Gå til innhold
Fiskersiden

Bil til å trekke båt


Daggers
 Share

Recommended Posts

Takk for advarsler.

Har fulgt med på den debatten der. Mitt eksemplar er med manuelt gir, og så vidt jeg har skjønt så er effekten helt i orden på den. Jeg håper at 140 hk og 4#4 drift holder. Hvis ikke så må jeg nok finne meg en annen jobb, eller med andre ord, tjene mer penger.[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tviler ikke på at den passer bedre med diesel. Skulle gjerne hatt en landcruiser dielsel jeg. Eller andre biler med diesel, det eneste som stopper meg der er PENGER. Snakker ganske mye penger også. Den billigste X-trailen med diesel jeg har sett koster 279 000. Det er 80000 mer enn jeg gir for den med bensin. Så for min del er det penga som bestemmer, og ikke hva jeg egentlig ville hatt[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:

Abbor: De store firhjulstrekkeren er da ofte helt greie å kjøre langt i?

Ikke akkurat personbilkonfort i de store firshjulstrekkerene. Støynivå og kjøreegenskaper, spesiellt på svingete vei ligger langt bak en bra personbil. Mange som synes de store firehjulstrekkerne er greie også til langkjøring, men hva en synes henger nok sammen med hva en har som referanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For guds skyld kjøp en litt stor 4wd, nå er jeg lei av å tråkke bak folk som på død og liv skal kjøre på jobben i sin fancy flotte bil, kommer sikkert gjennom den 1/2 meter høye brøyte kanten der... og vips var det bom stopp i rundkjøringa.

Men tilbake til det med komfort.. nå skal ikke jeg påstå at min bil har mye komfort (dog for meg har den det, jeg kom fra en fiesta, som har like mye kjørekomfort som en skranglet trehjuls sykkel), men det å sitte høyt og oversiktlig, gir en viss komfort det og. En Xtrail har sikkert dobbel så bra kjørekomfort som min Kinky Cab.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligens litt off topic siden det har evar snakk om å dra 7-800 kg.

Men jeg var innom diverse bilbutikker i dag, det er enorm forskjell på hvor mye du har lov å trekke med diverse biler.

Nissan X-trail diesel kan dra 2000 kg Honda CRV kun 1500 kg ?

mitsubishi Grandis kan dra 2000 kg både diesel og bensin, men Outlander kan dra 1575.

Jeg var overrasket over CRV'en som kun kan dra 1500. selv har jeg campingvogn med total vekt på 1570 og dette er en "liten" vogn i forhold til det som jeg treffer rundt på veiene, så denne blir for "liten"

Tror nok Honda taper en del salg p.g.a. dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvor mye annet bilen skal gjøre. Forhjulstrekk er ikke å foretrekke. Det bør være en større bil med bakhjulstrekk, eller en med firehjulstrekk. A4 quattro er som nevnt en fin bil. Har selv en 2000 passat 4motion (quattro) med 1,9 tdi 115 hk. Har innimellom trukket min windy 22 på boggihenger (antatt nærmere 2 tonn)Det går helt greit, men anbefaler ikke å overstige slepevekta på 1600kg.

Ellers er jeg helt enig med ham med 1990 audi 100 quattro. Kongebil som er super langs veien, har en uslitelig 2,3 liter og er fullgalvanisert. Den hadde helt sikket gjort susen.

Ellers er tipset å ta høyde for 2 fots-syken. Dvs. at du kommer til å ønske deg større båt etterhvert. Er hardt angrepet selv, og holder på med en 28 fot som også skal på henger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Daggers

Tviler ikke på at den passer bedre med diesel. Skulle gjerne hatt en landcruiser dielsel jeg. Eller andre biler med diesel, det eneste som stopper meg der er PENGER. Snakker ganske mye penger også. Den billigste X-trailen med diesel jeg har sett koster 279 000. Det er 80000 mer enn jeg gir for den med bensin. Så for min del er det penga som bestemmer, og ikke hva jeg egentlig ville hatt[ :D ]

Du burde vurdere dette tilbudet! Skal selge min 2001mod. Toyota Hilux D-cab. Dette er en suveren fritidsbil for tøffe forhold, og mer driftsikre firhjulstrekkere blir ikke solgt i dette landet ihvertfall! Motoren er en 2,4l diesel å har høy og lavserie på firehjulstrekken.. Bilen har glassfibertopp lakert i bilens farge (mørk blå). Helt nye sommerdekk 245x75 16"alufelger samt piggdekk. Bakseter følger med.

Og prisen er 175000kr.[ ;) ]

Grunnen til at jeg selger denne bilen? Jo, jeg skal kjøpe meg ny Hilux[ :D ] Det blir dyrt[ :P ] ,men det er jo bil nr.1 for oss med denne interessen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Ja, jeg er nå den lykkelige eier av en Nissan X-trail. Den ble min i går. Og så langt er jeg meget fornøyd. Min gamle bil var en tre dørs Fiat bravo, så overgangen er stor. Jeg syntes bilen virker helt topp. Skulle gjerne hatt diesel, men altså ikke råd. Er klar over 2 eller 3 fots syken. har allerede vært offer for den en gang, og det blir sikkert ikke den siste[ :D ]. Takk for gode innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Daggers

Hei igjen.

