Gå til innhold
Fiskersiden

Bil til å trekke båt


Daggers
 Share

Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av BINN LADDEN

sitat:Opprinnelig postet av Arnstein

Her er bilen - ingen tvil:

Klikk her

Helt enig!

Skulle jeg ha brukt 200000,- på bil, da skulle jeg ikke kjøpt en slik "snill" liten konebil med 4wd og 1,9 liter motor.

Disse "små" bilene har somregel noen små "drittspeiler" og tar nedi over alt hvor en ivrig fisker vil kjøre.

Skal du ha trekkvogn/fiskebil så kjøper du skikkelig 4wd, ikke en liksom sak.[8D]

Regner med at vi får høre hva det blir for en bil.[ :) ]

Bil med grønne skilter er genialt for en småbarnsfamilie ja[ :) ][ ;) ][ B) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitat:Opprinnelig postet av ThorEH

Ja, den er jo kjempepraktisk til en småbarnsfamilie den og, med 2 dører.....

(du er klar over at det koster "litt" mer med flere seter ??)

Denne har 5 seter, hvor mangen trenger man?

Vet at Pajero kommer med minst 7 seter, etter det nærmer vi oss buss.[ :) ][ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro rundt med en tilsvarende båt og familie på 4 med en renault laguna stasjonsvogn. Stakkars bil. Den sleit, særlig på rampene. Med forhjulstrekk skulle det ikke mye grus til før det var litt for spennede å få opp båten. Svidd clutch og kona på panseret. Ikke tenk på det en gang. Gå for 4wd og automatgear. Diesel er utvilsom også å foretrekke selv om jeg selv av finasielle grunner ramla ned på bensin. En Honda CRV 2003 med 2,0 liter bensin på 150HK er en helt topp familie og båtbil. Men...du må nok opp i en god del mer enn 200 000 for en slik. Tror nok jeg hadde lytta til subaru eller suzuki folket her da de gamle honda CRVene er en god del mindre i plass og effekt enn de nye. Skillet går med den typen som kom i 2002. Tror også du kan gjøre et godt kjøp på en 1998-2000 volvo V70 XC / 4WD. Burde være bra kombinasjonsbil for båt og familie i prisleiet rundt 200 000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av ThorEH

sitat:Opprinnelig postet av ovejan

dette er en bil som jeg har sansen for til slikt bruk.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...7&pos=25&tot=38

Da hadde jeg vel heller lagtr til noen kroner og fått skikkelig bil :-) Kia er vel ett av de merkene jeg er mest skeptisk til (i tilleg til Ssangyoung som jeg har kjørt som arbeidsbil i 4 år)

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...8&pos=10&tot=17

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...51&pos=5&tot=17

Sharan liker jeg veldig godt men det er jo en mye mindre bil enn carnival, både når det gjelder motor og komfort innvendig, så de bilene kan ikke settes oppimot hverandre.

Det er jo en jungel å lete i når det gjelder bil, jeg var såvidt innom Kia Carnival selv sist jeg kjøpte bil og fikk den gang sansen for den, Kjenner en Tysker som har kjørt en slik i flere år uten problem. Her er forøvrig test av bilen. http://www.dinside.no/php/art.php?id=17018

Jeg skrev at jeg hadde " sansen " for denne bilen, det var ment som et tips om at det kunne være vært å ta en titt på den [ :) ] for som bruktbil så er det ingen tvil om at du får mye "trekkbil" for pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FINN-kode: 5116636 Bittelitegrann lurt å tenke på annenhånds verdi. Har maken til den på bildet,men noen kg rust mere på min[ :) ] min har mekanisk vinsj som drar 3500kg i 20% helling! altså nok til å dra opp titanic etter en fisketur. en av de bilene som eierene taper minst på og selge videre er 4 runner.Værste møkka er voyager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikanske biler har en lei tendens til å koste å eie..

Men som andre har sagt før meg, 4hjulstrekk eller bakhjulstrekk når du skal opp rampene er en STOR fordel.

