Gå til innhold
Fiskersiden

"Guiding" på Isesjø 28.01


Flemms
 Share

Recommended Posts

Turen i dag gikk til Isesjø og med på følget var troll12 og pappa troll12[ ;) ]. Planen var å ta de med på en plass de ikke hadde vært på sjøen før. Så jeg tok de med på en kjennt og kjær plass som ikke bør passeres uten å prøve.

Var ute på morningen og det så ut til å bli en flott dag, agn og allt var med, så jeg hadde i alle fall trua....det hadde alle.

28012006181623WoTrPlsLc57m.jpg?26

Morgen disen forsvinner i det vi begynner å fiske.

28012006181623DLV5o2kUP4fV.jpg?64

Valg av fiskeplass ble i dag her...

Ikke lenge etter vi hadde rigget div anntall stenger smalt det på dagens første borre.

280120061816237V2cqTUi18Ne.jpg?18

En grei sak på 600g

Samme agnfisken igjen...plopp ned i samme hullet, umiddelbart smalt det på igjen...

2801200618162356agV4NQXVYI.jpg?49

Denne gangen en litt grøver sak på 980g

Abbor reset var igang...trodde jeg...for like fort som de kom ble de borte. Det var iallefall ikke flust av de. De kom og gikk, i alle fall for flemms'en sin del[ ;) ]

Så smått om sen så ble det en abbor på undertegnede hist og pist.

28012006181623P76dYY6C2nj1.jpg?20

Pene abboere på Isesjø dette...

28012006181623k5lg2o34b6Ug.jpg?36

Her en lekker sak på 860g...

Det var svært stille hos de to andre, så jeg prøved å dytte fisken bort mot hullene deres i god guide ånd[ :D ][ ;) ] Alle de store fikk i alle fall friheten tilbake.

28012006181623Y8TV33r9L926.jpg?80

Grow bigger...

Så begynnet små gjedde å bite litt rund oss. Noen nasket abbor angnene våre og noen nasket balansepilk. Troll12 ble den uheldig "vinner" igjen da en av gjedde torpedoene innkasserte hans balasepilk uten en å blunke.

Etter en liten døperiode smalt det på på borremeite stanga mi inne på grunna igjen...enda en pen borre tenkt jeg og små sprang bort for å gjør tilslag....ahh...litt tyngere...ja...gjedde....Uuuhhh...stor gjedde. Kampen var igang og den skulle ikke gi seg med det første. Seie og lange utras talte sitt tydelige språk;...pen gjedde!

280120061816235y1HR2DYL9c8.jpg?41

Justerte bremsen så hardt jeg turte, og bare overlot resten til høyere makter for å berge denne på 0.23 sene uten fortom.

28012006181623b4497u5M83kF.jpg?11

Etter drøye 15min ble gjedda mer medgjørlig, og kunne endelig stiftes bekjentskap med. Ned i isen og opp me'ho....

28012006181623ku5I1i97oqxT.jpg?34

Nok en stor gjedde fra Ise med vitale mål 102cm og 6.8kg. Litt for tynn og skrøplig til å være Isesjø gjedde så denne måtte fort uti igjen for å fores opp...agnfisken fikk ho beholde[ :D ][ ;) ]

28012006181623eOj5fX6b5Rj9.jpg?64

Grow bigger...

Denne gjedda gav i alle fall en hinsides fight på en 24-tommer(medium) abbor stang med 0.23mm sene og uten fortom! Det gikk varmt i den lille snella flere ganger...[ :( ]

Etter denne bataljen var jeg faktisk litt gåen i håndleddet, så det passet bra med en liten taktisk pause[ ;) ]

Jaggu ble vi ikke vartet opp med varm mat å greier. Skikkelig koselig ble det utpå isen der etter hvert. Sola bidro også til en god opplevelse på isen i dag. Til tider var det rene påske været!

280120061816234hWh5Tce2iQ2.jpg?9

Her serveres det lappskaus og loff...nydelig!

Vel, de som skulle guides hadde ikke like mye hellet med seg i dag, men det ble da borre på "nybegynneren" også.

28012006181623w7FW65LrNrYN.jpg?73

Tydelig ikke helt fornøyd med å stadig måtte være kameramann og selv få slike...[ :D ][ ;) ](fortvil ikke, go borren kommer snart Kristian[ :) ])

Sum av summarum ble det 6-7 abbor(pene) og tre gjedder på flemms'en. En abbor og en "frekk" gjedde på Kristian, og veldig god mat fra pappa [ :D ][ :D ] En flott dag var det lell...takker for en flott tur!

28012006181623TyRbhoa6w1RH.jpg?30

Flott avsluttning på en hel dag på Isesjø...

Edit: Må også ta med at jeg mistet ei grom gjedde på den ene gjedde meite stanga også. Den hadde fått stå i fred helt til etter maten. Da ga MicronM lyd fra seg. Måtte løpe litt igjen og vel framme dro jeg på to saftige tilslag og det svarte i andre enden. Virkelig tyngde her også, så gikk det som på skinner...den store skjelven begynnet å krype seg på for jeg skjønte at dette var stort....så etter å ha fått kjent litt på den løsner krokfestet...[xx(][V]...vel vel, hva skal man si....man skal ikke klage[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Gabrielsen

Flott rapport og fine fisker! Tøft og "bra jobbet" med den gjedda!

Hva var grunnen til at du lyktes så bra i forhold til de andre?

He he, ja si det du! Denne turen var det nok at jeg oppsøkte abboren mere aktivt(byttet hull ofte) og fisket i alle vannlag. Som nevnt var det en treg dag, dultet borti en og en abbor pr. hull. Så har det vel aldrig skadet med 12-13års erfaring heller[ :( ] Men forutsettningene var de samme, alle fisket på samme grunna! Når man først traff på borren så tok den!

Gjedda(6,8kg) var vel mere hell i uhell...bonusfisk! Hadde også en målrettet "gutsing" på stor gjedde på en ny plass. Litt artig at det nesten ble suksess også. Det ble hugg, run 2xkroking, men den "store" slapp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Flemms

sitat:Opprinnelig postet av Gabrielsen

Flott rapport og fine fisker! Tøft og "bra jobbet" med den gjedda!

Hva var grunnen til at du lyktes så bra i forhold til de andre?

He he, ja si det du! Denne turen var det nok at jeg oppsøkte abboren mere aktivt(byttet hull ofte) og fisket i alle vannlag. Som nevnt var det en treg dag, dultet borti en og en abbor pr. hull. Så har det vel aldrig skadet med 12-13års erfaring heller[ :( ] Men forutsettningene var de samme, alle fisket på samme grunna! Når man først traff på borren så tok den!

Er vel stort sett regelen når man fisker abbor det. Den som borrer mest får oftest mest, i hvertfall når abboren er treg midtvinters. På vårparten kan man ha flaks og dumpe oppi en stim og taue knosinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.