Gå til innhold
Fiskersiden

KINETIC og Berkley


ODDMN
 Share

Recommended Posts

Har en Kinetic discovery 3 delt 7' - 210 cm 3-15 g for Ferskvannsfiske.

Vurderer å kjøpe en Berkley Lightning Rod 9,6 fot 2-12gr.

Er Berkley stangen bedre en kinetic stangen.

Jeg fisker mest med sluk.

Noen som kjenner til kinetic stenger?.

fordeler ulemper med denne?.

Hvilken snelle vil dere anbefale til Berkley stangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskefritid

Personlig hadde jeg gått for Berkley, liker disse stengene veldig godt.

På snellesiden spørs det hvor mye du ønsker å bruke...

Over kr. 1000.- er Shimano konge

Under kr. 1000.- finnes det en hel haug merker som gir mer for pengene. Okuma og Tica er to merker. Neste år kommer også Kinetic ut med sneller i under 1000.- gruppen! Har kjent litt på en, som virket bra... Sølvkroken har forresten mistet importen på Kinetic, leveres nå av Fairpoint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berkly stangen er nok bedre, spesielt mht holdbarhet. Alt i alt er det liten forkjell, men Kinetic er billigere. Jeg kjøpe forøvrig en Kinetc Discovery idag på XXL. For meg var prisen avgjørende: 198 kroner for en 13 fot, 30 - 100 gr, 3 delt, multiplikator stang, er billig!

[ :) ][ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt ufattelig billig. Aner ikke hvorfor XXL selger stengene så billig. Ekspeditøren mente stengen ble solgt uten fortjeneste. Forøvrig ble hele Diskovery serien solgt til 198 kroner, men de letteste stengene var utsolgt på XXL i sentrum. Veiledende pris er over 1000 kr. Også var det Sprint (riktig navn?) haspel sneller til 99 kroner.... Løp og kjøp, for dette tilbudet varer ikke evig!

[ :) ][ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskefritid

Dette må være noe rart....

Det kan være at Sølvkroken har solgt restlageret sitt til XXL. De har mistet importen på stengene, og nå dumper de vel disse ut for å bli kvitt dem... Har fortått at Sølvkroken ikke akkurat er blide over at Fairpoint har fått importen til Norge.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en Kinetic 9,6 2-15 for 198 Kr.

Utpreget helaksjon. Med utpreget mener jeg at bunndelen faktisk er for veik. Grei å kjøre fisk på, og grei ved innsveiving men overhodet ingen ryggrad ved kast med vekter opp mot 15g. Da gir den seg helt ned til snellefestet. Har allerede vurdert å kjøre inn et ekstra stangemne i bunndelen. Noen som har erfaring med det?

Konkl. Fin til duppmeite og lettere bunnmeite. Verdt en 200 lapp, men ikke verdt førprisen på ca 1000.

Dr.Fish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Stengene er ikke verd noe særlig mer enn 200 kroner. Jeg prøvde 7-8 stenger i butikken før jeg fant en som ikke hadde helaksjon med for svak rygg. Til slutt fant jeg en med stiv rygg og tilnærmet toppaksjon...

[ :) ][ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berkley Lightning Rod 9,6 fot 2-12gr er en meget bra stang. Bare spør Johnny Bravo som er innom forumet her av og til! Ellers vil jeg benytte anledningen til å anbefale Fenwick Black Nighthawk 10,6' 2-12 gram. Dette er ei nydelig stang du bør vurdere. Den er helt fantastisk å kjøre fisk på, og du kaster langt med den! Jeg tror både Fenwicken og Berkleyen er bedre enn Kineticen... Slå til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av ODDMN

hva er toppaksjon og helaksjon? Finnes det flere askjoner? hva er forskjellen.

Fenwick Black Nighthawk 10,6' 2-12 gram. er det noen netbutikker som har den ?

Aksjonen i stanga avgjøres av hvor langt bak mot skaftet den gir etter når du kaster. Bøyer den seg til ca midten er det en halvaksjon, helt bak til skaftet er en helaksjon.

Hvertfall innen fluefiske finnes det flere aksjoner som f.eks 3/4 aksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av nighthawk

Berkley Lightning Rod 9,6 fot 2-12gr er en meget bra stang. Bare spør Johnny Bravo som er innom forumet her av og til! Ellers vil jeg benytte anledningen til å anbefale Fenwick Black Nighthawk 10,6' 2-12 gram. Dette er ei nydelig stang du bør vurdere. Den er helt fantastisk å kjøre fisk på, og du kaster langt med den! Jeg tror både Fenwicken og Berkleyen er bedre enn Kineticen... Slå til!

Har selv fenwick bnh 10,6`2-12gr.Og den er helt rå å kjøre fisk på.Helaksjon...Berkley LR 9,6` 2-12 er også ei glimrende stang...Halv- og toppaksjon er "raskere" enn helaksjon.Dermed er de også bedre å kaste med.Helaksjon er derimot herlig å kjøre fisken på,siden hele stanga jobber...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.