Finnes jo noen "kassebiler" med 4x4 også da. Både Caravelle, L400 og Hiace. Og man kan si hva man vil, men du får i alle fall med deg familien, båten OG BIKKJA uten problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Daggers

Hei igjen.

Noen som har erfaring med denne bilen. Tenker da på driftsikkerhet, vanlige feil osv. Syntes det ser ut til at en får mye bil pengene.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...8&pos=20&tot=21

Har en halvbror som var daglig leder hos Møller US tidligere(hovedimportør av slike), han påstår at firehjulstrekken på denne er noe av det beste som er laget.(kan det stemme mon tro??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bilen sin det Trym! Men denne er ikke av veien den heller (siden jeg har blitt Nissan Nisse)

4titan_gal_med11.jpg

Mener å ha lest et sted at denne har maks hengervekt på 9000lbs eller over 4 tonn, får med deg en båt eller 2 da :)

Edit: 9500lbs var det, og det stod på siden jeg hentet bildet fra..[|)]

Mens jeg må nøye meg med lillebroren..

Titan kommer i crewcab og, plenty av plass til barn kone, og et lasteplan til utstyr, i tillegg til en 4 tonns båt...

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om mye problemer med Jeep Chreokee. Motorhavarier etter 40000km og lignende, pluss mye småplunder. Så på Cherokee da jeg skulle ha meg hytte og fiskebil for et par år siden. Endte opp med en Pajero. Suveren til dette bruket da jeg har en annen bil jeg bruker til langkjøringen og bytter over til Pajeroen i nærområdet til hytta og fiskeplassene. Vil ikke anbefale de store firehjulstrekkerne til langkjøring. Biler som X5, XC90, ML og lignende derimot... Syntes X5 ble for dyrt og endte derfor opp med 2 biler i stedet. Nissan X-Trail, Honda CRV, Subaru Forester gjør vel omrent samme jobben men har noe begrenset bagasjekapasitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Takk for gode svar. Det ser ut til at bilrunden går mot slutten. Hvis alt går etter planen blir det en Nissan X-trail på oss. Funnet et bra xmplar som forhåpentligvis blir mitt til mandag. Da mangler jeg bare henger til båten, så hvis noen vet om en billig en brukt så si ifra. Båten er 17 fot, og veier ca 7-800 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Eirik

Kun gått 5600 km [:0]

Kun 36.000,- kr [:0]

Har 36 gir.... [:0]

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...8&tot=39&page=2

Dette hadde vært noe.... [ :) ]

Grom sak![ ;) ][ B) ]

Mangler jo bare baksetet, henger trengs vel nesten ikke?[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daggers: Naf har testet efekten på en hel haug nissan X-Trail etter at nafmedlemmer sytes at den dro for dårlig i forhold til det hestekrefteantallet som blir oppgitt. Naf fant ut at det manglet ganske mange hester (rund 20 tror jeg det var) og det vil jo si at viss man har kjøpt den ny så har man betalt ganske mye penger til staten for x-antall hester krefter man ikke har fått. Naf stevnet nissan for retten for 150 nissan x-Trail eiere og Naf vant saken, nissan ble dømt til å betale hver av de 150 X-Traileierne 40 000 kr ( mener det var 40 000kr).

Nissan på sin side kunne ikke akseptere dette og har anket saken, det er der saken står nå.

Så viss du skal kjøpe deg en X-Trail bør du prøvekjøre den grundig og presse den litt for å se om det er nok effekt til ditt behov, ellers er X-Trailen en god og drifssikker bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjelder KUN X-Trail med automatkasse. Dessuten er IKKE Nissan Norge dømt til å betale alle de 150 kundene erstatning, men kun han som gjennom NAF anla søksmål. At dommen vil kunne gi presedens er jo langt ifra det samme som din påstand om at Nissan er dømt. Bare sånn for ordens skyld[ :) ] For all del: ingen støtte til Nissan Norge herfra i denne saken. Men rett bør vel være rett?[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.