Gå til innhold
Fiskersiden

Hel eller halv makrell etter gjedda på Steins..


Borre
 Share

Recommended Posts

Jeg ville brukt halv makrell,mulig gjedda tar en hel også,men blir nok lettere å kroke fisken med en halv. Noen som har fått abbor på makrell? Mange som får abbor på abbor, så mulighet får fin "bifangst" med dette agnet.Valget er ditt,men jeg har mest trua på en halv stinkende makrell rigga med to treblekroker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makrell eller pir på 30-40 cm synes jeg blir for stort og bør deles i to eller 3.. dette er ypperlig til gjedda.. ikke bare i Steinsfjorden. Bruk helst et par treblekroker i den for at den skal sitte bedre.. Lukter også mer av fisken hvis du deler den. Abbor kontra mort er nesten hipp som happ..Mort kanskje hakke bedre, men Abbor fungerer utmerket, men del også den i to hvis den er stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Borre

takker for svar :)

Men dele den i 3 ? Bør jo ligne på en fisk da..

Tror ikke det har så mye å si om det ligner en fisk eller ikke, men jeg hadde ikke delt en makrell på den størrelsen i tre.

Går ut ifra at du er ute etter stor-fisk, desuten er det fullt mulig for en kilos-gjedde å sluke en halv makrell!

Tror jeg hadde lagd noen snitt langs ryggen og klinka til med hele...[8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig så er vel den saken ferdigdiskutert ang levende agn..Mange bruker det, noen gjør det ikke..Og dere skal være litt...ja, forsiktige med å dømme noen. LAK, Skjønner du??

Og ja Gjørs, levende mort er absolutt det beste og det vet alle.

Men det er motstridende ifølge norsk lov.

Og selv så har jeg fått noen hundre gjedder opp igjennom tida, og størrelsen på agnet er ikke alltid det viktigste som mange tror. Større

agnfisk gir større gjedde. Ingen logikk i det synes jeg.

Og alle som har fisket endel gjedde vet jo at hvis gjedda er på hugget trenger ikke akkurat agnet å ligne på en fisk. Den er ikke veldig kresen i huggperioder

[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Og selv så har jeg fått noen hundre gjedder opp igjennom tida, og størrelsen på agnet er ikke alltid det viktigste som mange tror. Større

agnfisk gir større gjedde. Ingen logikk i det synes jeg.

Kanskje ikke, men større agn luker bort småfisken! Så hvis det først er fisk, så ER det fisk...[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en stål fortom...tre den gjennom en cola boks....tramp boksen flat....legg lina ut 5m og fest den på rigg og senk den til ønsket dybde

konklusjon:

Den ***** gjedda er så dumm at den biter på hva som helst

så det er samme rakkern hva en pælmer uti for å få den ekle grønne[ :) ][8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Ta en stål fortom...tre den gjennom en cola boks....tramp boksen flat....legg lina ut 5m og fest den på rigg og senk den til ønsket dybde

konklusjon:

Den ***** gjedda er så dumm at den biter på hva som helst

så det er samme rakkern hva en pælmer uti for å få den ekle grønne

Oj! Har du snubla i jupriggwirene igjen nå, og skalla hodet i blyloddene igjen også!? Ikke bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av AAB

sitat:Ta en stål fortom...tre den gjennom en cola boks....tramp boksen flat....legg lina ut 5m og fest den på rigg og senk den til ønsket dybde

konklusjon:

Den ***** gjedda er så dumm at den biter på hva som helst

så det er samme rakkern hva en pælmer uti for å få den ekle grønne

Oj! Har du snubla i jupriggwirene igjen nå, og skalla hodet i blyloddene igjen også!? Ikke bra!

Det var et veddemål mellom meg,Thile,S.U om hvem som ville svare først[ :) ]

Og jaggu vant en av oss om hvem som svarte først...for AAB var en av "kandidatene"[ :) ]

[ :) ][ :D ][8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.