Ja, jeg er nå den lykkelige eier av en Nissan X-trail. Den ble min i går. Og så langt er jeg meget fornøyd. Min gamle bil var en tre dørs Fiat bravo, så overgangen er stor. Jeg syntes bilen virker helt topp. Skulle gjerne hatt diesel, men altså ikke råd. Er klar over 2 eller 3 fots syken. har allerede vært offer for den en gang, og det blir sikkert ikke den siste[ :D ]. Takk for gode innspill.

Grattis med ny bil Daggers [ :D ][ :P ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Daggers

Hei igjen.

Ja, jeg er nå den lykkelige eier av en Nissan X-trail. Den ble min i går. Og så langt er jeg meget fornøyd. Min gamle bil var en tre dørs Fiat bravo, så overgangen er stor. Jeg syntes bilen virker helt topp. Skulle gjerne hatt diesel, men altså ikke råd. Er klar over 2 eller 3 fots syken. har allerede vært offer for den en gang, og det blir sikkert ikke den siste[ :P ]. Takk for gode innspill.

grattis du blir sikkert fornøyd med den [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Onkel hadde X-trail bensin, men denne ble byttet fort i en diesel utgave. Uansett mer enn nok til å trekke båt med.

Selv driver frøkenen og ser etter ny bil nå. Jeg prøver å få henne til å velge octavia fremfor Avensis da Octavia 1.9 tdi 4X4 er mer enn nok til å trekke min båt med. Veier vel 1400 på henger.

Det spørsmålet vårt egentlig er, HVIS noen har en slik en...

Er det plass nok til barnevogn bak i denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trolle36

kjører oktavia 1.9 tdi 4x4 jeg, like stor plass som i en større bil som feks mondeo......kjempebil å dra med.

Hadde vogn på 1600 kg, det var ikke noe prob, brukte 0,8 l i gjennomsnitt med vogn, går på halvliteren ellers..

liten chip så har du 135 hester og 320 i moment, skal opp i ganske stor bil for å få det samme :)

510 liter bagasjerom

Endret av trolle36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onkel hadde X-trail bensin, men denne ble byttet fort i en diesel utgave. Uansett mer enn nok til å trekke båt med.

Selv driver frøkenen og ser etter ny bil nå. Jeg prøver å få henne til å velge octavia fremfor Avensis da Octavia 1.9 tdi 4X4 er mer enn nok til å trekke min båt med. Veier vel 1400 på henger.

Det spørsmålet vårt egentlig er, HVIS noen har en slik en...

Er det plass nok til barnevogn bak i denne?

En ting du skal vite ang skoda er at det er utrolig driftsikre biler med utrolig få feil. Grunnen er enkel, når vw kommer med nye modeller, nye motorer etc brukes den gamle produksjonslinjen til Skoda, ergo får du en velutprøvd bil. Ang volumet vet jeg ikke :)

Ellers vil jeg anbefale deg å gå for 115hk pumpedyse motoren (TDI) eller 130 pumpedyse om de leverer med den. Med chip i 130hk får du ca 180hk og 400 - 410 i nm og det er en merkbar økning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trolle36

http://finn.no/finn/car/object?finnkode=91...0&pos=11&tot=17

denne vi skal se på. Er bagasjerom plassen som er alfa og omega

en liten feil i annonsen bare, det skal være 100 og ikke 105 hester, bare den nye typa som har det.

motoren er veldig trekkvillig og gode kjøreegenskaper, har bare en ting å bemerke og det er setene, jeg er stor og da blir di litt korte....er bortskjemt, kjørte voyager før :)

men utrolig høyde innvendig, jeg er 192 cm og har god plass mellom tak og hode..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en liten feil i annonsen bare, det skal være 100 og ikke 105 hester, bare den nye typa som har det.

motoren er veldig trekkvillig og gode kjøreegenskaper, har bare en ting å bemerke og det er setene, jeg er stor og da blir di litt korte....er bortskjemt, kjørte voyager før :D

men utrolig høyde innvendig, jeg er 192 cm og har god plass mellom tak og hode..

Vi er forholdsvis korte. Så da har vi ENORM plass mellom tak og hode.

Hvor får en chip? Ser og at en bare kan trekke 1400 med den bilen, nye og stivere

fjærer vil jo øke denne vekten noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trolle36

du kan dra 1500 kg med 4x4....lovlig :lol: har ikke noe problem med tyngre, dro opp snekka mi i høst jeg, den veiert 2 tonn og slippen på Biri er bratt..er sikkert mulighet til å få omreg den til å dra litt mere..

chip er det å få tak i mange steder, i Brummunddal skal det være ett sted, eller så får du det på Gjøvik å..

Endret av trolle36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.