Gå til innhold
Fiskersiden

Heading for "over there"


Audun
 Share

Recommended Posts

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitat:Ja dette er helt rått, Arnt Aage! Jeg har imidlertid drevet intensiv (!!!!) research fram mot denne turen, og fått et hett tips i nærheten av Mount Cook. I dette vassdraget er det dokumentert ål fanget i fjor på 33 kilo fordelt på nesten 2,6 meter! Denne ble imidlertid fanget i ruse, men det viser jo potensialet.

Jeg har sjelden gledet meg mer enn nå...

Skulle dere ikke få noen store på kroken, så kan dere i hvertfall reise hit for og håndmate dem! Flotte skapninger disse ålene!

http://www.seafriends.org.nz/images/fresh.htm

Skitt meite og hils ålen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat: Hvilke elver skal dere til, eller "kan" du ikke si det? Kjenner en del folk jeg sikkert kan sette deg i kontakt med!

Oops, sorry Remy, så ikke meldinga di før nå. Husker ikke helt navnet på det aktuelle området i nærheten av Mount Cook, men det skal begynne på T...hehe, litt tynt dette, men jeg får vite det hele og fulle navnet i morra. Ellers skal vi til områdene rundt Greymouth og Hokitika, og hvis vi får tid til Lake Moraaki ved byen Haast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Audun

sitat: Hvilke elver skal dere til, eller "kan" du ikke si det? Kjenner en del folk jeg sikkert kan sette deg i kontakt med!

Oops, sorry Remy, så ikke meldinga di før nå. Husker ikke helt navnet på det aktuelle området i nærheten av Mount Cook, men det skal begynne på T...hehe, litt tynt dette, men jeg får vite det hele og fulle navnet i morra. Ellers skal vi til områdene rundt Greymouth og Hokitika, og hvis vi får tid til Lake Moraaki ved byen Haast.

Type Tekapo kanskje, vet om flere steder der hvor det er tatt pene åler, spesielt i selveste ørret eldorado Tekaporiver, samt kanalsytemet til Tekapo som har lakseopdrett der de blir relativt feite! Går ann å snakke åpent om plasser på andre siden av jorden selv om det ikke går ann hjemme [^]. Har en Norsk bekjent samt en kiwi som er på landslaget i fluefiske i NZ som har fisket en del i området. De har fortalt en del om åler der. Videre har Tekapo times skrevet om flere fangster i en kanal med navn på noe på T... og nr...[|)]!

Vel vel, lykke til, hisl landet fra meg [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker de hadde noen sykt svære åler i undervannsgruvene i Waitomo på nordøya (var på hulerafting). Fikk bare sett en av de mindre, men guiden fortalte om de store som de hadde navn på. Sikkert ikke så lett å fiske når man må ha med en rafting guide for å dra inn dit. Dunedin er bra for fest om dere har tid. Hils Lauren på Ra- bar. God tur og lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Rudi

Husker de hadde noen sykt svære åler i undervannsgruvene i Waitomo på nordøya (var på hulerafting). Fikk bare sett en av de mindre, men guiden fortalte om de store som de hadde navn på. Sikkert ikke så lett å fiske når man må ha med en rafting guide for å dra inn dit. Dunedin er bra for fest om dere har tid. Hils Lauren på Ra- bar. God tur og lykke til..

Verken Audun eller Espen sorterer under "Partyanimalsheep****er" så her blir nok fokusen 100% på fisking, hvilket er temmelig forståelig når man drar til andre siden av kloden for å fiske. Bøtte bayer kan man gjøre hvor som helst. Det samme gjelder forresten også å slikke sol. Gutta drekker sjelden noe sterkere enn kakao.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Det ble nok ja, er vel snarere umulig å ikke få de ekle fysakene der, men det store spørsmålet er hvor store ble de?

Heisann!

Tilbake etter et flott opphold, dog en nedtur når det kommer til min flyt i fisket. Min største ål ble på fattige 4940 gram. Espens største veide 5180 gram. Vanskelig fiske! Vi fikk masse ål, med et godt snitt, men mistet kun de virkelig store. Jeg er faktisk ufattelig skuffa, kjenner det enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet de store pga utstyr, forhold eller?

Ikke noe å si på utstyret, vi må rett og slett ha vært veldig uheldige når det gjaldt vassdragsvalg... Æh, vil helst ikke snakke om detta... :lol: Håper likevel at reportasjen kan inspirere og informere, den skal bli bra. Selv om fisken ikke var av det største slaget har vi mange kjempefine bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.