REALLY cool part of this unit lies in the way you can look 360 degrees around with the push of a button. Push the right arrow or left arrow and watch what lurks 12 feet below the ice in all directions. In my lake, Jasper (I grew up here - I don't actually own the lake) clear visibility was to about 15 feet out. I saw bottom weeds and muck, but I saw both VERY clearly in blazing sunlight. I did turn up the brightness and contrast which is located on the back of the little TV and under the nice, form-fitting cloth case. It's kind of hard to get to these two little knobs, but it only took a second. I had the TV adjusted to my liking and the case back in a flash.

I tried the little brilliant blue LED's lights which you turn on from up above by pushing a button. No effect because it was very well lit 12 feet down under the ice. I'm pretty sure that these lights will be effective when it's dark out as well. You may not be able to see 15 feet out, but it will be some distance that would be useful.

In search of rockier bottoms and deeper waters, I continued further out towards the center of Jasper. the sun was as high as it was going to get for the day and the darker colored ice was freezing, popping and cracking. It was pretty loud everywhere. I check the ice with my chisel which prompted a ripping, tearing crack down the lake and found that the ice was about 2.5" thick and getting thinner further out where I wanted to go. It's been a really warm winter, but that didn't stop a lone timberwolf from howling (a lot) on the island about a third of a mile further out. I thought it was a little odd that he was howling at about 10:30 AM on a bright sunny day, but he must have been inspired or something. Anyway, not wanting to test my ability to pull myself out of broken ice and really cold water, I headed back for shore along the same route that I took getting there. I found the ice thickness to be really variable and decided to call this test quits for the day. I will try it again when I actually go fishing in a shelter after the ice thickens up a bit more.

Her virker han fornøyd, ser fint fem meter mener han!

Ellers så er det denne varianten:

http://setthehook.com/fishlocators/Aquavie...iewscoutSRT.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.