Gå til innhold
Fiskersiden

Nål til tuber


Prikken
 Share

Recommended Posts

Til de av dere som har gjort som meg å svidd av 70-80 kr på tubenåla som aktiv fritid fører, kan jeg opplyse om at denne selges til 6 kr pr stk i hobbyforretninger. Finner i small, medium og large. Nåla er opprinnelig produser for å sy i filt...

Uansett er hobbyforetninger en drømmeverden for fluebindere. Her finnes alt fra fargepulver, glitter, ulike typer lim, beads, coneheads, tinsel osv, osv til ca 1/10 av prisen man betaler for samme produkt i fiskesjapper....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mye bra i hobbyforretninger - husker godt da jeg for ca 15 år siden for første gang (noe motvillig) ble med inn i en slik forretning. Skal si jeg ble overrasket! Kjøpte øyne som beveger på seg som man kunne feste på steiner o.l. - eller på sluker og fluer tenkte jeg. Sjekket prisen i fluebinderbutikken senere (når de omsider dukket oppder også) og da var prisen en helt annen. Vi blir helt klart lurt skikkelig noen ganger. [ :( !]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempetips. Skal løpe og kjøpe. Har selv kjøpt en del i disse, spesielt perler og stæsj. Perlebånd får man helt nede i en tier pr m. Fiskepusherne tar gjerne 40-50 kr for noen få i en pose. Har også funnet div fjær og dubbingmaterialer her. Ikke grad a akkurat, men fullt brukbare for den som er litt kreativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter og annet stæsj finner en i mengder i slike forretninger.

En tror vel ikke at dette blir produsert kun for fluebinding[?]

Angelina fiber er det vel mange av oss som kjenner (da med et litt annet navn), pakker som for oss dødlige rekker i en menneskealder koster ca kr 30

http://texturatrading.com/angelina.html

Dere finner sikkert mye annet også på denne lenken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, Har ikke vært borti dette, men skal sjekke det ut. Det høres interresant ut. Jeg så i en annen tråd at du har holdt på en stund, nobody. Samme her. Den gangen jeg starta med fluefiske og fluebinding så hadde sportsforretningene fluebinderutstyret i en skoeske under disken. Velutstyrte hadde to esker. Syforretninger og brodeributikker ble ofte redningen. Har også kjøpt endel ullgarn til dette hos europris som jeg bruker til dubbing. Billig og bra, og mange fine farger som fiskeforretninge ikke har. Så også at de hadde ekte silke på den linken. har brukt dette endel, det et "glemt" materiale som har en fantastisk glød i fargene. Perler, paljetter og lignende til isfiske og agnfiske i sjøen finnes i overflod for en billig penge. Har også sett holografisk tape her. Ide til å reparere slitte sluker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Trondheim har de begynnt (vet ikke når siden) å selge perler hod Panduro i små poser til 30-50 kroner stk. Det er faktisk ikke så veldig mye å tjene på det i forhold til fiskebutikkene. Elastisk nylontråd som mange bruker til agnfiske i sjøen koster bare 24 kroner på symaskinbutikker. Og paljetter på hobbybutikkene kan brukes som sequinns (agnstopper og attraktor i ett), de er billige. Men det er noe eget å få pakke i posten med små poser med navn som Breakaway, Sea Match, Mustad, Fox etc etc .... Jeg kan ikke noe for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av cannonbang

hei, Har ikke vært borti dette, men skal sjekke det ut. Det høres interresant ut. Jeg så i en annen tråd at du har holdt på en stund, nobody. Samme her. Den gangen jeg starta med fluefiske og fluebinding så hadde sportsforretningene fluebinderutstyret i en skoeske under disken. Velutstyrte hadde to esker. Syforretninger og brodeributikker ble ofte redningen. Har også kjøpt endel ullgarn til dette hos europris som jeg bruker til dubbing. Billig og bra, og mange fine farger som fiskeforretninge ikke har. Så også at de hadde ekte silke på den linken. har brukt dette endel, det et "glemt" materiale som har en fantastisk glød i fargene. Perler, paljetter og lignende til isfiske og agnfiske i sjøen finnes i overflod for en billig penge. Har også sett holografisk tape her. Ide til å reparere slitte sluker?

Ja du har rett i det, hadde de to esker i din lokalforretning, så bor du vel i hovedstaden. På den tiden var det i Sverige og Danmark som leverandørene holdt til, og selvfølgelig i det lokale syskrin og fuglekasser. I en annen tråd ble det nevt plastrør fra kulepenner og andre plastrør dette prøvde jeg for 30 år siden. Ja ideene er stadig nye [8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.